Jump to content

shakespeare 16 prosjekt tips/råd?


espenjohan

Recommended Posts

Når det gjelder motoren, send en PM til Droll. Han har 'relativt' bra peiling på disse rekkesekserne, og har sikkert noen tips å komme med

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Legger ved et par bilder av Shakespeare Shadow´en vi har, så får du et inntrykk av hvordan båten din, som er nogenlunde lik, vil se ut med hvit dekk og blått skrog.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/shadow2.jpg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/shadow1.jpg

 

Skal prøve å få scannet inn både Wave Raider og Shakespeare brosjyren til deg rett over helgen.

Hilsen morgull

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

har tatt et par bilder nå, går sikkert ei stund til neste gang det kommer ut noe mer siden eg går på skule og bor på hybel i stavanger i ukene... har hatt vinterferie denne uka å har fått ein god start ihvertfall :smiley: skal forresten se på "ny" motor på tirsdag.. 90 mod yamaha 90hk ser dette bra ut blir det muligens kjøp :smiley: har hørt mye bra om disse motorene, noen som har dårlig erfaring med de? eventuelle ting eg bør se etter når eg skal se på den?

 

dscf1415.jpg

 

dscf1416.jpg

et par plasser på båten det er noen punkter med sprekker utover regner med at eg vil få vekk disse med litt sparkel..

dscf1420.jpg

ser ut til at båten har fått litt juling her, en del sprekker og diverse... sto ei aluminiums plate over her som motoren var festa på så oppdagde ikkje dette før eg fekk av motoren.. bør dette forsterkes eller bare sparkles og få det litt fint?

dscf1421.jpg

de blå ringene er bare plasser som eg skal sparkle igjen holer, bare spraya rundt de slik eg ikkje sko glemme de...

dscf1422.jpg

fått sparkla litt over den verste skaden trur dette er noe som har vore reparert ein gang...

Link to post
Share on other sites

hadde med meg ein kamerat i går kvell å kikkte på båten, fant forskjellige skader rundt om.. ska ta toppen av skroge å få plastra disse skikkeigt og bytte platå med motorfeste skjere ut dørken å bytte dragerene langs kjølen og annet treverk rundt om.... håper å få skilt toppen fra skroget neste helg.... :smiley: ønsker alle ein fin lørdagskvell :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det ligger en fin Summersport ute på finn som du kanskje kan få litt inspirasjon fra.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

 

Den er pusset opp fra bunn av ser det ut til. Kanskje du kan få tips av selger ifb med innredning etc som du lurte på. Hilsen morgull

Redigert av morgull (see edit history)

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

takk for det sendte han en mail og spurte, men ettersom eg forsto i annonsen var interiøret orginalt, forresten så ligna sideplatene på de som er i min med tanke på opningene.... trur kanskje eg ska bruke disse om igjen bare trekke de om å få strimpene i de...

Link to post
Share on other sites

har blitt ei stund si sist eg skreiv någe så fant ut d jerna var på tide me någe mer. har ikkje vert hima i helgå så har ikkje fått gjort någe mer med båten, men har kjøpt meg glasfiberstrier og polyester så er klar for å utbedre skadene når eg har fått delt skroget og overbygget, håper å få tid til å gjøre det i løpet av helgå som kommer. har desverre ikkje fått sitt på yamaha motoren eg skreiv om på grunn av han hadde plutselig ikkje stativ til dn så han kunne ikkje starte dn.... mn an sko visst gi beskjed så fort an fikk dette.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

lenge siden eg har lagt inn bilder, har ikkje hatt tid til å gjør så møje me båten i det siste, men litt har eg fått til så nå er båten delt i 2 og skroget snudd for å lettere pusse det samt å lettere komme til noen skader eg skal reparere...

 

dsc00211.jpg

 

dsc00212.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

har fått snudd båten igjen å tatt ut dørken, og det som er av treverk i båten ettersom at alt var temmelig råttent. har fått bestillt lakk til båten å handla glassfiber og polyester. håper å få tak i/bestille kryssfinêr til dørken og akterspeilet i løpet av helga, er det et must at denne må ver vannfast eller går det fint med vanlig? kryssfinêren som var i akterspeilet målte eg til 28mm fekk ikkje tak i 30mm vannfast der eg prøvde mn rekner med at eg kan bruke 2 15mm plater å lime sammen, noen som har erfaring med dette? regner med at 30mm med kryssfinêr og et tjukkt lag glassfiber + en avstivning nede langs heile akterspeilet + et par på skrå ned i bunnen vil holde eller må eg gjøre mer? håper på hurtig svar.

