Jump to content

Hortentreffet 2008


Astor

Recommended Posts

Da er det vel her vi skal ligge? Håper ikke moloen er så høy og ufremkommelig at vi

får problem med å få iland en 50kg tung hund (eller små barn for andre).

 

asgardstrand_piler.gif

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da er det vel her vi skal ligge? Håper ikke moloen er så høy og ufremkommelig at vi

får problem med å få iland en 50kg tung hund (eller små barn for andre).

Lars H.

Er jo en "vanlig " gjestehavn , så regner med at det er greit det meste der også å komma seg i land . Men vi veit jo om flere som har litt egene ønsker hvordan dem vil ligge , så vi prøver å få det til slik at alle blir happy .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det plass til Malo 35en da?

og for og snakke om slepern :smiley: og er det langt sør for Horten? (i NM)

 

Skal regne på hvor lang tid jeg bruker....

 

 

Maloen kan ligge longside meg, Hilmar. Mulig vi må la rem ligge slik også.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ser at det varsles ca 7 sekundmeter vind her.

Hvilken bølgehøyde vil det tilsvare og hva har det å si for meg i min 20 fots båt?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ser at det varsles ca 7 sekundmeter vind her.

Hvilken bølgehøyde vil det tilsvare og hva har det å si for meg i min 20 fots båt?

Kan ikke tenke meg det er noe problem for deg , du kommer vel bare rett over fjorden du vel ? Men du kan jo se det ann fram til du skal reise ,kan du jo ringe meg eller noen andre på treffet å høre hvordan det ser ut . Men kan ikke tenke meg du bryr deg om 7 ms , ikke så ofte dem melder riktig vindstyrke heller syntes jeg da .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

S eller SW inn fjorden kan være litt ubehagelig for oss i snekke som skal krysse over fjorden (mye rulling), men til trøst så meldte de 10m/s igår. Kanskje det løyer ytterligere? Og på radioen hørte jeg at vinden skulle drøye mer vestlig. Det er jo også en fordel, og da blir det lunere inne i havnen også. Vi krysser nok fjorden fra Moss eller Bevøya på morgenkvisten fredag. Enn så lenge får vi nøye oss med å krysse fingre og tær!

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hver og en må bedømme værutsikter ut fra båt og mannskap. Ta spesielt høyde for hjemturen slik at turen ikke blir et dårlig minne.

 

Yr melder akkurat nå for Horten: (Åsgårdstrand ligger noe mer skjermet.)

 

Fredag 20. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 0 0,0 mm 12° Laber bris

7,5 m/s

kl 6 0,0 mm 11° Laber bris

5,8 m/s

kl 12 1,8 mm 17° Laber bris

7,9 m/s

kl 18 0,0 mm 18° Laber bris

6,7 m/s

Sydvestlig vind

Lørdag 21. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 0 0,0 mm 13° Laber bris

7,1 m/s

kl 8 0,0 mm 12° Laber bris

5,6 m/s

kl 14 0,0 mm 17° Laber bris

5,9 m/s

kl 20 0,0 mm 18° Lett bris

4,0 m/s

Sydvestlig vind

Søndag 22. juni

Varsel Nedbør Temp. Vind

neste 6 timer på klokkeslettet

kl 2 0,0 mm 13° Lett bris

4,1 m/s

kl 8 0,0 mm 14° Svak vind

1,6 m/s

kl 14 1,0 mm 17° Laber bris

6,4 m/s

kl 20 1,0 mm 13° Lett bris

4,6 m/s

Vinden her dreier mer vestlig.

 

mvh Astor - som håper å være på plass torsdag kveld.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sånn for å nevne det , så melder yr nå i Horten .Regn og 7 ms opp til 9 ms utover i kveld ,her i Horten er det nermest vindstille nå . Til dere som kommer fra innlandet og er usikkere på vær å vind , ring en av oss på treffet så for dere live melding om været . Syntes yr og andre er dårlig til å melde vind , da vindmåleren til yr sitter på Rygge flystasjon . Men som Astor sier , se ann vær å vind og hva dere er vant til . Blir vel ikke så mye vind at noen av dem som jeg kjenner ikke kan gå , men er jo ikke så morro når det vælver rundt uti der da . Vi satser på govær vi , så for der som vil bare ring for info .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Båtværet på DAB er vel stort sett det samme som Småbåtvarslet på internett. Her får en observasjoner og værmelding fylkesvis, indre/ytre Oslofjord osv, pluss bølgehøyde.

 

Værvarsel som gjelder til torsdag 19. juni kl. 24.

Kysten av Vestfold, utstedt onsdag 18. juni 2008 kl. 18.

Sørvestlig bris, periodevis liten kuling.

I kveld og en stor del av natten forbigående lettere skydekke og spredte regnbyger.

Fra torsdag morgen sørlig liten kuling, dreiende sørvestlig sent på kvelden. Regn og regnbyger, lokal torden.

Bølgehøyde:1,5-2 meter.

