Jump to content

"Biltema Kunder"


DELUDE

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen av dere "biltema kunder" som har stått i en båtforetning og sagt Følgende:

 

Kunde: "Hei, hva er prisen på det oljefilteret der?"

Ekspeditør: "259 kroner koster det"

Kunde: "Hææ! er du gal, så samme filteret på biltema for 199 kroner"

Ekspeditør: "Kan sikkert stemme det, men vi selger Bare orginal deler."

Kunde: "Nei vet du hva, jeg kjøper det på biltema!" (går fort ut av butikken og smeller med døra)

 

Når dere har Kjørt avgårde skjer dette....

 

Ekspeditør til Ekspeditør "Hahaha Den jævelen der bruker jo f**n meg "100kr" i bensin frem og tilbake til biltema, Ja han så ikke riktig klok ut heller da :lol:

 

 

Dette var bare et eksempel, + man står jo og klør seg i hodet når man monterer noe uorginalt og "tenker" Lurer på hvor lenge detta holder.

Enkelte ganger er det billigere og montere orginalt :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Da har jeg en god og sann historie.

Det kom inn en kunde på delelageret med et knust fordelerlokk til en Fiat.

 

Modellen han hadde var veldig spesiell, og vi hadde delen fordi den var feilbestilt for lenge siden. Husker ikke prisen, men kunden mente det var altfor dyrt. Han brukte kjeft og argumenterte på gebrokken Norsk at det var mye billigere på Biltema.

 

Etter at raseriet hadde lagt, tok han av sted til Biltema og delelagersjefen bemerket tørt: han er snart tilbake. Han kunne garantere at de ikke hadde delen 15 km lenger sør.

 

Ganske riktig, plutselig dukket den uforskammede kunden igjen. Beklager sa delelagersjefen. Utsolgt, tre uker leveringstid bare på F.

 

Greit at originalt koster mer, men en trenger ikke å være uhøflig av den grunn.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes man er dum hvis:

- man ikke handler på Biltema av prinsipp. Jeg sparer mange penger på kurante ting som løsningsmidler, linolje, motorolje, håndverktøy, bolter, ....

- man ukritisk bytter ut originaldeler med bt-kvalitet. Min erfaring er at det er et enormt spenn i kvaliteten på reservedelene fra Bt. Her må man bruke skjønn.

Og så skal man selvfølgelig ikke opptre uforskammet. Da er man ialfall dum.

Redigert av NilsPils (see edit history)
Link to post
Share on other sites

selv handler jeg mye småting på biltema, men ikke ting jeg bruker mye. strips, verktøy og mye annet er noe jeg handler der, men ikke av prinsipp, men fordi det er sabla dyrt å kjøpe snap on og lignende, og fordi det er en av to butikker som selger mye forskjellig som det er mulig å sykle til.

 

Det er en tråd som allerede diskuterer noe lignende her.

Link to post
Share on other sites

Det er bare fordeler å ha butikker som Biltema etc.

 

Ta eksemplet med filter - Volvo lager IKKE filter, Biltema lager IKKE filter - men Biltema er med på å presse prisen ned.

Biltema har mange produkter som er "gode nok" for hobbyreparatører/amatører - hadde de solgt bare "dritt" hadde de ikke hatt så mange kunder som det virkelig er der.

De har bl.a. verktøy med 10 års garanti - kvalitet god nok for meg.

Link to post
Share on other sites

Skal vokte meg vel for å kalle folk dumme men NilsPils har et godt meget poeng i innlegget sitt. Biltema har mye godt og mye tvilsomt. Jeg er veldig komfortabel med å kjøpe billig leketøy så lenge jeg vet det er leketøy. Betaler jeg dyrt forventer jeg også at det er av god kvalitet. Litt det samme som i dagligvarebutikken, jeg kjøper en masse Euroshopper eller FirstPrice produkter av utmerket kvalitet til lav pris mens andre saker kjøper jeg merkevare og betaler gladelig dyrt for det. Det gjelder bare å finne ut hva som er brukende...

