Jump to content

Seile regatta i Bergen på lørdag?


Sun Flyer

Recommended Posts

Her er en nøtt som ikke rimer med påstandene.

Jeg og mannkap(=tregt mannskap) + treg båt?Bavaria 38, korrigert tid 19:54

Raskt mannskap + J rask sol 43 korrigert tid 20:52

Når man diskuterer hvilken båt som er rask og ikke, korrigerer man vel ikke for lys? Da kunne vi likegodt seilt albin vega hele gjengen... :wink:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Her er en nøtt som ikke rimer med påstandene.

Jeg og mannkap(=tregt mannskap) + treg båt?Bavaria 38, korrigert tid 19:54

Raskt mannskap + J rask sol 43 korrigert tid 20:52

 

Kansje den raske båten ikke er sååå rask og kansje den trege båten ikke er såå treg?

 

Ikke mere nøtt og ikke mere underlig enn om Brann skulle gå hen og slå Marseille neste uke.

Redigert av Blanco (see edit history)

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Joda Sf43'en seilte ca. 40min raskere enn oss, på ca. 120nm blir det i gjenomsnitt 0,4knop raskere. Jeg hadde vel forventet noe mer av en 5 fot større båt, med høy rigg, store laminatseil, dyp blykjøl og ikke minst storseilskjøte i cockpit :wink:

Skulle bare mangle. Bavaria har foreløpig ikke produsert noen seilbåt som er like rask som Sun Flyer... :wink:
Redigert av Stigt:-) (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ikke minst storseilskjøte i cockpit :wink:

Dette må vel være sakens kjerne :wink: .... om en skal tru seilekspertene her på forumet.... :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Joda Sf43'en seilte ca. 40min raskere enn oss, på ca. 120nm blir det i gjenomsnitt 0,4knop raskere. Jeg hadde vel forventet noe mer av en 5 fot større båt, med høy rigg, store laminatseil, dyp blykjøl og ikke minst storseilskjøte i cockpit :wink:

 

i dette tilfellet er det mannskapet og ikke båten som gjør at du hadde så stor fart.

Link to post
Share on other sites

Joda Sf43'en seilte ca. 40min raskere enn oss, på ca. 120nm blir det i gjenomsnitt 0,4knop raskere. Jeg hadde vel forventet noe mer av en 5 fot større båt, med høy rigg, store laminatseil, dyp blykjøl og ikke minst storseilskjøte i cockpit :wink:

Det er nok bare å innse at dere er dritgode å seile. :cheers:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Enkelte har kjøpt rask båt, men kan ikke seile den opp mot LYS-tallet. :cool: Tror enkelte må høre mer på(Bavaria)mannskapet.

 

Sun Flyer, hørte at Sydvesten lærte deg en del om seiling. :wink: Litt til og du er vinner av en vimpel fra Bavariaklubben :lol:

 

 

Ellers så jeg det var feil i listene, frk Sun Flyer var oppført som SF37. Ellers synes jeg det bra å stille i regattene. Gir meg med fotball snart og da skal jeg begynne med tirsdags-regattar igjen.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Da er det klart for sesongåpning. Neglespretten starter på lørdag. Sun Flyer stiller selvfølgelig med flere Bp-medlemmer ombord. Vi har med JGH og Bergen. Ellers stiller vel JRO ombord i finesse og Blanco ombord i marlin (?). Flere som blir å treffe på fjorden. Man kan lese om regattaen her: http://seil.aasane.no/index.php

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Seff er jeg med :smiley: Seiler med Cycladesen. For en gangs skyld er det meldt litt vind, så da er det jo en viss mulighet for at vi kommer oss helt til mål :smash:

 

Nåvel, ved en nærmere sjekk på yr.no så er det faktisk meldt ganske mye vind på lørdag. Liten kuling ved starten. Økning til sterk kuling og liten storm mot kvelden :eek: Dette kan bli gøy :puke::cheers:

 

Forresten, Flyvern, har du sett seilingsbestemmelsene noe sted? Prøvde å finne de på Åsane sine gjemmesider, men de er godt gjemt...

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

At det skal være 20+ før man seiler på sørlandet er nok kun for de som ikke har båt som tåler å brukes.... Det var vel en krabat på forumet fra sørlandet som seilte til Skagen 3. juledag... Har man skikkelig båt så trenger det ikke være 20+ for at den kan brukes...

 

Lykke til på Neglespretten til helgen... Det var utrolig morsomt i fjor.... og med litt flaks for Sun Flyer, så kan det tenkes han kommer foran Bavaria'n i år... :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...