Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Slik som gryntene fra skyttergravene.

 

Spørsmålet er vel hvem som ligger i skyttergravene :crazy: Alle ligger i hver sin skyttergrav :wflag:

 

Ei heller de som i årevis har spådd brått prisfall på svenske 80-talls båter.

 

Svenske 80-tallsbåter vil etter min oppfattning ikke få noe prisfall,det er kvalitetsbåter til riktig priser dersom de er godt behandlet. :flag_sw:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Det er egentlig helt greit at bavaria som lager tusenvis av båter i året ikke holder modellene mer enn 2-3 år, så slipper vi å se bare identiske båter på fjorden. Konkurrentene har også begynt med akkurat det samme, nye modeller hele tiden. Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene.

Link to post
Share on other sites

Taperne er de som har kjøpt Bavaria, og oppdager 2 år senere at den flotte trenden med 4-kant innventar eller buete former ikke er inn lenger. :wink:

 

 

Og vinneren er: han som kjøpte seg en Bav 36 i 2004 og som er mer og mer fornøyd hvert eneste år når jeg regner på hvor mye jeg slipper å betale for å oppgradere... ved å beholde den jeg har :lol:

Link to post
Share on other sites

Har vært hevdet siden den dagen BP startet.

Har fremdeles ikke skjedd.

 

Er vel ikke helt korrekt,Mulligan,mange er borte/konkurs/lagt ned/kjøpt opp.

Et lite eksempel er vel de svenske Ryds-Nimbus-Maxi- Storebro,som alle etterhvert ble et firma.

Og nå er det forandringer igjen.

Motorbåtdelen er et separat firma med andre eiere,hvor nå Maxi er sammen med Najad og et seilbåtmerke til jeg ikke husker.

Så forandringer har det vært kontinuerlig.

Og iflg svensk presse er det flere svenske "kvalitesmøbler" :flag_sw: som sliter alvorlig,så flere fornadringerer nok på gang. :sweat:

mvh

fem@il

Redigert av fem@il (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Maxi er sammen med Najad og et seilbåtmerke til jeg ikke husker.

fem@il

Aphrodite (Aphrodite'n byggdes i de lokaler der Regina bygges idag, nabo med Vindøvarvet....der NordWest bygges idag !)

 

time goes bye....men de produserer forsatt båter på Orust, vilket de førøvrigt gjort sen 1200-talet da Håkon Håkonsson byggde krigskip der

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det er egentlig helt greit at bavaria som lager tusenvis av båter i året ikke holder modellene mer enn 2-3 år, så slipper vi å se bare identiske båter på fjorden. Konkurrentene har også begynt med akkurat det samme, nye modeller hele tiden. Taperne er de små verftene, som ikke klarer å følge med på trendene.

 

 

Har vært hevdet siden den dagen BP startet.

Har fremdeles ikke skjedd.

 

Ja, minnes en av de mindre tyske produsentene holdt på å gå konkurs.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...