fem@il Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Slik som gryntene fra skyttergravene. Spørsmålet er vel hvem som ligger i skyttergravene Alle ligger i hver sin skyttergrav Ei heller de som i årevis har spådd brått prisfall på svenske 80-talls båter. Svenske 80-tallsbåter vil etter min oppfattning ikke få noe prisfall,det er kvalitetsbåter til riktig priser dersom de er godt behandlet. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Jamen da er jo alt mykje lys og mykje varme da fem@il. Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 23.Mars.2010 Del på Facebook Svart 23.Mars.2010 Jamen da er jo alt mykje lys og mykje varme da fem@il. Som alltid i seillivets gleder mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Grov siteringsfeil i overstående innlegg. Ta deg sammen. Eller utesteng deg selv for en periode. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Gunga Din Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 ikke en periode.......mindre straff "cross-checking" ....."2 min på benken" Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
fem@il Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Grov siteringsfeil i overstående innlegg. Ta deg sammen. Eller utesteng deg selv for en periode. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Bavaria 39 Cruiser, som vi diskuterer her. Er den fortsatt i produksjon, eller lever BP tråden lenger enn Bavaria-modellen ? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Jeg tror at Bavaria har kortere levetid... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Lanber Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 39 cruiser er for lengst ute av produksjon, den ble erstattet av 40 Cruiser som nå holder på å bli faset ut for den "nye" generasjonen i Cruiser serien. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Kan noen ringe Lunde-båt å få greie på hva som kommer etter den "nye" cruiser serien, slik at vi får et forsprang ? Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Det er egentlig helt greit at bavaria som lager tusenvis av båter i året ikke holder modellene mer enn 2-3 år, så slipper vi å se bare identiske båter på fjorden. Konkurrentene har også begynt med akkurat det samme, nye modeller hele tiden. Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 (redigert) Taperne er de som har kjøpt Bavaria, og oppdager 2 år senere at den flotte trenden med 4-kant innventar eller buete former ikke er inn lenger. Klassiske skjønnheter går aldri av moten. Redigert 25.Mars.2010 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Klassiske skjønnheter går aldri av moten. Hva slags båt har du....svensk kunsthåndtverk? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Sjørøverskute Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Taperne er de som har kjøpt Bavaria, og oppdager 2 år senere at den flotte trenden med 4-kant innventar eller buete former ikke er inn lenger. Og vinneren er: han som kjøpte seg en Bav 36 i 2004 og som er mer og mer fornøyd hvert eneste år når jeg regner på hvor mye jeg slipper å betale for å oppgradere... ved å beholde den jeg har Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
"Mathilde" Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 ....svensk kunsthåndtverk? Affeksjonsverdi?? Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Sjørøverskute Er det denne? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Denne: Litt dyr i drift, men ellers helt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene. Har vært hevdet siden den dagen BP startet. Har fremdeles ikke skjedd. Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 (redigert) Har vært hevdet siden den dagen BP startet.Har fremdeles ikke skjedd. Er vel ikke helt korrekt,Mulligan,mange er borte/konkurs/lagt ned/kjøpt opp. Et lite eksempel er vel de svenske Ryds-Nimbus-Maxi- Storebro,som alle etterhvert ble et firma. Og nå er det forandringer igjen. Motorbåtdelen er et separat firma med andre eiere,hvor nå Maxi er sammen med Najad og et seilbåtmerke til jeg ikke husker. Så forandringer har det vært kontinuerlig. Og iflg svensk presse er det flere svenske "kvalitesmøbler" som sliter alvorlig,så flere fornadringerer nok på gang. mvh fem@il Redigert 26.Mars.2010 av fem@il (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Maxi er sammen med Najad og et seilbåtmerke til jeg ikke husker.fem@il Aphrodite (Aphrodite'n byggdes i de lokaler der Regina bygges idag, nabo med Vindøvarvet....der NordWest bygges idag !) time goes bye....men de produserer forsatt båter på Orust, vilket de førøvrigt gjort sen 1200-talet da Håkon Håkonsson byggde krigskip der Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sydspissen Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Men det er lite regnskog igjen på Orust, etter 800 år med båtbygging og bruk av masse teak. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 litt regnskog er det igjen....særlig om høsten og ibland vintern......men i år har det vart snø Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Det er egentlig helt greit at bavaria som lager tusenvis av båter i året ikke holder modellene mer enn 2-3 år, så slipper vi å se bare identiske båter på fjorden. Konkurrentene har også begynt med akkurat det samme, nye modeller hele tiden. Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene. Har vært hevdet siden den dagen BP startet.Har fremdeles ikke skjedd. Ja, minnes en av de mindre tyske produsentene holdt på å gå konkurs. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene. Taperne kommer aldrig o vare de små verftene....... de er som små båter,......mye enklare o legge om kursen.........jmf en supertanker Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.