Jump to content

Var å så på båt i dag!


tom-ass

Recommended Posts

Det er fullt forståelig at denne karen ikke har så mye peiling på båt da han aldri har hatt noen før. Dette er da heller ikke noen unnskyldning for ikke å søke informasjon angående dette temaet. Tror du burde følge magefølelsen din i dette tilfelle, men jeg hadde av prinsipp aldri villet kjøpe en båt dersom ikke batteriet fulgte med. Hvorfor følger det ikke med? Hvorfor er ikke båten måket ? Merkelige greier spør du meg. Jeg ville valgt et annet objekt dersom magefølelsen er skeptisk. Men lykke til.......................

Mvh. glek

Link to post
Share on other sites

Prisen var meget behaglig, under 90K.

 

Etter min mening lang i overkant. Båten er bortimot 30 år gammel, motor mm i tvilsom forfatning.

 

Jeg hadde tilsvarende Sollux 24 AC 1982 mod m/ 33hk Yanmar, den gikk for en "meget behagelig" pris 85'. Kjøper/selger fornøyd med det.

 

Ut fra det som er skissert vil jeg ikke lagt inn mer enn max 70' i denne, begynt med bud ennå lavere :smash: Tviler på om kjøperne står i kø..........

Link to post
Share on other sites

ÅÅÅÅÅ, blir litt lei av å lese om alle dere som er så innmari skeptiske og forståsegpåere i bøtter og i spann. Dette kan jo like godt være et kjempe kupp som en felle!!! Få med deg en kyndig person og ikke alle disse forståsegpåere. Kan sikkert ramse opp 100 mulig årsaker til at selger selger båten som ikke er negative. For alt vi vet kan det jo hende selger har andre problemer i livet å tenke på enn ei stakkars snekke.

 

Xlnt

Det var da som bare det :crazy:

Det som folk flest mener om denne situasjonen gjenspeiler kun vanlig oppegående folk med sunn fornuft,her går det en viss skepsis i fornuften,det er bra det.. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Det er vel muligens dårlig moral å utnytte andres ulykke. Ulykken her er at han ikke har lagringsplass for båten. For meg virker selger en smule suspekt. Slike karer er ofte litt desperate, og ofte lette å prute på. Gi fyren et but som ligger laaaangt under prisantydning som tilsvarer reperasjon av motor og utbedring av andre skjulte feil.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar ganske feil så er det meget enkelt å identifisere denne båten og dens eier. Dette sagt med referanse til en annen tråd som går her på forumet som omtaler temaet om netikette og hva man kan, eller ikke minst ikke kan(!), si om båten og dens eier!

 

Finn-kode; 119553**

 

:cool:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Og en brukbar motor som kan passe i denne ligger vel på rundt 15-20.000,- så prisen ser jo ut til å være riktig selv om man må bytte motor, de andre på Finn ligger jo 10-20.000 over i pris. Og siden sannsynligheten for at et motorbytte må til er svært liten så skjønner jeg ikke hvorfor det er så mange skeptikere blant oss.

 

Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

hei ska kje diskutera for mye om motoren kan bli ødelagt eller burde ha vært kjørt igjennom med glykol, eg har handla en någen bruktbåtar. Og heilt ærligt kjøpt mye drit. MEN eg har aldri tapt penger på båt (men nesten alt annet :smiley: ) Komme sikkert te å gå på ein smell, men eg trur at någen små regler hjelpe; Alt så kan være ødelagt, er ødelagt prismessig, en skitten /uryddig båt vil bli iallefall 10% dyrere ren. ny kalesjer pluss , gammel saltvanns kjøling er minus. Dess mindre selger har brukt båten dess mindre rett er prisen.

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

Hvis vi ønsker noen råd eller erfaringer rundt en båt som er annonsert, så er jeg enig i at nytteverdien av diskusjon er grei.

 

Det etiske problemet jeg kan se er følgende:

 

Jeg besiktiger båten, kunne tenke meg å kjøpe - men til en "prutet" pris.

Da går jeg inn i BP med diverse negative kommentarer om den aktuelle båten og selger, blir kvitt mulige bydere å by mot.

Dvs. at jeg kan manipulere kjøpermassen uten å måtte stå for objektivitet.

 

Det var en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til å debattere objekter som kan spores. :nonod:

Link to post
Share on other sites

....Da går jeg inn i BP med diverse negative kommentarer om den aktuelle båten og selger, blir kvitt mulige bydere å by mot....

Mnja, skeptisk...

 

Forsåvidt en besnærende teori. Men som alle teorier, er det en del usannsynlige betingelser inn i bildet for å få det til. Ovennevte scenario betinger at 100% av alle som er interessert i denne båten (og som er villig til å by på'n) også er medlemmer her, eller ihvertfall lesere av baatplassen.no

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Bare for å få sagt det: Kameraten har sagt han ikke skal ha den!

 

Jeg har vel strengt tatt ikke sagt noe negativt om hverken båt eller eier, jeg har derimot skrevet om mitt intrykk til båt og eier, noe som kommer frem tidligere i denne tråden.

 

Men båten var fin og grei den, så løp og kjøp den som vil! Prisen er iallefall behaglig!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Bare for å få sagt det: Kameraten har sagt han ikke skal ha den!

 

Jeg har vel strengt tatt ikke sagt noe negativt om hverken båt eller eier, jeg har derimot skrevet om mitt intrykk til båt og eier, noe som kommer frem tidligere i denne tråden.

 

Men båten var fin og grei den, så løp og kjøp den som vil! Prisen er iallefall behaglig!

 

:cheers: Jeg har ikke kommentert dine innlegg, og har ikke sett du har skrevet noe galt!

Det var imidlertid andre her som dro sine antakelser om eieren litt vel langt.

Det viser bare farene og det etiske dilemmaet vi kan komme opp i her.

 

Min generelle frykt for manipulering gjelder likevel, dette er et farlig sterkt medium hvis vi ikke har en etisk god standard. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Min generelle frykt for manipulering gjelder likevel, dette er et farlig sterkt medium hvis vi ikke har en etisk god standard. :yesnod:

Nja, skeptisk! Jeg mener nå man må få lov til å diskutere annonser jeg da.

 

Jeg la ikke ut annonsen her på BP bevisst, med "fare" for at noen her skulle komme meg i forkjøpet og handle. Men etter at min venn hadde besluttet å ikke kjøpe den, la jeg ut mer info om båten siden denne tråden hadde stor aktivitet, dette for å "tillby" båten her blandt BP-venner. BP har helt klart et stort kjøperpotensiale med så mange medlemmer, og det var vel mest for å hjelpe noen her inne med de detaljene jeg hadde erfart med skuta.

 

Men nå er det fredag, og jeg skal ut på "byn" her i bygdenorge! :cheers: God helg! :)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

For å kaste inn en brannfakkel: Jeg syns det er synd man ikke kan gå inn å kommentere direkte til anonnser på nett. Det hadde sikkert fremkommet mye svada, men jammen er det mange som kunne ha godt av litt veiledning også.

 

:yesnod::yesnod::yesnod:

Hva er det man har ett diskusjonsforum til???? Om man ikke for aa diskutere baat? Spesifikke salgsobjekter og annet baat relatert.

 

Forstaar jo problematikken med at en potensiell kjoper kan legge inn masse negativt for aa presse prisen ned. Men hvor stor er tjangsen for det blir gjort?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

På den andre siden kan vel en selger legge inn masse positivt om salgsobjektet for slik å få flere som byr og dermed høyere pris.

 

Helt klart at man skal kunne diskutere spesefikke annonser, reine person angrep derimot kan man spare seg for. Det er nå min mening

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...