Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

I kategorien 45fot performance cruiser finner man ikke noe tipper jeg.

Var det ikke dèt du ville ha, da?

 

Denne er jo fin: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19241018

 

Men kanskje bare klinke til og gå for denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19680768

 

Blir dyrt, da..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

1550 000.- for den 47,7en er jo en grei pris det men det finnes jo masse annet her i landet i samme prisklasse. Bavaria 42CR , Hanse 400 , Oceanis 473 , Sun ODer i massevis

Joa, men av de du nevner er det ingen som kan måle seg når du ser på kombinasjonen komfort, seilegenskaper og kvalitet. 47,7'en har dessuten en komplett seilgarderobe.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Vi roter oss bort fra Bavaria, men dog finner jeg diskusjonen mer fruktbar. Kan jeg spørre deg Enzo om seilegenskapene i din forrige HR34. Inventaret er flott, men hvordan seiler den egentlig? Har kjente som eier eldre HR og som er frustrerte over dårlige seilegenskaper, men HR34 kjenner jeg ikke til i så måte. Mener den fikk god kritikk i en test jeg leste for en god stund siden, men det er mulig jeg blander litt her. HR34 har vel et mer utpreget seilskrog enn de eldre HR som mer kan karakteriseres som motorseilere?

Link to post
Share on other sites

Seilegenskapene i min HR34 var gode de , veldig myk i bølgene , det var tyst under dekk med null knirk og ulyd , retningsstabil osv. Men i lett vind så ble den for trist i forhold til mine krav dengang. Det ble liksom for enkelt , altså mener jeg det er for liten reaksjon å få ut av trimmingen og da blir det kjedelig

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hvor mange nye Bavariamodeller kommer i 2010 ?

Er det Bavaria 45 Cruiser som er den store nyheten ?

 

45 cruiser er salget igang på.

 

Jeg tipper neste modell kommer om ca 1/2 år....det intervallet passer vel sånn noenlunde med når 45 og 32 kom. Og hvis vi først skal tippe vil jeg tro at det blir noe i mellom 32 og 45, kanskje en 39?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hmm. At det var en Bav. det ble sammenlignet med var vel litt tilfeldig, men det ligger en del flere på Finn til omtrent samme pris....

Nå har ikke jeg vært i så mange seilbåter, men syns det virker litt utrolig at den lille HR`en som er en god del eldre er så dyr i forhold til mange andre?

Link to post
Share on other sites

Hallberg Rassy legger litt mer flid i snekkerarbeidet enn de fleste vanlige seilbåtprodusentene. Det er båter for dem som ønsker turseilere med det lille ekstra på finishen. Sjøens lexus, mens bavaria og mange andre konkurrerer i VW golfklassen. Jeg tror nok at dem som velger å kjøpe 31 fot istedenfor 38 gjør det fordi de setter pris på detaljene og håndtverket til HR fremfor industriproduktet Bavaria. Selv har jeg valgt Bavaria, og er godt fornøyd med det.

Link to post
Share on other sites

Det vet vi ikke før begge er solgt...

Nei det har du selvfølgelig rett i, men jeg tror nå det må være verre å selge en 11 år gammel 31 foter til den prisen, selv om den heter HR.

Hvis jeg ser på min egen båt, så tror jeg nok den går utenpå veldig mye, men den er ikke lett å få solgt! (Til den prisen jeg må/vil ha)

Link to post
Share on other sites

Hmm syns det virker litt utrolig at den lille HR`en som er en god del eldre er så dyr i forhold til mange andre?

 

Det er ikke så rart iflg forumets seilbåteksperter. :sailing:

Bare les de årelange/årvisse "Bavariadiskusjonene" :sleep: I den seinere tid har alle serieproduserte båter blitt puttet i en "sekk", og kalt billigbåter. Og bare følg med ,svarene du vil ha,kommer nok på løpende bånd. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det er heldigvis markedet som bestemmer (og ikke selgerne).

Vi har alle våre preferanser: Selv kan jeg finne på å mene at det å kjøpe en halvliter vann på en bensistasjon til NOK 25 er en bedre deal en å gå inn på do for å fylle tomflasken som ligger i bilen ......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...