Link to post
Share on other sites

Vannfast kryssfiner vil si at limet er vannfast. Selve treverket vil trekke til seg fuktighet og råtne dersom forholdene ligger til rette for det...

 

Er jo endeflatene som er mest utsatt, montro om disse kan settes inn med f.eks fortynnet polyester for å forsegle dem...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

okai etter det som eg hørte var limet på den vanlige kryssfinêren og så bra nå at det også på denne det var treverket og ikke limet som ble ødelagt.... så trur eg bare går for vanlig ettersom dette og er lettere å få tak i.

 

ja mulig d går ann å bruke det, har og hørt at sicaflex skal fungere bra på endene og at dette og kunne brukes når eg skulle lime platene til akterspeilet sammen... tror dere dette vil fungere eller må eg bruke noe annet?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

har nå begynt å montere nytt treverk i båten, har limt to nye 15mm kryssfinêr plater sammen å skjert det til samt å fått satt den i båten å fått på litt glassfiber og polyester, gikk en del mer polyester enn eg hadde trudd så eg gikk tomt for det..:P har og skjært til de plankene som skal gå parallellt med kjølen og holde dørken oppe. har og handla meg ny motor og lakk:) så håpe på å få den på sjøen om et par uker kanskje..:)

 

kommentarer/tips/råd mottas med stor takk;)

 

dsc00781.jpg

 

dsc00782.jpg

 

dsc00783.jpg

 

dsc00784.jpg

 

dsc00786.jpg

 

dsc00787.jpg

 

dsc00788.jpg

 

dsc00776.jpg

 

dsc00777.jpg

 

dsc00778.jpg

 

dsc00780.jpg

Redigert av espenjohan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

ser nokså lik ut ennå desverre, men få forhåpentligvis litt mer tid til å gjøre den ferdig nærmere sommeren. kjøpte meg en deco skjærgårdsjeep i høst som eg satte yamahaen på lurer litt på å selge shakespearen når den blir satt sammen og kjøpe meg en litt større båt men har ikkje helt bestemt meg ennå....

Link to post
Share on other sites

Kan jeg få komme med ett annet fargealternativ... Synes ikke hvit og blå er så sprekt, men dette er selvsagt individuelt.

Pusset opp en speedbåt for ett par år siden, og den ble lakkert slik...

 

dp_1.jpg

 

dp2.jpg

 

dp4.jpg

 

dp3.jpg

 

Her ble det lagt på BT "primer for plast og metall" på dekket som deretter ble vannslipet. Så "BT Topcoat Hvit", stripene ble maskert opp og deretter "BT Topcoat Rød"

 

Ble fint det, og speedbåter skal gjerne ha litt farge.. :cool:

 

Ett annet alternativ er "Kawasaki-grønn med hvite striper" eller "Stihl-orange med svarte striper"

 

Blå og hvit båt kan du ha når du blir gammel :lol:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jepp... Biltema "proff" sprøyte med overliggende beholder,1.5mm dyse samt snekkerkompressor'n til nabo'n.

Tynna ut BT Topcoaten til rundt 20-25sec målt med ett vanlig DIN-beger, og sprøyta iveg. Har aldri sprøyta noe før. Resultatet ble hva jeg selv kaller "helt greit" og mye bedre enn om jeg skulle brukt kost.

 

En lakkerer vil sikkert se på overflaten og fnyse om amatørarbeid, og det er OK. Jeg betalte ham ikke 8000,- for å sprøyte den, det kostet meg 800,- i lakk og tynner.

Jeg sto ikke i noen støvfri og oppvarmet lakkboks, jeg sto i garasjen bak båten, stifta opp vanlig byggplast i taket rundt båten for å begrense sprøyte-tåka og hadde på en vanlig varmevifte som sto og blåste såpass at jeg hadde rundt 15-20 grader. Ut fra forutsetningene synes jeg resultatet er godkjent.

Stripene er laget med vanlig blå 3M maskeringsteip på det hvite dekket, deretter lagt på rødt.

 

Når man sto på brygga og så på båten så det helt topp ut :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...