Goatboat Startet 18.April.2008 Del på Facebook Startet 18.April.2008 Hei hå, jeg posta en stund tilbake om å kjøpe en Yamarin 6210. Men har sett litt på en Hydrolift S-24 Og er det noen som ved hvordan plassen er i den ? Og hvor bra den tar bølger i stor fart :) Og bare si hvis det er noe annet dere kan si om den :) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.April.2008 Del på Facebook Svart 18.April.2008 Jeg har utelukkende hørt positive omtaler om hvordan Hydrolift S-24 tar sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Det er en lang og smal båt med utmerkede sjøegenskaper. Det er ikke en båt man kjøper for masse plass ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Goatboat Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 har dere noen andre tips til andre bra båter i samme pris klasse som gir like mange knop og har plass til flere en 2 (4) Personer ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Jeg har hatt Hydrolift F-23 , vet ikke om det er stor forskjell opp til F-24 men F-23 var en fantastisk båt i bølger sammenlignet med Ibiza 19Ssport som jeg hadde før hydroliften. Ibizaen var umulig å kjøre fort med i metersbølger , mens hydroliften kunne jeg kjøre 40-50knop med uten at den ble ustabil eller banket halvparten som det ibizaen gjorde i den farten. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Yamarin 6210 og Hydrolift S-24 er jo to vidt forskjellige prisklasser. Så "tips til andre bra båter i samme pris klasse" da kan det bli plenty linker her Men det kommer jo mye ant på hvor mye penger du vil bruke, hva bruke båten til, osv. Så noen kriterier hadde vært greit. Men av de du nevner og jeg hadde rassen full i cash, sam bare skal kjøre rall, da hadde det blitt hydrolift. Men skulle jeg kjørt noe rall, litt fiske og slikt, da hadde det blitt en billig yamarin Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Goatboat Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 Med en riktig motor vil du få Yamarin 6210 opp i like 50 knop eller rundt der ? Siden vil bruke båten til annet en å bare leke meg rundt, som fks å fiske osv :) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 (redigert) joda, som for eksempel denne: http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...amp;WT.svl=Link Men er nå en helt anna klasse og finish på dette da http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...mp;WT.svl=Bilde Tror neppe jeg hadde dratt på fiske tur og grisa til i en s24 som sagt Som ett alternativ til Yamarin 6210, så har du også denne Flipper 605 WA http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...mp;WT.svl=Bilde Redigert 19.April.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Goatboat Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 (redigert) grise litt er jo litt care :P Er til får å brukes ;) men er mest skeptisk til plassen :) Altså vil jo at man skal kunne sitte 5 folk i båten som satt godt! Hvis du skjønner, ikke sånn at det er de 2 som styrer som sitter godt ;) Men noe forskjell på Yamarin 6210 og Flipper 605 WA ? Sånn store forskjeller altså :) Redigert 19.April.2008 av Goatboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 (redigert) Kjenner ikke spes til Yamarin 6210, men en kjenning har Flipper 605 WA med 150hk på. Når jeg tenker på de 2 båtene du har sagt her, så var derfor jeg plukka frem flipper, pga du ville grise og fiske litt, samt ha finish og komfort. Jeg synes det er mye penere utseende på flipper, enn yamarin. Ser dyrere ut.. Jeg syntes det var veldig behagelig å sitte som passasjer i flipper`n. Sjøegenskapene på flipper og yamarin er vel ganske like vil jeg tro.. men skal se om jeg finner tester av de. Redigert 19.April.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 (redigert) ups... har du planer om soveplasser under dekk? tester: FLIPPER 605 WA Yamarin 6210 CC Redigert 19.April.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Goatboat Svart 19.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2008 Soveplass er ikke så viktig :) Skal være mest hyttebåt, til å dra ut en tur å fiske, stå på vannski, osv :) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Hva med Ibiza? Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 har dere noen andre tips til andre bra båter i samme pris klasse som gir like mange knop og har plass til flere en 2 (4) Personer ? Har hvert ute å prøvekjørt en Seadoo Chalenger 2000 med v6 240 EFI Mercury Jet i dag , en ganske ubeskrivelig morro opplevelse , det må bare prøves. Sitér dette innlegget Link to post
yama Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Har hatt 6210 med 250 hpdi. Synes båten hadde veldig gode sjøegenskaper i forhold til størrelse/pris. Ut fra de de tester jeg har lest av Flipper 605 vil jeg tro at Yamarinens skrog er hakket "kvassere" men dette blir noe synsing. Når det gjelder gode sitteplasser er ytterplassene på akterbenken utsatt for vind, som på de fleste båter med midtkonsoll. Sitér dette innlegget Yamarin 64 DC m/Yamaha F 150 Link to post
Lingefan Svart 19.April.2008 Del på Facebook Svart 19.April.2008 Hvilke båter jeg vil anbefale deg avhenger veldig av hvilken prisklasse du ønsker å holde deg til. Men uansett vil jeg anbefale Ibiza 20 Touring med 150hk Suzuki. Det er en båt som blir levert mitt landsted om under to uker og siden valget falt på denne båten er det naturligvis en båt jeg vil anbefale andre også. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Goatboat Svart 20.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2008 prisklasse er vel så billig som mulig :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 se på Stormway båter, billigere og raske Sitér dette innlegget Link to post
Goatboat Svart 20.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2008 (redigert) Har drevet å sett litt rundt på båter osv, og Yamarin 6210 er vel den jeg synes ser best ut med bra plass og bra fart med riktig motor :) Vil vel si at pris maks er vel 400k ;) Og det skal være plass til 5 folk, altså god plass :) Skal brukes til fisking,vannski,tube, osv :) Stormway båtene virka litt lik Hydroliften , litt dårlig plass til folk =\ dumt Hydrolift S-24 har så dårlig plass :( Er så heftig digg båt :D Elsker utseende :P Redigert 20.April.2008 av Goatboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Sjekk ut denne Hydrolift F-23 med Steyr diesel Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Stormway båtene virka litt lik Hydroliften Stormway lages i de gamle Hydroliftformene, formene som var i bruk før Bård Eker overtok Hydrolift og laget nye former til de båtene vi ser i dag. Bård Eker kjøpte retten til Hydrolift-navnet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lingefan Svart 26.April.2008 Del på Facebook Svart 26.April.2008 Hvis du skal ha en åpen skjærgårdsjeep med bra utseende, innenbordsmotor og førsteklasses sjøegenskaper og kvalitet. Da vil jeg anbefale en Goldfish 21 sport (brukt) eller en nyere 22 sport. De to er samme båten, bare at 22 sport er en "facelift"-utgave og den du får kjøpt ny i dag. Sistnevnte kom vel i 2005 eller 2006. Trenger du samme type båt, bare litt større og med overnattingsmulighet så vil jeg anbefale Nimbus 230R. Men den er en del dyrere. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.