Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Så jo morsomt ut det der men hadde dere ikke reva noe over the top sun flyer ? 2-3rev i storen og stormfokk (med mannskap på rekka) når det ikke blåser mer enn 15-18ms ? Ville det ikke vært bedre å være litt mer "powered" og heller kjøre storseilet litt i kastene ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 2 rev i storen og stormfokk var det. Vi prøvde først med treer og det funket ikke i det hele tatt. Mangler firer... Skjønner at du syns det pinglete, men du er jo bare vant med de lekevindene dere har på østlandet.. Det var jo et par 40,7 på banen, men ingen av de seilte. Så vi fikk ikke sammenlignet mot likesinnet. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Ok Tenkte bare at 4er og 1rev i storseilet ville være greit nok , men har du ikke 4er så skjønner jeg godt valget , er ingen vits å være overpowered og risikere å ødelegge noe. Og ja jeg har jo rompa godt plassert midt i østlandsidyllen så jeg er vel bortskjemt med lekevind dog skal det sies at vi har seilt i både 30 og 40knops vind i høst og vind er vel vind hehe Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Storseilet er reparert 4 ganger siden mai. Så jeg vil ikke ta noen sjangser med det. Lurer litt på dette brukte seilet som er avertert på finn: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16003277 Men syns det er for mye penger for et brukt seil. Selger har helt sikkert ikke betalt full pris for det. Dessuten må det tilpasses ganske mye for å passe. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Se etternavnet til selgeren så skjønner du at han ikke har betalt 90lapper for seilet , men 39000.- er jo på den annen side veldig billig for et slikt seil tror du sliter med å finne nytt seil ned i den prisen Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Det var en båt som - tøff i trynet - gikk ut med karbonseil. Utpå fjorden kom han tydeligvis på andre tanker, det så ut som de hadde et svare strev med å berge seilene. Han ble i hvert fall liggende en god stund opp mot vinden mens seilene blafret som bare det. Det så dyrt ut... Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Nå er vel karbonseilene sterkere enn alle andre alternativer så jeg forstår ikke helt problemet , skulle han ikke bruke sine beste seil når det blåser mye ? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Vel er de sterke, men fiberen tåler dårlig blafring - den knekker. Nå kommer dette riktig nok litt an på fiberen som benyttes. Jo stivere fiber, jo dårligere tåler den å bøyes. Nå har vel ingen seil godt av å blafre i utide, men kevlar og karbon tåler dette mye dårligere enn dacron. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Ok da misforsto jeg første posten din , jeg forsto det sånn at du mente han var tøff i trynet som gikk ut med karbonseil Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Det virket ikke som det blåste så mye når vi lå i havnen. Fort gjort å bli lurt da. Vi tenkte å lense ned til startlinjen med kun storseil. Tok i et rev for sikkerhetsskyld. Med en gang vi var klar av nordnes spratt loggen opp i tosifret og ble der.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Synes det høres uhyre morsomt ut med slik fart , 2sifret på loggen er noe jeg kun med få sekunders varighet har sett hverannet lysår hittil med de båtene jeg har hatt hittil , håper det er slutt på det nå Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Da er det på tide å kalibrere loggen.... Sitér dette innlegget . Link to post
Kaptein Blondebill Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Er beviset for at Jannike var i masten: Sikkert friskt der oppe! Der var friskt ja, men ingen mastejobb for liten eller for stor for Kaptein Blondebill "Im your man, or Wow man" Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 14.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Betryggende å høre... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Da har Sun Flyer på nytt vært ute og flydd reagatta. Denne gangen var båten bemannet 100% med medlemmer fra baatplassen Snøføyka ble gjennomført i -5 grader, relativt lite vind men med god stil og selv om Kapteinen hadde gebursdag klarte vi heller ikke denne gangen å nå helt til topps, men nok en gang kunne en konstantere at ingen Bavaria var foran oss på resultatlisten Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 OK, dere seilte i klasse med den Bavaria 36 CR som var med. Den har LYS tall 1.14 og dere??. Jeg forstår, grattis Uansett dere skal ha for å stille opp i regatta i feb. Da er en litt over middels int. Spes med regatt i Norge. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jupan Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 De som slo oss hadde bare flaks, for vi gjorde absolutt ALT råbra ;) PS! Det finnes ingen unnskyldning for å ikke være med på regatta i februar :) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Og eg er da spinnakersjefen på bildet. Neste gang så skal me ta opp drivankeret før start.... Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
jupan Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 *Joda, det kan vi gjøre, men det var greit å gi de andre en sjanse og - selv om vi nok var i overkant rause ;) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 OK, dere seilte i klasse med den Bavaria 36 CR som var med. Den har LYS tall 1.14 og dere??. Jeg forstår, grattis Tja, den aktuelle Baven står det DNF på i resultatlista, så den gadd dei vel ikkje venta på. For alt me vet så seiler den fortsatt rundt der ute. Bare pyser så ikkje stille i regatta vinterstid Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sun Flyer Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Da er det klart for regatta igjen på lørdag (i morgen). Sun Flyer har fremdeles et par ledige plasser. Interesserte sender meg en Im. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
skage Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Vi skal jo opp og seile kretsmesterskap for Optimist/zoom på Hjellestad, kansje jeg skulle meldt meg inn som mannskap på storbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 I så fall er oppmøte på hjellestad marina (ikke bergens seilforening) kl 10 i morgen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
jupan Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Når skal vi avsløre at vi var SIST? :D Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 En må heller fokusere på det positive! At vi ikke ble disket og at vi ikke gjorde skade på noen seil denne gangen. Og når du tenker etter hvor mye kødd det var på fordekket og så ser på resultatlisten over hvor jevnt det var så må vi ha seilt veldig bra ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.