baatsman Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Når det gjelder Bavaria, les siste utgave av Praktisk Båtagenda. Leste tipset av Bitteliten. Synes den redaksjonelle omtalen var int. Og les litt om kunder som har/har hatt Bav. Også litt om 2. håndsverdi. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Seiljåtten Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Jeg mente ikke at de små verftene nødvendigvis må gi opp fordi de ikke makter å følge trendene, men de har vel blitt tatt litt på sengen av eurpeiske verft som dreier trendene bort fra den typen båter de produserer. Før kopierte europeerene små anerkjente verft, nå er trenden motsatt. Selv Hallberg Rassy har innsett at man må lage båter som seiler raskere, ikke bare duver tungt og dovent i vannet. Det blir nødvendigvis litt penger til utvikling, og slike verft har ikke råd til å bytte ut alle modellene hvert 3. år. Personlig synest jeg utviklingstakten på endel verft er altfor høy, og det er fullt mulig at vinneren til sist blir tradisjonsrike verft som blir med på trendkarusellen så langt de føler for, men ikke lenger....Personlig har jeg et et øye til Najad, spesielt etter at jeg så et eksemplar med hvitt skrog og blå stripe. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Når det gjelder Bavaria, les siste utgave av Praktisk Båtagenda. eller Februari numret av Yachting Monthly der man jämför en ny Bav med en 30 år gammel konstruksjon Contessa 32............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Servicemannen Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 ...ny Bav med en 30 år gammel konstruksjon Contessa 32............. Fikk ikke Contessa høyest skår, mest båt for penga? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Gunga Din Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 ................veldi intressant artikkel, der båterne jmf på en rad ulike områden. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Skal du teste, må du teste epler mot epler og pærer mot pærer. Så enkelt er det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
GeirKS Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Ja det blir jo helt feil å sammenligne en seilbåt med en annen seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 (redigert) Test gjerne en GP42 mot en eldre Aphrodite 42. Regner med at du får svarene du ønsker. Eller? For meg er det mange klasser innen seilbåter. Og det betyr at jeg prøver å sammenligne de som ser seg selv som konkurrenter. Men selvfølgelig, det kan være at jeg er helt på jordet her. Redigert 27.Mars.2010 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
lano2 Svart 26.Januar.2011 Del på Facebook Svart 26.Januar.2011 (redigert) Jasså, så Sydvesten har heller ikke båt lenger ? Hva slags folk er dette ? Jeg trodde vi hadde med ekte båtentusiaster å gjøre. Sist gang jeg var her på forumet, så var det liksom en supergutt divisjon med båtfolk, som nå viser det seg bare å være en gjeng på tøfler . Til og med Astor synes vinteren er blitt for kald... Hva har skjedd ??? :eek: Er det alderdommen ? Edit: Se å få levert tilbake vimplene med en gang... ( PS! Jeg mangler fortsatt vimpel ! ) Redigert 26.Januar.2011 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.