Jump to content

Hortentreffet 2008


Astor

Recommended Posts

Ja, jeg vant faktisk ganske mye - tror jeg. I alle fall en termos.

Du vant bla alle produktene til QMI,termos og vest,så det var vel bra uttelling det mener jeg .Kjøpte vel flere lodd en deg jeg og vant nada :sad:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ser man på YR i kveld for neste helg så ser det i alle fall kke helt svart ut. Mye sol og lite nedbør. Dagtemperatur i underkant av 20 grader. Det blir brukbart treffvær vil jeg tro. Og lite vind.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Same prosedure as last year, Roald. Same prosedure. Det har hele tiden vært vårt utgangspungt at vi får benytte flytebryggene som blir lagt ut etter Ferdern. Horten Havnevesen melder nå at bryggene i år tas inn på tirsdag fk. allerede. Bryggene eies vistnok av Horten Seilforening, og er utenfor HHV kontroll hevdes det.

Trur dem bløffer deg litt der , den ene lange vi hadde sist. Det er den som pleide å ligge hos Camilla på Eiken ( borte nu ) .Den eies av Horten havnevesen, så høres noe rart ut . Skal se etter tirsdag / onsdag, hva dem foretar seg der borte .Vi må jo ha minst en flytebrygge , mener vi hadde avtale om 2 flytebrygger men dem la igjen en lang ifjor . Holder jo det , men flere jo bedre da.

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det holder med den lange vi hadde i fjor Runo, men den tilhører Horten Seilforening i føløge HHV, og blir etter sigende fjerna på tirsdag. Hvor har du det fra at den tilhører HHV? Den nye havnesjefen er kanskje ikke godt nok orientert?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvor har du det fra at den tilhører HHV? Den nye havnesjefen er kanskje ikke godt nok orientert?

Da Camilla fikk beskjed om å fjerne den lange brygga , så fant Horten Havnevesen ut at det var dem som eide den brygga .Camilla pleide å låne den ut under Ferder'n , for så å legge den hos seg etterpå igjen . Nå er den borte fra Eiken , så hvor den har tatt veien er ikke godt å si. Ligger masse flytebrygger på land ved roklubben , disse eies av seileforeninga etterdet jeg har hørt da . Men som jeg sa , det holder med den ene lange flytebrygga. Men mente vi hadde avtale på 2 stk flytebrygger , selvom dem la kun igjen 1 stk ifjor.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da må jeg kaste inn handkle for årets treff!! :headbang:

Båten er på land, og det ser ikke lovende ut for en rask løsning. Så jeg må nok tilbringe st.hans på akterdekket og se på alle i kortesjen...

Men Hvis det lar seg gjøre tar jeg bilen ned for gni litt salt i sårene mine...

 

Ønsker alle et like godt treff som det har vært til nå!

 

Hilsen Erik med mannskap...

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Ja, det begynner å nærme seg :-) Vi drar nedover på fredag formiddag, tenker jeg, og lurer da på om det er noen å slå følge med nedover ?

 

Vi bidrar til trengsel på fjorden, ca. fra Ostøya/Konglungen og nedover (bortover, oppover ?? ;-) og holder vel 7-10 knop eller så...

 

Da båten er ny for oss, og ukjent, er det en liten trygghet i selskap, selv om andedammen ikke er så stor.

 

Hilsen

Are m/fam.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!!

 

Jeg tror vi må ta yr.no med en klype salt... For når jeg ser på varselet for helgen ser det ikke bra ut for fredag og lørdag... Regn begge dagene. Håper de tar feil for det er ikke mye hyggelig å seile i regnvær.

 

Krysser fingre for opphold i det minste.

 

 

Ser man på YR i kveld for neste helg så ser det i alle fall kke helt svart ut. Mye sol og lite nedbør. Dagtemperatur i underkant av 20 grader. Det blir brukbart treffvær vil jeg tro. Og lite vind.

