Jump to content

Ting som irriterer meg!


Seiljåtten

Recommended Posts

ok. beklager min oppførsel , men det er veldig fort å falle ned på samme nivå som motdebatanten. får jeg en irrettesettelse er det helt ok i mine øyne. men i nesten enhver litt opphetet debatt , klarer ikke sydvesten å fremme sin sak, uten å vise til hvor lite verdige og uopplyste folk er . nedverdigende og arrogant holdning.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Ser det er mange meninger om så mangt, og tenkte det var kjekt å høre litt historier over ting som virkelig har irritert dere på sjøen. Baugpropell er et tema i en annen tråd, men jeg håper slike små irritasjoner skal blekne i forhold til virkelige irritasjoner.

 

 

Vikeplikten kan og hvere ett iritasjonsmoment

 

At ikke alle har samme mening som seg selv er ett utrolig stort iritasjonsmoment for mange.

 

Vi er alle så forskjellige og en del sjøveisregler tar og høyde for det men mange regler er for gammle og har heller ikke ikke forutsett fulle gjestehavner med fule gjester, kvervolanter og bedrevitere osv som fort med deres egen deltagelse fort kan ødelegge en elles så flott sommerdag på sjøen.

 

I Isarael har de en bra måte å få ut irritasjonen uten å ødelegge for andre , Klagemuren har vell de fleste hørt om , der kan man stange hodet i veggen så lenge en vill slik som på BP ?

 

Det kan da ikke koste all verden å bygge noen slike murer i de største gjestehavnene ?

Link to post
Share on other sites

Poenget med mitt innlegg var et motsvar til en debatant som mener/tror han har klart i irritere meg, hvilket ikke er tilfelle....

 

Det er bare slik at det er svært få andre mennesker som klarer å irritere meg... meget mulig andre oppfatter det som en dårlig egenskap hos meg, men jeg lar meg svært sjelden irritere over andre mennesker samt hva de gjør og skriver...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Burde ikke du vært på den festen isteden for å sitte hjemme på data`n?

 

Jeg er prisippielt imot og lage støy og bråk i etablerte boligfelt der både barnefamiler og eldre mennesker bor. Det er direkte respektøst. Skal folk feste får de leie seg en låve langt fra folk... :smash:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Et spørsmål til "fiskebat".... Hvor hen nord for Brønnøysund var det du opplevde dette?. Kan ikke huske hvor hen det er så trangt farvann ihvertfall ikke før Alstadhaug. Hadde du sagt rett sør for, da hadde jeg skjønt. Eneste gangen jeg har kjørt i ordentlig tåke var faktisk fra Brønnøysund og nordover. Uten radar.

 

Per

Link to post
Share on other sites

ha ha , jeg som trodde du beskrev festen som lano2 stelte istand hos nærmeste konkurrent av baatplassen :-)

:lol: :lol: :lol:

Så dypt tenker jeg ikke... :fishing:

 

Men nå er jeg ganske irritert på meg selv faktisk. Måtte returnere fra riggen som ligger en helt annen plass en båten for å hente noe verktøy jeg hadde glemt. Blir 30min med buss hver vei.. :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Et spørsmål til "fiskebat".... Hvor hen nord for Brønnøysund var det du opplevde dette?. Kan ikke huske hvor hen det er så trangt farvann ihvertfall ikke før Alstadhaug. Hadde du sagt rett sør for, da hadde jeg skjønt. Eneste gangen jeg har kjørt i ordentlig tåke var faktisk fra Brønnøysund og nordover. Uten radar.

 

Per

 

På Nor , ett utrykk som vi bruker ( jeg og hurtigruta) en forkortelse som betyr : på vei norover , det var nok litt sør for Brønnøysund , mere selve Brønnøysund , og det var trolig rundt 1992 -94 .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...