csvirus Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Har du prøvd og ta ut termostaten som jeg har nevnt tidligere? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Ikke helt ekspert men du kan jo prøve med en stål tråd eller lignende og stake opp.Og mulig dumt men du har vel på splinten til impelleren?. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
csvirus Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Hvorfor to tråder??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Øhh, enda en tråd, så du ikke hva jeg skrev i den andre. dette er 4. tråd du oppretter om samme emne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 hei ja har i splinten:-)men skal stake litt.hmmm jeg fikk at annonsen min var slettet en gang den andre gangen fant jeg ikke igjen det som jeg hadde skrevet???så derfor har jeg skrevet flere ganger:-) Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 ok, da slår jeg sammen trådene igjen. Vil også normalt være enklere å få svar om du opplyser hvilken motor det er snakk om. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 hei å takk for mange gode råd..ja jeg har tatt ut termostat denne virker..har også startet uten denne.samme resultat.men skal nå prøve med trykkluft og eller vannslange:-)ja motoren er en 40 hk yamaha Q mod ukjent. ps takk skal du ha Ingar:-) Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Årsmodellen kan du finne ut, se link her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 ok.da ser det ut som det kan være en 82 mod:-) Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 til Arne Kjetil:det spruter vann ut i det dekselet som kontrollslangen kommer ut av må ha ny pakning der:-)så det kan da virke som om en bit av impelleren har kommet seg opp og forbi dette kammeret?og satt seg mellom der og eksosen?siden jeg får så stort trykk der. Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 csvirus har flere ganger spurt om du har tatt ut termostaten, uten at jeg kan se at du har svart. Det er viktig å lese svarene, ellers kan folk slutte å engasjere seg i tråden. jeg har ikke noe tro på at det er selve termostaten da vannet skal passere selv om denne er lukket. Men da passerer det gjennom en relativt liten bypassåpning. Den kan du sannsynligvis se når du åpner termostathuset. NB, ikke forsøk å ta av eksosdekselet, da ender du bare opp med brukne bolter. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 hei ingar..joda mener å ha svart ang termostaten:-)?men ja vet det nå!!!halvparten av boltene knakk:-(men skal det være noe trykk inni der?og vist ikke finnes det en slags syre som jeg kan bruke som siste utvei? Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 Sorry, jeg ser nå at du har svart på dette tidligere. innlegg 34. Hvis du kikker inni termostathuset vil du muligens finne en liten passasje hvor vannet kan passere uten å gå gjennom selve termostaten. Altså fra undersiden av termostaten til oversiden av den. Dette er bypass'en Sjekk at denne er helt åpen. Finner du den ikke ligger den ett annet sted i systemet. ifra termostathuset har du også muligheten til å helle på vann for å se om det renner ut i eksosen. altså i den passasjen som går fra oversiden av termostaten. heller du i passasjen på undersiden av termostaten skal det komme ut av kortrollstrålehull og/eller røret som går opp i stammen. Er det tett kan du forsøke å stake. Går ikke det må eksosdekselet av... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 19.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2007 skriver sikkert litt om hverandre nå:-)men har som sagt startet motor uten termostat.uten forandring.men sånn som jeg tror å føler nå etter denne kvelden med så mange gode råd!!!!!så tror jeg at feilen ligger etter og ps dette fikk jeg lært nå av deg Ingar:-)(eksoshuset)tror rett å slett at en del av impelleren har kommet seg igjenom å satt seg fast mellom eksos huset og der eksosen kommer ut.for jeg får jo kontrollstrålen.hva tror du om det? Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 19.November.2007 Del på Facebook Svart 19.November.2007 ok, om det ikke hjalp å fjerne termostaten har du allfall eliminert bypass'en. Hva skjer om du kjører uten termostatdeksel, spruter vannet ut? Isåfall befinner blokkeringen seg mellom termostaten og utløpet til eksosen. Sannsynligvis under eksoslokket. Og en annen ting, du er helt sikker på at noe er feil? Mener at du tidligere skrev at du var sikker fordi stammen etterhvert ble glovarm. Gjør den fortsatt det? (Det trenger nødvendigvis ikke å være så mye vann som kommer ut av eksosporten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 20.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2007 hei.har ikke prøvet å kjøre uten det dekselet.nei jeg har ikke sagt at stammen blir varm:-)men nå skal jeg prøve det ja.men nå har jeg av eksosdekselet og i påvente av ny paknining. Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Nå har jeg sett flere motorer som ikke slipper ut kjølevann i eksosutslippet på stammen før motoren går med stor belastning.Du er sikker på at ikke dette gjelder denne også? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 20.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2007 hei..nei jeg har ikke peiling??men kan si at jeg fikk fisket ut 3 deler av toppen på vingene til impelleren:-)de satt helt oppe i kjølerøret.så nå må jeg bare vente på pakningen til eksodekselet..men mulig at jeg må belaste motoren før det kommer der.?jeg skal iallefall fortelle dere hvordan det går..men må vente ca 1 uke på pakningen. vil TAKKE ALLE SOM HAR BIDRATT MED GODE RÅD:-)!!!! Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
csvirus Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Når du kjører uten termostat skal det komme vann i eksosen med en gang, uansett om motoren er varm (belastes hardt) eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 21.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2007 ok.jeg skal gi en tilbakemelding når jeg har fått pakningen. Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 29.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2007 jaja da har jeg satt i ny paknig.kontrollstrålen er nå veldig sterk og fin:-)men fortsatt ikke en dråpe ut av eksosen!!fant et lite eksos hull på motsatt side av kontrollsrtålen...der kommer det heller ikke ut vann.så neste blir å sjøsette båten,for å se om kjølevannet kommer under belastning?er 99% sikker på at det ikke er tett noen plass.regner med å få båten på sjøen i løpet av helga Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
csvirus Svart 30.November.2007 Del på Facebook Svart 30.November.2007 Kan godt være det er tett i overgangen mellom blokka og stammen, så ikke det kommer vann til eksosen. Da er det et lite problem for alt det varme vannet skal jo ut gjennom eksosen, så jeg ville passet litt på tempen til motoren mens jeg kjørte..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 30.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2007 tenker du på enden av kjølerøret? Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 30.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2007 men hva med det andre eksohullet?trodde det skulle komme vann ut der og jeg? Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Sandvik28AC Svart 30.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2007 nå har jeg fjernet termostaten..fortsatt samme resultat!forstår ingenting???vannet sprutet ut av termostathuset når jeg løsnet litt på boltene etter jeg hadde tatt ut termostaten.så hvor kan blokkasjen da være? Sitér dette innlegget ] Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.