 

mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Er jo kjempe med så mange påmeldte , da er det bare været igjen vel . Så sant ikke noe krøll dukker opp , da jeg står på land nå .Første gangen jeg har den på land , blei blakk bare av all zinken som skal på jo.Det regner så er jo fint å ta bunnsjau nu , jobber litt innimellom . YR.NO tar selvsagt feil når det gjelder været til helgen , men dem på P4 skremmer meg litt . Sier at ifjor starta regnet sånn omtrent som nå , også slutta det ved juletider . Vi satser på oppholdsvær og sol , hvis ikke så skal vi nok finne på noe så det blir bra likevel vil jeg tru .

 

PS: Til dere som ikke har vhf ombord , kan sende meg en IM så kan dere få tlf nr mitt .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Satser på godvær, kalesjen min er ikke tett.

Får jo kjøpt noe som kan gjøre den tettere da , hjelper som regel bare å vaske den i grønnsåpe hvis den ikke er for ille . Kjøp ei flaske fra Jens Sagen , da er mye gjort .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

YR akkurat nå for treffhelgen i Horten:

 

Fredag 20. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 2 1,0 mm 12° Laber bris

5,7 m/s

kl 8 0,1 mm 12° Lett bris

5,3 m/s

kl 14 0,1 mm 16° Frisk bris

8,0 m/s

kl 20 0,0 mm 16° Laber bris

6,6 m/s

Lørdag 21. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 2 0,0 mm 12° Lett bris

4,1 m/s

kl 8 0,0 mm 12° Svak vind

3,1 m/s

kl 14 0,3 mm 16° Lett bris

5,2 m/s

kl 20 0,2 mm 16° Svak vind

2,0 m/s

Søndag 22. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 2 0,0 mm 13° Lett bris

5,3 m/s

kl 8 0,0 mm 13° Lett bris

4,6 m/s

kl 14 0,0 mm 18° Lett bris

3,6 m/s

kl 20 0,0 mm 18° Lett bris

3,9 m/s

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

SISTE: Baatplassentreffet i Horten er flyttet til Åsgårdstrand gjestehavn.

 

 

Horten havnevesen har tilbudt oss Åsgårdstrand gjestehavn til samme betingelser som Sykehuskaia i Horten. Dette grunnet at bryggene som skulle disponeres av treffet blir tatt opp i dag, tirsdag.

 

Grandy (Astor) 4680 4680 og kanal 77 vil ligge ytterst på gjestehavna, longside og hjelpe til med plassering av båter, fra torsdag ettermiddag.

TINE III vil også være behjelpelig med å koordinere plasser under treffdagene.

 

Åsgårdstrand ligger som dere vet litt lenger syd enn Horten og er et utrolig flott sted å vandre rundt i.

Vi kommer tilbake med mer info i kveld.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Åsgårdstrand er en "Sørlandsperle" i Vestfold. En utrolig idylisk plass, og vår klare favoritthavn i Oslofjorden i mange år. På seilforeningens oversiktskart blir det reservert plasser til oss i den midtre havna (#14) I Åsgårdstrand kan vi grille og kose oss på yttre molo, og vi har tilgang til alle gjestehavnfasiliteter. I tillegg har vi boccabane, promenadealle, "Pikene på broen" motivet, Muncs hus, og en utrolig fin og lang sandstrand

Åsgårdstrand ligger et par Nm sør for Horten, og skulle ikke bli vanskelig å finne for de som ikke har vært der før. Kall oss opp på K77 når dere nærmer dere så skal vi klargjøre plasser.

Vellkommen til en hyggelig helg i idylliske Åsgårdstrand. (Ta med boccaballer, badedrakt og grilldress)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Hvordan blir fortøyingen der? Med anker eller hva?

 

Det er vel slik havnen ser ut (litt gammelt kartutsnitt)

asgardstrand_pil.gifasgardstrand_foto.gif

 

Lars H.

(kommer fredag morgen)

 

Ups! La inn kart før jeg klikket på linken din til seilforeningen rem, men skjitt au!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Til stb. når du kommer inn i havna (Nord), og rett fram mot land er det bøyer, og da går vi med nesa inn da det er relativt høye steinmoloer. Kan være litt grunnt innerst til bab. (Sør) så følg anvisningene fra havnekomiteen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...