Jump to content

40 hk yamaha. Kontrollstråle, men ikke kjølevann


Sandvik28AC

Recommended Posts

En sånn må du bruke da for å se om det kommer vann og eksos ut av senter på propellen :

http://maritim.no/product.aspx?id=4569&amp...upkey=006003180

(OT, hei hei csvirus)

 

Hei.

 

Jeg har tittet litt på denne tråden.. :smiley: Eh, lurer på om du "ruilui" har tenkt litt feil jeg, som sitatet ovenfor tilsier, så har du muligens startet "litt" feil med feilsøkinga.. :sweat:

 

Som csvirius og Kenbjørk sier, så er du 100% avhengig av den geniale "smokken". Det kobles en slange i den, og kjølevannet skal da komme ut rundt propellen. Har du den i tønne med vann, er det jo umulig å se om eller hvor mye vann som kommer ut derfra.. :crazy::smiley: :smiley:

 

Legg tnt og alle andre gode ideèr til side, skaff en spylemuffe, og test det aller først. Kan til og med hende at det fosser ut kjølevann der, og er du heldig så har du kanskje ikke det helt store problemet alikevel :-)

 

Lykke til!

 

Viking.

Redigert av Viking. (see edit history)

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Eneste problemet er vel at denne motoren kanskje har vannintaket under kavitsjonsplata, og ikke på sidene av undervannshuset, er dette tilfelle pleier som oftest motoren og ha "flushport" (obs denne sitter 99% sikkert fast, bruk en slagtrekker og en liten gassvarmer og litt tid så løsner den)

 

I tilfelle så kan du bare kjøre motoren i en tønne vel og lenge, og sjekke tempraturen på både stamme og blokk ofte, blir det ikke veldig varmt kjøler den også eksosen (du burde kunne holde hånda på stammen uten at det er så varmt at det gjør vondt)

 

(ot igjen: hei hei ja kenbjork, fant veien til bp etterhvert :wink: )

Link to post
Share on other sites

Nja.. ikke verdens dårligste, men svært close!

Skjønner nesten hva jeg håper at jeg ser... et eksoshull midt på stammen som vender nedover!?!?

Her skal det normalt komme noe vann når motoren blir varm. Lengere ned kommer enten eksosen ut av en kanal i enden (bakerst) på kavitasjonsplate eller i propeller bossen..

Hadde vi hatt bilder ville dette vært klinkende klart. Om du får kjørt motoren med slike øreklokker og vannslange vil du se hvor vannet kommer.

Plumbo og kaustisksoda kan du bare glemme, men de kan gi håp i dass, vask og sluker :smiley::smiley:

Her er det demontering som gjelder, om det ikke kommer kjølevann når motoren går uten at du har termostaten i..

 

Lykke til :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...