Jump to content

Hvor få tak i 12V TV?


Batdilla

Recommended Posts

Det skal vistnok være en eller annen leamikk som tar seg av dette som har med spenning å gjøre på tv'er. Jeg kjøpte en slik tv rett før påske med innebygget dvd, den brukte jeg ombord i hele påsken, både under motorgange og for landstrøm... Benyttet kun 12V systemet på tv'en og spenningen varierte nok fra rundt 12 og til 14 volt vil jeg tro uten at tv'en tok noen skade av det sålangt.

 

Ser at Tolema i Porgrunn selger en både en 17" og 19" for 12 Volt, hvor den største koster 3990,- Jeg kjøpte min tv fra komplett.no og betalte vel 3990 inklusive 12V kabelen for 17" WS med dvd slik at poden kan se sine filmer under seilas

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke skaffe seg et tv tuner kort hvis dere bruker pc til navigasjon i båt? Da er jo tv'en med uansett. Bruker som regel ikke og glo nedi tv'en før kvelden allikavel. Når barna skal se barne-tv og de voksne skal få med seg nyheter og været.

Link to post
Share on other sites

Jeg har behov for TV til litt Barne-TV og litt nyheter og værmeldinger. Siden jeg alltid har hatt meget gamle trebåter har jeg også et meget gammelt TV. 15" i s/h med teak-kasse rundt og nedfeldt håndtak på toppen - merke:Grundig! 12 og 220volt, og anskaffet fra den lokale bruktdealer for den nette sum av 50 kroner. Fine bilder og god lyd. :smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...