Jump to content

Hydrolift S-24, erfaringer?

Goatboat

Recommended Posts

Jeg har hatt Hydrolift F-23 , vet ikke om det er stor forskjell opp til F-24 men F-23 var en fantastisk båt i bølger sammenlignet med Ibiza 19Ssport som jeg hadde før hydroliften. Ibizaen var umulig å kjøre fort med i metersbølger , mens hydroliften kunne jeg kjøre 40-50knop med uten at den ble ustabil eller banket halvparten som det ibizaen gjorde i den farten.

Yamarin 6210 og Hydrolift S-24 er jo to vidt forskjellige prisklasser. Så "tips til andre bra båter i samme pris klasse" da kan det bli plenty linker her :wink:

Men det kommer jo mye ant på hvor mye penger du vil bruke, hva bruke båten til, osv. Så noen kriterier hadde vært greit.

Men av de du nevner og jeg hadde rassen full i cash, sam bare skal kjøre rall, da hadde det blitt hydrolift.

Men skulle jeg kjørt noe rall, litt fiske og slikt, da hadde det blitt en billig yamarin

joda, som for eksempel denne: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...amp;WT.svl=Link

Men er nå en helt anna klasse og finish på dette da http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...mp;WT.svl=Bilde

Tror neppe jeg hadde dratt på fiske tur og grisa til i en s24 som sagt :wink:

Som ett alternativ til Yamarin 6210, så har du også denne Flipper 605 WA http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...mp;WT.svl=Bilde

Redigert av KenBjork (see edit history)

grise litt er jo litt care :P Er til får å brukes ;) men er mest skeptisk til plassen :) Altså vil jo at man skal kunne sitte 5 folk i båten som satt godt! Hvis du skjønner, ikke sånn at det er de 2 som styrer som sitter godt ;)

Men noe forskjell på Yamarin 6210 og Flipper 605 WA ? Sånn store forskjeller altså :)

Redigert av Goatboat (see edit history)

Kjenner ikke spes til Yamarin 6210, men en kjenning har Flipper 605 WA med 150hk på.

Når jeg tenker på de 2 båtene du har sagt her, så var derfor jeg plukka frem flipper, pga du ville grise og fiske litt, samt ha finish og komfort.

Jeg synes det er mye penere utseende på flipper, enn yamarin. Ser dyrere ut..

Jeg syntes det var veldig behagelig å sitte som passasjer i flipper`n.

Sjøegenskapene på flipper og yamarin er vel ganske like vil jeg tro.. men skal se om jeg finner tester av de.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Har hatt 6210 med 250 hpdi. Synes båten hadde veldig gode sjøegenskaper i forhold til størrelse/pris. Ut fra de de tester jeg har lest av Flipper 605 vil jeg tro at Yamarinens skrog er hakket "kvassere" men dette blir noe synsing.

Når det gjelder gode sitteplasser er ytterplassene på akterbenken utsatt for vind, som på de fleste båter med midtkonsoll.

Yamarin 64 DC m/Yamaha F 150

Hvilke båter jeg vil anbefale deg avhenger veldig av hvilken prisklasse du ønsker å holde deg til.

Men uansett vil jeg anbefale Ibiza 20 Touring med 150hk Suzuki. Det er en båt som blir levert mitt landsted om under to uker :flag: og siden valget falt på denne båten er det naturligvis en båt jeg vil anbefale andre også.

Lingefan

Har drevet å sett litt rundt på båter osv, og Yamarin 6210 er vel den jeg synes ser best ut med bra plass og bra fart med riktig motor :)

Vil vel si at pris maks er vel 400k ;)

Og det skal være plass til 5 folk, altså god plass :)

Skal brukes til fisking,vannski,tube, osv :)

Stormway båtene virka litt lik Hydroliften , litt dårlig plass til folk =\

dumt Hydrolift S-24 har så dårlig plass :( Er så heftig digg båt :D Elsker utseende :P

Redigert av Goatboat (see edit history)

Hvis du skal ha en åpen skjærgårdsjeep med bra utseende, innenbordsmotor og førsteklasses sjøegenskaper og kvalitet. Da vil jeg anbefale en Goldfish 21 sport (brukt) eller en nyere 22 sport. De to er samme båten, bare at 22 sport er en "facelift"-utgave og den du får kjøpt ny i dag. Sistnevnte kom vel i 2005 eller 2006.

Trenger du samme type båt, bare litt større og med overnattingsmulighet så vil jeg anbefale Nimbus 230R. Men den er en del dyrere.

Lingefan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...