Jump to content

Seile regatta i Bergen på lørdag?


Sun Flyer

Recommended Posts

Her er et par actionbilder fra sun flyers regatta.

 

Fordekksgasten må utføre nødrep på fokka mens vi seiler og videre hente ned bomopphalet til spinnakerbommen som løsnet og forsvant i en jibb.

 

janicke1.jpg

 

Her er problemet lokalisert:

janicke2.jpg

 

Litt knotete er det jo å komme til..

janicke3.jpg

 

Se der kommer lappen på plass:

janicke4.jpg

 

Ikke kun enkelt å få lappen til å sitte på utsiden av seilet:

janicke5.jpg

 

Og så var det lenger opp for å hente bomopphalet...

janicke6.jpg

 

 

Alt i alt en begivenhetsrik dag på fjorden. Veldig gøy!

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Oppmøte halv ni enten i byn eller i åsane. Ikke bestemt meg ennå, men har jobb i byn natt til lørdag, så kanskje vi ligger der fra freddan til lørdan.

 

Siden de ikke kunne levere karbonseil på 4 dager, droppet jeg hele greia. Men den lette eneren er på rep og er lovd ferdig på torsdag. Det tror jeg når jeg ser det...

 

Foreløpig er det dårlig deltagelse på regattaen. Håper det kommer flere etterhvert. Hvor er alle bavariaene?

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Den heter Eileen. Foreløpig ikke påmeldt. Men han har nok planer om å være med. Hadde en helt ny, støpt genoua 1 og har tenkt å endelig ta ekspressene....

 

Her er et bilde av oss fra lørdan. Før vi ødela eneren...

 

v_rbl_yta_2009_11.jpg

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Da har det påny vært neglesprett regatta. Sun Flyer måtte var forhindret å delta i år men båt og katt klarte likevel å komme med på denne reportasjen

 

Da ble det til at en at del av mannskapet istedet tinte opp en camingvogn fra vinteropplaget og stilte opp med denne i stedet.

 

Men det ble en kald start på dagen kaldt.jpg dette var tempen i bilen på vei til båten.

 

Men det var mildere på sjøen og med blå himmel, solskinn og 0-5 m/s vind ble det en nydelig vinteropplevelse å seile i dag. Med 75% BP medlemmer klarte vi i Sun Flyers fraver å representere med en etter forholdene akseptabel plassering :cheers_wine:

godtkledd.jpg

Kaptein Blondebill er godt kledd for anledningen. At vi har rundet merket som noen annet enn sistemann hjelper også på humøret

 

Alt i alt en flott dag på sjøen selv om frostrøyk ga utfordringer med å finne båsen i hjemmehavn....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...