SF Svart 1.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2008 Finnes det diagnoseplugg å få kjøpe til D-serien? Til Steyr får du kjøpt dette for en 1000 lapp og får da med nødvendig programvare til vanlig PC. Du kan da koble diagnosepluggen mellom motorens styringsenhet og en bærbar PC og ta ut alle måleparameter som motorens styringsenhet har. Dersom dette også er å få tak i til D-serien så kunne jo det vært en ide. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
nesing Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Vet ikke, er det noen som kan svare på det? Sitér dette innlegget Link to post
peppen Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Hei, jeg tviler på at denne er åpent tilgjengelig peppen Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 (redigert) Har endelig fått båten på vannet og hadde en prøvetur i går. Det virker veldig lovede, ingen lekasjer og oljetrykket er topp. Den virker enda sprekerer enn før men jeg tør ikke belaste den for mye i starten. Er usikker på om den skal "kjøres inn" da jeg har satt inn nye stempelringer? Nå blir det imidlertid 2 uer i Kroatia med catamaran først. Redigert 13.Juli.2008 av nesing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
slett meg Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Går det fint med motoren nesing? Litt artig om du kommer med en liten status rapport. Svært interresant om blokk reperasjonen holder! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Venter spent på oppdatering. Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 (redigert) Har avventet med statusrapport fordi jeg ikke har fått brukt båten så mye i sommer. Har nå kjørt ca. 8 timer tilsammen og alt har fungert som det skal. Har kjørt litt forsiktig med turtall på 3000 de første timene men også i kortere perioder med toppfart. Er usikker på om hvor lenge motoren trenger innkjøring når stempelringer og foring er byttet. Er veldig godt fornøyd sålangt og krysser fingrene. Redigert 3.September.2008 av nesing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Bra !! Lykken står den kjekke bi, vet du :-) mvh Bavaria32Sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
BjornLie Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Er det noe nytt i dette prosjektet? Har du fått testet noe mer enn 8 timer eller står båten i vinteropplag? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
nesing Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Det er fortsatt liv i motoren, det ser ut som om den nye foringen holder. Men jeg har fortsatt problem med at kjølevannet "koker" ut av lokket på ekspansjonstanken når jeg fyller opp til nivåmerket. Men dersom jeg lar være å fylle etter ser det ut til at kokingen slutter. Nivået er da 2-3 cm lavere enn det skal være. Jeg lurer derfor på om problemet er for mye kjølevann, men dette stemmer jo ikke med nivåmerket i tanken. Temperaturen er konstant 85 grader og da bør jeg kanskje ikke bekymre meg? Det kunne vært kjekt å vite om det er andre har problem med dette. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Har du defroster og bereder? Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Nei, ingen av delene. Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 18.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Kan det være en ide å sjekk innholdet i kjølevannet. Dersom det kommer trykk fra topp så går jeg ut i fra at det vil inneholde rester fra eksos. Noen som vet om et bilverksted vanligvis har slik utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Hvordan er det med overtrykksventilen som står i lokket på ekspansjonstanken? Er denne defekt slik at du har atmosfærisk trykk i ekspansjonstanken kan du få koking. Selv om du leser av temp under kokepunktet så kan vannet være over kokepunktet rundt øverste del av sylindrene. Overtrykket i systemet øker vannets kokepunkt og forhindrer at det danner seg koking i dette området. Har du innvendig koking i blokken så fører det til at eksp.tanken går over sine bredder. Overtrykksventilen sitter i lokket på eksp.taken og da er det bare å kjøpe nytt lokk. Gadd ikke lese hele tråden så det kan vel være noen har nevnt dette før og at du allerede har byttet lokket.... Pytt sann.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Støtter Hydrox! Var ute for dette på en Volvo hjelpemotor. Ble kurert ved å bytte lokket på eksp.tanken. Var godt fornøyd siden diagnosen vår var gåen toppakning Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Lokket ble byttet tidligere uten at det ble noen forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Er vel en kjent sak at mange volvo motorer ikke liker full tank til merket der. La vær å fylle opp så lenge du har normal tempratur allikevel. Står i ferd med å kjøpe en brukt D4 eller D6 selv, så kanskje jeg skal gå for en Kad300 i stedenfor?? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
nesing Svart 19.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Hadde en ny prøvetur idag. Nivået i exp.tanken var da et par cm lavere enn det skal være. Etter en tur på ca. 5 min med 3000 omdreininnger på motor (masjfart ca. 3200) stoppet jeg for å sjekke. Alt så bra ut. Kjørte så samme strekke med masjfart og da kom det kjøleveske ut av lokket støtvis. Satte så farten ned igjen og da var alt ok. Fikk ikke målt skikkelig vanstand etter dette fordi motoren fortsatt var varm da jeg gikk. Sitér dette innlegget Link to post
nesing Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 (redigert) Har vel kommet til at det er lekasje mellom hylsehullet og toppen som er grunnen til trykkproblemet. Dette har vært reparert (sveiset) og trykktestet men det er vel grunn til å tro at når trykket øker med høye turtall så trenger eksos inn i kjølevannet. Må få sjekket kjølevesken. Noen som vet om en brukt d4-topp? Redigert 22.Juni.2009 av nesing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.