Jump to content

Hva har hendt med denne Bavaria-kjølen!?


HaHa

Recommended Posts

Det er hverken mer eller mindre feil eller mangler med Bav'ene enn andre.

Men det er en stor forskjell.

Baveierne benekter helt at slikt finnes.

En Baveier hadde sannsynligvis hevdet at det var sånn av sikkerhetshensyn.

Har du lest de norske og svenske sidene "Bavariaklubben",Mulligan? :confused:

Jeg har aldrig opp gjennom årene lest "klubbsider",som er mer undersøkende/kritiske til egne båter/merke enn disse :smash:

Spesiellt de svenske sidene tar opp absolutt allt på godt og vondt,og det er absolutt av det gode.

Segjennom de andre "klubbsiden",så er slikt tilnærmelsesvis fraværende.Men de er vel feilfrie :lol:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Som et eksempel:En båteier la seg utenpå meg da jeg haddeMaxi 999.Han henvendte seg til meg ,og fortalte at hans kompis hadde store problemer med lekasjer i vantinnfestingen på denne båt-type,og om jeg hadde det samme.Nei,var mitt svar.Det blåste litt opp om natten,og som spring brukte denne karen "mine vantinnfestinger/strekkfisker som SPRING!!!Det varte selvsagt i nøyaktig 3 sekunder,men han fortalte at dette var for ham helt naturlig :lol:

Finnes ikke den båt i verden som med tiden IKKE får lekasjer derdersom dette er vanlig.mvh

fem@il

På min båt av stål måste först vantinfestinger ryckas loss för att det ska bli läckage. Svetsat och tätt. Möjligen skulle detta kunna slita sönder vanten men inte infästningarna. Så visst finns det båtar som tål mer än Maxi 999. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Båten min, en Bavaria 38AC fra 2003 ble i en periode på 2,5 år produsert i over 800 eksemplarer. Det tilsvarer ca. 4 års total produksjon av Hallberg Rassy, eller ca. 32 års produksjon av sweden yacht. (de produserer 25-30 båter i året.)

 

Min båt er bare en av 47 forskjellige modeller som har blitt produsert i stort antall av Bavariaverftet de siste 15 årene. Vi snakker med andre ord om flere titalls tusen båter som er sendt ut på det europeiske markedet.

 

For de som ikke forstår hvorfor Bavaria er såpass mye omtalt i Norge, så sier det seg selv at når et marked blir så til de grader mettet av seilbåter fra en produsent, så er det mye som skal diskuteres.

 

Som eier av en Bavaria vil jeg gjerne takke alle dere som sitter med lyset på til langt på natt for å finne sannheten rundt båtmerket Bavaria. Jeg vil også gjerne takke google, som har gjort det mulig å finne frem til alle disse baateierene verden rundt. Jeg setter veldig pris på det arbeidet dere legger ned for at vi som seiler Bavaria skal ha full kontroll på hvilke feil som kan oppstå. Jeg har aldri vært tryggere på at min bavaria er av topp kvalitet, enn etter at jeg logget meg på baatplassen. Nå vet jeg feks. at alle de 800 eksemplarene av B38AC slik som min seiler i beste velgående, ellers ville jeg visst om det.........jeg leser tross alt baatplassen.no :wink:

Link to post
Share on other sites

Båten min, en Bavaria 38AC fra 2003 ble i en periode på 2,5 år produsert i over 800 eksemplarer. Det tilsvarer ca. 4 års total produksjon av Hallberg Rassy, eller ca. 32 års produksjon av sweden yacht. (de produserer 25-30 båter i året.)

 

Nå vet jeg feks. at alle de 800 eksemplarene av B38AC slik som min seiler i beste velgående, ellers ville jeg visst om det.........jeg leser tross alt baatplassen.no :wink:

:lol::lol: Du glemmer at din båt alene(38AC) produsert i 800 eks.men det er 4 års produksjon av HR TOTALT,ikke en type! :yesnod:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

 

Først av alt tror jeg vi kan si at det finnes mange merkelige mennesker på denne planeten, og selv om jeg går god for at Bavaria lager bra båter, så er det dessverre ingen krav til dem som ønsker å kjøpe seg en bavaria annet enn at de må betale for båten.

 

Forøvrig har jeg vært borte i slike folk før, da i jobbsammenheng i usa, så jeg er ikke sjokkert over hvor kreative folk som ønsker seg større båt kan være. :discuss:

 

Ellers eksisterer denne båten ennå. (sannsynligvis, selv om eieren klarte å kjøre seildrevet på grunn :eek: )

Link to post
Share on other sites

Den har vært oppe her før. Aner vi nok et eksempel på at bavarianerne bare får med seg det de vil? :lol::lol:

Har ikke du Jeanneau,Sun Flyer? :confused:Litt etterforskning der hadde vel vært på sin plass?Finner kanskje ikke noe? :confused:

Nei,Jeanneau er bra båter :yesnod: Eller?Finnes det noen "Norsk jeanneauklubb"?Er den aktiv?Diskusjonsforum? :flag:

mvh

fem@il

Link to post
Share on other sites

Nei det tror jeg ikke. Pioneer 10, GH båtene, Rana, Skipsblast og mange andre har solgt mer :crazy:

Du mener Pioner og andre joller kommer etter Bavaria i mengde leverte båter i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Førøyer, Island, Åland og Grønland. Har vi kannskje flere land i norden :confused::confused::confused:

 

hva mente du her?

Jeg tvile på at 39foteren har største leveranse av seilbåter i norden men vis du mener dem leverer kun en type kjøl har dem ikke stor utvikling på produktene sine :eek:

Link to post
Share on other sites

Nei,Jeanneau er bra båter :yesnod: Eller?Finnes det noen "Norsk jeanneauklubb"?Er den aktiv?Diskusjonsforum? :flag:

Det finnes et uavhengig forum jeanneau som forhandlere ikke får sensurert. (i motsetning til norske bavklubben) Her er et eksempel på et diskusjon med rimelig tøff kritikk: http://jeanneau.proboards44.com/index.cgi?...&thread=840

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...