Jump to content

Verste plass å komme til


Enzo

Recommended Posts

Sliter med å erkjenne at der jeg har vært har det bare vært vennlige og hjelpsomme gjester og havneansvarlige.

Kan vel komme på steder/episoder der jeg ikke har vært fornøyd,men velger å tro at det var jeg som var i dårlig humør og vrang da...........

"Gjør mot andre, det du vil de skal gjøre med deg"

Link to post
Share on other sites

Skal det du liker være bra for alle, eller er vi alle forskjellig.

 

Skal en havn jeg er fornøyd med rakkes ned for at du ikke liker den, eller andre.

 

Har jeg sagt at jeg skal rakke ned på en havn du liker , skulle jeg formodentlig nevne at jeg ikke likte at kloakken rente rett ut i havnen XXXXXX og det luktet forjævlig der sant at det var veldig mye trafikkstøy der samtidig og du er uenig så er det vel bare å si fra.

Jeg har vært i havner der det spyltes ut kloakk rett i småbåthavnen , jeg har vært i uthavner som svenske krysserklubben anbefaler på enkelte vindretninger men som har vært umulige på akkurat den vindretninger og samtidig oppgitt med feil dybdeinfo , kunne vært verdt å nevne de kanskje men om jeg sårer deg så forferdelig så er det vel like godt å la være , kan jo hende at du har vært i de havnene og trivdes der

 

Jeg prøver bare å starte en tråd på et diskusjonsforum , har du å voldsomt i mot tråden så er du fri til å la være å poste i den.

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva om noen kunne tipse om de verste uthavnene,gjestehamnene osv ?

 

Hvilke forutsetninger ligger bak denne????

 

Skal jeg på fest???

Skal jeg ha med små barn???

Skal jeg kose meg rolig og spise godt???

++++++++

 

Verste uthavn blir jo hva du forutsetter når du kommer dit og hva som er din hensikt med besøket

Link to post
Share on other sites

Kjempe bra tråd dette da, og jeg gleder meg til å lese innleggene fremover. Alle har vel en eller annen havn som man ikke har planer om å besøke igjen pga en dårlig erfaring???

 

Ser heller ikkeno problem med å fortelle negative ting om Gjestehavner, da dette gjøres i blader, aviser og "tester" hele sommeren...

 

Jeg har faktisk ikke noen havn jeg missliker, siden jeg har båten på Storsjøen, og der er det lite med gjestehavner.

 

Og di som ikke liker å si noe negativt, lar være å skrive noe som helst i denne tråden!

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Men hallo da mann (Amorosa), sølv til damene er da ikke så verst? Ingen grunn til å ta helt av heller?

 

Denne tråden har da absolutt livets rett og hvis du ikke liker den så gå deg en tur, godt for både kropp og sjel! :yesnod:

 

Verste havn? Tja, kommer egentlig ikke på noen, men helst ligger jeg i uthavn, hvis mulig, og gjerne da på steder som ikke er de mest attraktive for ungdom i alle aldre som ikke tåler mere enn en øl før det skal synges og ropes i vilden sky!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Men hallo da mann (Amorosa), sølv til damene er da ikke så verst? Ingen grunn til å ta helt av heller?

 

Hysj, det er sport ( :flag: )

 

Synes bare at spørsmålet var helt over mål. Hva som er kjempefint for meg er dritt for andre.

 

Hva sitter vi igjen med da????

 

Som nevnt over håper jeg tråden dør raskt.

 

Spør heller "Hvilken havn er best for ?????"

Link to post
Share on other sites

Synes bare at spørsmålet var helt over mål. Hva som er kjempefint for meg er dritt for andre.

 

Hva sitter vi igjen med da????

 

Som nevnt over håper jeg tråden dør raskt.

Har sendt PM til en admin med ønske om at tråden slettes så får du kanskje en julegave på forskudd hr amorosa

Link to post
Share on other sites

Fin tråd dette. Greit å vite hva vi skal styre unna, men selvsagt kan de verste havnene også være de beste. Det kommer jo ann på tidspunkt for besøk - og ikke minst hvem ellers som er der.

 

Har et sånn elsk - hat forhold til min nærmeste havn i Kr.sand - Stokken. En nydelig lun havn med flotte muligheter på land før "Ankerdrammens venner" og deres likemenn inntar bryggene. I mai og september er dette en drømmeplass. Resten av sesongen kan det være et sant mareritt med fyll, rølp og godt voksne som bare er opptatt av seg selv.

