Jump to content

Seile regatta i Bergen på lørdag?


Sun Flyer

Recommended Posts

Ser det samme på yr.no, men det er vel vindretningen som er sør-øst som gjør at det meldes rolig i Bergen by i morgen.... fjellene vil nok ta av for litt av vinden... men tror det kan bli morsomt i morgen om det drar seg opp med litt god vind

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en knallfin dag på sjøen i dag med båten til jeanneau.... det blåste bra og vi logget vel 40 knop vind i kastene på vei til starten, under seilasen vet jeg ikke... Hadde to rev i seilet og en 105% genoa under hele seilasen... Vi seilte meget godt i den gode vinden vi hadde og passerte mål som båt nummer 5, resultatene er ikke klare på nett ennå etter hva jeg kan se... så hvor vi faktisk endte vet jeg ikke..... men vi ble slått av Match 35 med et par minutter seilt tid i vår klasse. Vi brukte vel tett oppunder to timer på seilasen.. regner med at jeanneau kommer resultatene senere...

 

Men vi (i allefall jeg) er knakende fornøyd med dagen og seilasen var meget bra og vanvittig morsom, kun med lette antydninger til neggelsprett hos meg som fikk vinsjet skikkelig slik at jeg holdt meg god og varm...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

På vei ned til båten i formiddag så jeg en rekke med seilbåter med kurs mot Bergen. Tenkte at de skulle være med på regattaen.

Men alle gikk for motor, uten seil :crazy: :crazy: :crazy:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Men alle gikk for motor, uten seil :crazy: :crazy: :crazy:

Var det problematisk?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Var det problematisk?

 

 

Nei, men så litt rart ut da det var nok av fremdrift skapt av værgudene, men kansje feil vindretning :confused: :confused:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Vi logget 45,8knop som maks vind i kastene og 11,9 knop som maks båtfart med spinnaker. Siden revnet storen siden vi kjørte litt forlenge med full stor. Da var det ned med den og flytte rev og opp igjen. Tapte litt på det. Ellers pryder vi førstesiden i BT idag.

Alt i alt er vi fornøyd med at vi slo Jeanneau og Sydvesten og det ble 1.plass i klassen og 4. oa.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg er vel ganske fornøyd. Vi hadde litt for mye respekt været og var alt for trege med å få opp fullt seil når vinden minket. Derfor vant vi ikke. Men siden vi stiller med bobåt full av ekstra vekt, mye uerfarent mannskap, dacronseil og skipskatt (!) mener jeg at dette var en seier. Vi behersket forholdene bra når de var på sitt mest ekstreme og jeg gir full honnør til Sydvesten som fikk den tøffe jobben som sjefsvinsjer i sin første regatta. Avstanden til toppen var 1 minutt og 15 sek. Her er lista: http://seil.aasane.no/regatta/Neglesprette.../resultater.pdf

 

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det ligger litt omtale fra seilasen Her, Full knekk i Neglespretten

629088__Neglesprett_388317c.jpg

Foto fra BT

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...