Link to post
Share on other sites

Det som er med verktøyet er at det er litt unøyaktige dimmensjoner så at hvis du har noen små skruer som er litt slitne er det veldig for gjort å ødelegge hode på skruene.Eller så kjøper jeg også mye verktøy der som jeg har til å ligge i bilen og båten for å slippe og dra verktøykassa hit og dit ettersom hvor du befinner deg.Jeg er nemlig plaget med en sjuke at jeg ikke klarer å reise noen plass uten verktøy i tillfelle det skulle skje noe.Å stå der som en tomling hvis det skjer et eller annet uten verktøy til å fikse det er et mareritt.Så får vi heller ha kvalitetsverktøyet der vi bruker det mest nemlig i verkstedet hjemme. 00020202.gif

Link to post
Share on other sites

DET har jeg også mistanke om.

Men det gjelde ikke generelt. Derfor må en nok trå varsomt her. Har også fått dritt fra BT som jeg bare har måttet kaste.

 

Dessuten har jeg to veteraner, begge med Volvo motorer. Bil V145 (1971, B20) og båt Tora (1967, B18). Mye deler til disse motorene på BT. MEN det skal helst være originalt, for utseendes skyld og for godfølelsen. Men nå har det seg også slik at det en kjøper hos Volvo ofte heller ikke er "originalt" fordi Volvo har forandret på delen under tiden, sannsynligvis for billigere produksjon.

Redigert av NilsPils (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er mye innom Biltems, og legger igjen en god del kroner der..... både til bilen og huset.... men til båten finner jeg ikke så mye jeg trenger i sortimentet deres..... hart non teiner og fiskekroker.... som jeg får like lite på som andre merker... så her er det ikke noen forkjell..

 

Har kjøpt mye verktøy hos BT, stort sett det med 10år garanti, men har ikke hatt noe verktøy så lenge fordi jeg eller ungene har rotet det bort lenge før den tid.. Har Biltema batterier i bilen og motorsykkelen, holder like lenge som alt annet jeg har prøvd. Har brukt BT sin flislim, og fugemasse... kjempe bra å jobbe med.... Har mye kabler fra BT i gammelbåten, kabelsko osv... skruerene er helt greie, spiker likeså.... dog ikke de for betong... dykkert til spikerpistolen fungerer helt utmerket, og den mauelle stiftepistolen er helt knall til en 50 lapp

 

Men ikke alt er like bra, lyspærer til bilen unngår jeg fordi de ikke holder sålenge.... rustfrie slangeklemmer er likedan... holder ikke...

 

Så jeg ser det meste an før jeg kjøper det, ser det greit ut så og prisen virker bra, så blir det kjøp..... så vilo tiden vise hvilken konto erfaringene kan skrives på..

 

Noen handler på Biltema mens andre ikke, for meg så er det revnende likegyldig hvor andre handler og hva de kjøper.

Link to post
Share on other sites

hva med fendere? er det mange som kunne tenke seg å henge en biltema merket fender på en båt til en mill? ikke jeg.

ville dere kjøpt biltemaverktøy - fendere ,olje og bildeler hvis prisen var den samme som hos feks ksh , statoil og mekonomen ?

husker jeg kjøpte 4 pluggerpå bt for hundre år siden.. ( kan det stått ngk på de ? ) hvertfall var det bare å kjøpe 4 nye på bensinstasjon da bilen hostet og harket noe jæ.....

ang fiskeutstyr som sydvesten skrev om , så tror jeg ikke fisken egentlig bryr seg med om det er biltema eller sølvkroken :-) har samma erfaring med alt av fiskeutstyr jeg og. de vil jo ikke ha den uansett .

