Jump to content

Seile regatta i Bergen på lørdag?


Sun Flyer

Recommended Posts

At det skal være 20+ før man seiler på sørlandet er nok kun for de som ikke har båt som tåler å brukes....

, så kan det tenkes han kommer foran Bavaria'n i år... :wink:

 

Var litt spøkefullt sagt det da Sydvesten... :wink: Problemet vi ofte har her nede om vinteren er is, så derfor tar de fleste opp båten....

 

Ble Sun Flyer slått av en Bavaria...? :lol:

.

Link to post
Share on other sites

Det korrekte er vel: Har du ENNÅ ikke fått båten på land for vinteren... Litt for mye å gjøre. litt for lite tid å gjøre det på...

 

PS: 84en Båten heter storMy. NOR_Smurf er nicket mitt på sailonline.org. Kanskje jeg skulle vurdere å døpe om 84en og male den himmelblå? :flag:

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Da er det klart for sesongåpning. Neglespretten starter på lørdag. Sun Flyer stiller selvfølgelig med flere Bp-medlemmer ombord. Vi har med JGH og Bergen. Ellers stiller vel JRO ombord i finesse og Blanco ombord i marlin (?). Flere som blir å treffe på fjorden. Man kan lese om regattaen her: http://seil.aasane.no/index.php

 

Jeg må desverre til Oslo imorgen tidlig for å delta i et arrangement på jobben. men familien er representert på en Italiener med samme lystall som deg.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Da ble Neglespretten avlyst på grunn av hendelsen med følgebåten som sank...

 

Informasjon om dagens hendelse på Byfjorden i forkant av Neglespretten: Mannskapet ombord i følgebåten er alle i god behold. Følgebåten, en Viksund 750, tar inn vann og motoren stopper ca. 10:30. Mannskapet som bestod av 4, fikk sendt nødmelding over VHF og ble reddet av en båt noen minutter sener. Alle ombord ble satt på land i Bakarvågen, Askøy, og sendt til Haukeland sykehus for rutinemessig kontroll. Etter at det ble konstatert at alle var i fin form ble de utskrevet. Regattaen ble som følge av hendelsen ikke arrangert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Artig å komme på TV da SunFlyer, selv om det bare var WEB-TV. Har du 3 rev i storen din? Hvor mye blåste det i kastene vi ser på videoen? Synd dere ikke fikk seilt da, var det av praktiske hensyn mtp at de var avhengig av båten som gikk ned, det var ingen skader så sånn sett kunne de jo dratt i vei, kjiipt for dem som har reist langt, vi har vel iallefall en båt fra Stord, men kanskje andre lengre sør/nord fra også?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Nettop kommet hjem etter å ha kjørt Cycladesen rundt til Hjellestad. Sør for Fleslandskaien fikk vi vindkast opp mot 50 kmop :eek: Tross i max pådrag, 50 hk og fast, trebladet propell, sto båten nesten stille - vi var nede i 2,7 knop SOG. Med vinden på tvers var vi oppe i 20 graders krenging - uten seil. Vi var litt spent på hvordan det skulle gå å legge til i Kviturspollen, men der var det heldigvis rolige forhold.

 

Det var uansett en helt riktig avgjørelse å avlyse regattaen, selv om man hadde hatt ressurser på plass til å kunne gå videre og skipper seiler på eget ansvar. Hvis det hadde skjedd flere uhell etter denne hendelsen så hadde både arrangør og seilsporten blitt slaktet av media og folkemeningen :smash:

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare ha det sagt: man kan ha det temmelig moro selv om en regatta blir avlyst :D:D:D Trist med følgebåten, men heldigvis gikk det bra med de karene, og plastikk og motorer er å få kjøpt nytt.

 

"Finesse" har ikke vindmåler, noen som fikk måling på vindstyrken ute på fjorden rundt kl 12?

 

Og et apropos til det Smurf sier: vi sto og stampet for motor i 3 knop da jeg fikk skipperen med på å heise stormseilet og slå av jernfokka. 7 knop på kryss :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...