 

Marerittbesøket var en gang i juni i fjor Over fem plasser hadde en Princess 65 lagt seg longside. På brygga hadde en annen gjeng rigget seg til med partytelt og sperret av hele brygga. I enden av brygga hadde Ankerdrammens venner slått seg til og var godt i farten tidlig på ettermiddagen mens unger løp rundt. Det hele toppet seg da en tulling i nabobåten begynte å pisse fra badeplattformen mens unger lå å svømte i vannet!!

Link to post
Share on other sites

Den verste havna jeg kommer til er den der det ligger en snørrhoven snekkeeier og brekær om at dette er verdens beste plass. Så ikke kom her å kom her

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Havne jeg helst undgår:

 

I DK:

 

Odden havn. Charmeforladt. Gammel og trist.

Frederiksværk lystbådehavn: Ny marina overfor larmende stålvalseværft.

Holbæk Marina: Helt ny marina uden for byen. Intet at se på

 

I Sverige:

Den indre havn i Landskrona. 40 minutters gang fra byen - midt i et industrikvarter.

Bua Hamn. Lige ved atomkraftværket Ringhals. Af samme grund altid behageligt varmt badevand... (!)

Nordön. Ikke så langt fra Marstrand. INTET - absolut INTET at se på.

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Strømstad, ,Grebbestad, Fjellbacka, Kungshavn,Smøgen, Kerringø ,Tordenskjoldlsbukta, Lauer,Fredagshølet, Stavern, Kragerø , Arendal, Grimstad, Lillesand, ,Kristiansand ,Fredrikstad

 

Båtbølger , støy/høy musikk/fyll, faste plasser, overfylte brygger hvor båtene ligger utenpå hverandre , tramping på dekk, vanskelig å legge til ,havneleie , store båter som tar av plass til hverandre, utålmodige båtførere, sutrete unger ,dyr diesel, dyrt øl ,dyre resturanter, kø, støy fra joller, rasling i ankerkjettinger, støy fra baugpropeller,motorer på tomgang ,blå eksos, kloaklukt fra septik, støy fra resturanggjester natterstid, båtførere som kaster loss tidlig om morgenen, slamring i dreggluker , rusing av motorer, ankervinsjer som vinsjer, bølger , salg av rundstykker til båtene kl 0700 søndag morgen og salget bekjentgjøres med skrik som om noen er i ytterste nød.

 

var det noe mer da?

Link to post
Share on other sites

Uthavner velger en selv, men til tider kan en gjøre noen feile valg, særlig om en ikke lytter på værmeldingen. Vi lå ute på de ytterste øyene (husker ikke navn i farten) utenfor Grebbestad, da det blåste opp til sydvestlig kuling om natta. Vi hvar to båter sammen og reddet oss med nød og neppe ut fra en idyllisk kveldshavn som i løpet av natten ble til et frådende hull m/ grunner, dønninger og sterk vind. I mørke regn og blåst gikk vi inn til Grebbestad og så fram til trygg fortøyning og en varm køy. Der var det havnen stappet av båter, ut med ankret og ny ankervakt. Frisk og fin for en si, men det stod til liv og båten var hel. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Skjærhalden. Helt og holdent pga. ny avgift. Får ikke lov til å gå i land og hente varer i butikken en gang uten å måtte betale et helt døgn havneavgift (se tidligere tråder i forumet). Er plasser som er gratis der, men dette er vel snakk om 10-15 stk. som fungerer for de med båt mindre en 8 fot i en havn med flere hundre gjester = aldri tilgjengelig.

Link to post
Share on other sites

Akerø, Østfold. Uansett vær om dagen, ta deg f**** på at det kommer nordakuling ved tretiden på natten. Dette var en grei melding med vettug begrunnelse som ikke rakker ned på andre båteiere.

 

Men var ikke dette en tråd der det negative skulle fram?

 

PS nordakulingen blir nesten uten untak varslet på Stockholm Radio /VHF'en ( Nord-Koster). Nordavind er et fremtredende fenomen i mai/juni. Temperaturforskjellene i lufta på land og til sjøs er større på forsommeren. Nordavinden starter ved 04 tida. og da er det viktig å ha valgt rett plass. Du vil bli hyllet av din kone hvis du aldri går i den fellen. Det finnes ikke noe værre enn å flytte hver helg kl 0500 om morgenen på jakt etter ny plass. Så oppdager man at alle plassene i le for vinden er opptatt av de som hørte på værmeldingen kvelden før. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...