Jump to content

Kartplotter/ekkolodd

sea

Recommended Posts

Skal kjøpe Kartplotter/ekkolodd men det er eit hav av merker og modeller å velge i.

Det er ekkolodd delen som er vigtigst, den bør gå ned til min 400m. Instrumentet skal stå i en 19 fots buster og koste ca 10000.

Dersom noen har god erfaring med eit slikt innstrument så er eg takknemlig for alle tips.

Jeg anbefaler et søk her på forumet hvor det er skrevet svært mye om dette temaet. Men kjøp av kartplotter/ekkolodd er et kompromiss mellom pris, ytelse, kvalitet, behov, forhandlernettverk, kartsystem, type svinger, erfaring, kunnskap osv. Lykke til!

Furuno har veldig bra lodd!

Det å kjøpe kartplotter og ekkolodd til 10 lapper å regne med at dette skal være tipp topp blir veldig feil. Vi betalte over 10 lapper for furuno loddet vi har.

Kjøp USA modell hos www.netshop.no som eg har gjort til kr 3995,- komplett...Kjempefornøgd og du kan stille inn norsk tekst. Einaste du treng å kjøpe utanom er kartbrikke til ca 1800,- komplett under 6000,- https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38974

Sterkt å anbefale... :o) Fekk tilogmed torsk takka vere ekkoloddet,og artig å merke av fiskeplasser eller steder du setter garn på kartet,og finne igjen plassen lettvint....kjempehjelpeiddel

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Fikk min Garmin 525 kartplotter fra USA i dag. Har prøvd den og den er kjempelett og bruke. Har hatt garmin før og er fornøyd med det. "Never change a winning team". Anbefales på det sterkeste. Norsk meny og vanvittig bra oppløsning på skjermen.

• 2 weeks later...

Hei vurderer en garmin 525S ser at du er veldig fornøyd med din og har kjøpt den fra USA.

Kva nettside brukte du og kva er prisen i forhold til Norsk buttik.

Var på nettet og prøvde men fekk spørsmål om zip kode???? kva er det

Kjøp USA modell hos www.netshop.no som eg har gjort til kr 3995,- komplett...Kjempefornøgd og du kan stille inn norsk tekst. Einaste du treng å kjøpe utanom er kartbrikke til ca 1800,- komplett under 6000,- https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38974

Sterkt å anbefale... :o) Fekk tilogmed torsk takka vere ekkoloddet,og artig å merke av fiskeplasser eller steder du setter garn på kartet,og finne igjen plassen lettvint....kjempehjelpeiddel

Ser netshop ikke har fått inn ny serien til garmin. Litt merkelig egentlig.. for da jeg skulle kjøpe ifjor, så sendte jeg mail til netshop om de kom til å få inn 420/520/525 osv og med S.

Ja fikk jeg til svar, husker ikke eksakt mnd, men i løpet av sensommeren.

Når det gjelder ekkoloddet så har ikke jeg problemer med å finne fisk hvertfall.