Link to post
Share on other sites

Kjøpte for en tid siden ei båtshake på Biltema. Den så veldig solid og fin ut , og ikke minst var den jo mye rimeligere en den som sto i båtbutikken. På første tur skulle jeg skyve skikkelig i fra land pga mye vind som blåste inn mot brygga. Da bøyde båtshaka seg liksågodt 90 grader i vinkel. Det var så tynt gods i den , at jeg bare kunne brekke den i to biter etterpå. Så det kan nok lønne seg å betale de extra kronene for bra kvalitet. Denne var i alle fall helt ubrukelig.

Link to post
Share on other sites

hva med fendere? er det mange som kunne tenke seg å henge en biltema merket fender på en båt til en mill? ikke jeg.

Jeg kunne!

 

Var tidligere veldig skeptisk til BT-fendre, men har fått testet de kraftig ut, og dommen er klar: De er helt topp!

 

Har til og med kjøpt to sinnsyke kulefendre på BT som også kan være utrolig gode mot enkelte kaier, og disse har fått ordentlig bank, uten å bry seg med det!

Link to post
Share on other sites

Nå er BT av og til utrolig billig, men ikke alltid. Det er faktisk ting som er billigere andre steder.

Kjøpte nettop noen snekkertvinger hos Torshov. Senere så jeg NØYAKTIG de samme hos BT til mer enn to ganger prisen.

 

Det ser ut til at en del andre leverandører har tatt kampen opp, så det lønner seg å sjekke rundt, ikke bare gå ut fra at BT alltid er billigst.

Det samme gjelde forrsten CO i enda større grad. Hos CO har det etter hvert blitt ganske dyrt, men så har de en del ting som ikke er så lett å få tak indre steder.

Link to post
Share on other sites

husker jeg kjøpte 4 pluggerpå bt for hundre år siden.. ( kan det stått ngk på de ? ) hvertfall var det bare å kjøpe 4 nye på bensinstasjon da bilen hostet og harket noe jæ.....
Dette kan vel skje med hvilke som helst plugger.

Tror ikke Biltema kan lastes for det. Du hadde kanskje fått nye hvis du hadde reklamert på de også...

Link to post
Share on other sites

hva med fendere? er det mange som kunne tenke seg å henge en biltema merket fender på en båt til en mill?

 

Nå koster ikke båten min en mill, men fenderne fra Biltema er like gode som andre. Har fendere både fra Biltema, Maritim og annet. Både Maritimlogoen og Biltemalogoen er dekket av fendersokker fra Biltema. Disse har en diskret liten logo på størrelse med en tjuekrone. Sokkene koster fjerdedelen av Maritim sine og holder fargen et par sesonger.

 

Jeg synes Biltema får ufortjent mye pes i disse trådene. Ofte er det helt klart en sammenheng mellom pris og kvalitet, men ikke nødvendigvis på alle områder kanskje fordi det er en etterspurt vare som mange er villige til å betale ekstra for. Dessuten er det vel den enkeltes behov som er avgjørende. Jeg handler jevnlig på Biltema, både fordi de har det jeg trenger og fordi de er konkuransedyktige på pris. La gå at jeg ikke setter pris på å ha Biltemalogoen på en del av varene, men det kan jeg leve med så lenge prisen og kvaliteten passer mine behov. Siste innkjøp til båten fra Biltema var fendersokker og teak "planker" (til en meget fordelaktig pris).

Link to post
Share on other sites

Jeg er mye innom Biltems, og legger igjen en god del kroner der.....

      \\Laaaaaaang tekst med detaljinformasjon om handel på Biltema klippet vekk av Douro\\

 

Noen handler på Biltema mens andre ikke, for meg så er det revnende likegyldig hvor andre handler og hva de kjøper.

 

(Uthevet tekst på ført av Douro)

 

Med henvisning til sistnevnte kraftsalve: Jeg formoder at Sydvesten føler seg ganske trygg på at det ikke kan være like revnende likegyldig for andre her, informasjon om:

 

*At Sydvesten handler på Biltema

 

    - og:

 

*Hva han kjøper der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...