 

(men det skal bli bedre fredag!)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja Astor. I fjord hang vi oss på nettet til hotellet. :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja ja, da må vi desverre kaste inn håndklet :headbang: Båten er ikke fullt så tur klar som vi helst vil ha den før en lang helg. Dessuten er Horten i utg. pkt i lengste laget for oss, med en liten knatt, og lav marsj fart. For oss blir Åsgårdstrand bortimot en time lengre tur hver vei. Vi satser alikevel på å komme oss en tur ut denne helgen (prøvetur før ferien med liten knatt). Skulle været bli knall og vindretningen og styrken perfekt kan det vel hende at vi svinger en liten tur innom utpå lørdagen.

 

Ha en super helg!

Med vennlig hilsen mannskapet på "Bare Lek(k)er"

Cecilie, Trym og Trygve.

 

 

P.s. Åsgårdsstrand er en liten perle, som desverre altfor mange drar forbi, selv om den ligger omtrent midt i leden. Vanligvis fortøyer man vel ut/inn med baug inn og utlagte bøyer i hekken.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke tenke meg det er noe problem for deg , du kommer vel bare rett over fjorden du vel ? Men du kan jo se det ann fram til du skal reise ,kan du jo ringe meg eller noen andre på treffet å høre hvordan det ser ut .
Takk for det.

Problemet er at jeg må bestemme meg i dag med tanke på om jeg skal sette båten i sjøen eller tilbake i Varnsjø.

 

Hvis ikke blir det ganske sent i morgen.

Jeg blir alene så da må jeg alliere meg med noen som kan hjelpe meg å sette ut.

 

Men vi får se det an litt.

Mulig jeg hiver båten tilbake i Varnsjø og tar bilen over en tur...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Regner med at jeg seiler tidlig neste fredag fra Brevik, og regner med å være i Horten på ettermiddagen engang. Er det noen flere som skal samme veien på samme tidspunkt, så hadde det jo vært trivelig å tatt turen innover i samlet flokk......

 

Blåser det veldig lite, eller veldig mye, så går jeg for motorfart i 5- 7 knop.

Send en IM om dere vil...

 

:flag:

Hei Vikers,,,

 

Det blir ikke noe med oss,,,ser på yr så er det ikke det beste været heller, så om vi skal utpå blir det bare inne i her,, blir jo spilt opp til dans på Dikkon, :lol: vi setter vel mest sansynlig kursen til Sverige neste fredag, blir det rufsete vær sender vi våre bedre halvdeler med ferga, så di får shoppa litt i samme slengen...

 

Ønsker alle en riktig fin helg på treffet.. kommer neste år,, PS Vikers,, husker du det så hadde det vært fint om du fikk tak i en båtplass vimpel til meg, så får du kronene av meg senere,, hvist du husker det da.... :sailing: seil forsiktig kammerat.

 

Leif.

Redigert av DACAPO-9000-HT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det blåser bra i Horten nå , men fikk tlf fra Vikers . Han hadde hatt litt av en seilas fram til Vrengenbrua som han ligger nå ,hvis det ikke løyer utover kvelden så er det vel ikke mye å reise ut i detta. Planen min er å gå til Asgårdstand ikveldinga , men forsetter dette været så blir jeg vel aleine der borte . Så vi for se hvordan det utvikler seg ,pleier jo å løye da men . Men som sagt regner innimellom og blåser , men ikke mer enn at det går fint å reise nedover til Asgårdstrand . Vi håper på bedre vær utover kvelden og helgen .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Alene??

Vi har tenkt å gå i kveldinga når fruen kommer hjem. Trolig ved 19-tiden. Båten er klargjort. Det blåser godt rundt veggene her også. Blir det mer vind så går vi i morgen tidlig. Men det ser ikke bedre ut for morgendagen.

 

Værmeldingen akkurat nå:

Kysten av Vestfold

 

Sørlig bris, periodevis liten kuling 12. Regn. Fra i kveld sørvestlig frisk bris 10, og periodevis liten kuling 12, fredag kan hende stiv kuling 15. Skiftende skydekke, enkelte regnbyger, kan hende med torden.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sørlig bris, periodevis liten kuling 12. Regn. Fra i kveld sørvestlig frisk bris 10, og periodevis liten kuling 12, fredag kan hende stiv kuling 15. Skiftende skydekke, enkelte regnbyger, kan hende med torden.

 

mvh Astor

 

Med dette (vind)været kommer ikke vi.

 

Uansett ønsker jeg dere en fin helg.

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Ser på YR nu , ang været imorgen fa kl-06 -kl 12 sol,lett bris,4,4 ms fra sør-sørvest.0 mm nedbør. Dagtid kl-12 -kl-18, lettskyet,laber bris,6,9 ms fra sør -sørvest.0 mm nedbør .Kveld kl-18- kl12 delvis skyet,frisk bris 9,0 ms fra sør-sørvest 0 mm nedbør http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Horten/Horten/ . Så sånn ser det ut nå , så det ser vel kansje ikke så kjempe bra ut . Men kan jo fort snu detta da , vi ser jo det imorgen hvordan det er da . Morgen dagens melding er jo bedre enn hva det er nå , for nå er det ikke mye å skryte av .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...