Jump to content

Seilbåt berges etter motorstopp


Enzo

Recommended Posts

Måtte bare komme.

 

Nå har vi hørt om, ja hva er det? En fem-seks som har feilet.

Og en som har holdt.

 

Får håpe du har den ene av seks.

 

 

:lol::yesnod:

 

- Jeg håper jo at hente turen min ikke ender opp som denne, så jeg regner med at jeg slipper å teste kvaliteten. 4 UKER IGJEN!

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Apropos kjølkvalitet, fra Scuttlebut:

 

In December my boat, a Bavaria Match 42, was severely damaged when the cradle she was sitting in collapsed.

I am trying to set up a new debate about the shortcomings of the insurance industry. It is over 3 months since the accident and no repair work (which is likely to be £70k) has been started. The insurers of the Marina (a major player in the UK marina market) are declining liability, despite the fact I have a wonderful collection of photographs of damaged and inadequate cradle arms!

The damage to the vessel involves mast, keel, (which is bent and cracked - yes its one of those boats!), rudder, 2 holes in the hull. The insurers reckon that they can repair the keel and won't replace it. I won't repair it because I do not think it is repairable. On top of all this, the boat was 18 months old at the time of the accident and this accident will invalidate the hull warranty and also lower the value of the boat even if she is repaired properly.

Has anyone had similar experiences, or would like to know more?

Link to post
Share on other sites

Måtte bare komme.

 

Nå har vi hørt om, ja hva er det? En fem-seks som har feilet.

Og en som har holdt.

 

Får håpe du har den ene av seks.

 

 

tror du må ta en mattetime, mulig du har rett med fem seks som har hatt problemer men antall som har holdt må være noen titusen båter.

 

Tipper det ikke er mange andre merker som har så god statistikk.

Husker at det var en svenske som fikk kjølen knekt når båten la seg på siden (på land) så der har vi en av kansje 100/200 det er langt dårligere statistikk...

Og diskusjonen rundt bavariakjøl forsvant som fakta for påstand når det viste seg at bavaria haddee minst like kraftige bolter som andre.

 

Så Mulligan, tingene blir verken mer korrekt eller sanne om du påstår dem på nytt.

Link to post
Share on other sites

Fy søren ! Går det ikke an å bli slengt på land i uvær uten at båten blir ødelagt en gang !? :discuss: Nå må noen skrive til TV-2 hjelper deg !

Da tenker jeg Bavaria blir redde og flytter til Orust og begynner å lage båter med gul mast og blått skrog som aldri går i stykker. :flag_sw:

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Bavariaeiere er veldig sinna.

Det er ihvertfall sant. :wink:

 

 

:cheers:

 

da er dere enige med meg at statistisk så har dette svenske verftet større % vis uhell med kjøl enn Bavaria, regner med det siden dere så feiende flott gikk over fra å komentere skade til å kommentere meg.

Men her også har dere nok bomma på sannheten, igjen - jeg er langfra sur

Link to post
Share on other sites

Er det forresten noen som har prøvd å legge seg på utsiden av en tysker med en større HR :smiley:

 

Lå utapå en danske med en svær HR i Skärhamn. Uten å si et pip kvelden før fant han ut at han ville hjem kl. 07:00 morgenen etter. Han lå innerst av 6 båter :headbang:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg lå i skudeneshavn som 4rde båt utenpå 3tyskere hvorav en stor HR , jeg var helt avsvimt etter å ha seilt nesten 2døgn i strekk og når jeg våknet om morgenen så var alle de båtene innenfor meg dratt uten at jeg hadde våknet og jeg var blitt forsvarlig fortøyd inntil bryggen.

Tyskere er snille folk :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...