Sjarkens venn Startet 1.Mai.2008 Del på Facebook Startet 1.Mai.2008 (redigert) Hei. Er det noen her som vet om Malo bygger sjarker som er under 30 fot, og kanskje har bilder av disse? Kan noen fortelle meg hvilke størrelser de bygger/har bygget yrkessjarker i? Er takknemlig for bilder og svar. Lagt til: og kanskje noen til og med vet hvordan prisklasse de ligger i? Redigert 1.Mai.2008 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 (redigert) Brdr. Malo, nå Jemar-Norpower, har bygget sjarker på 22 og 25 fot. Den minste de bygger nå er 30. De er dyre. Jemar-Norpower Redigert 1.Mai.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Er det noen her som har bilder av Malo 25' ? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 har sett 28 også Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Er det noen her som har bilder av Malo 25' ? Her kommer det et bilde av en smule billig variant av Malosjarken. Flott og sjøsterk båt. Denner er vel ikke akkurat 25 fot, nærmere 25 tommer, men allievel en flott sjark!! Her er bilde av den meget stolte eieren (Som sikkert har spart lommepengene i laaaang tid for å investere i denne flotte båten) mvh mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Walter_S Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Har bilder av Malo 22 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
avsluttet Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 det er en malo 22 tilsalgs på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde , men kanskje det var den du har sett. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Jeg holder stadig øye med Finn, bare for moroskyld. Men bilder av en 25' hadde virkelig gjort seg. =P Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 jeg også, bare for moroskyld. Jeg har nok med den jeg har. Men skulle likt å vært på utkikk etter en sjark, det er veldig mye tilsalgs nå. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Ja, mange fine også! Både plast og tre, men hvis jeg skal ha noe større etter Skorgenesen min, så skal det være en 27- 30' plastsjark av et eller annet slag. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Her har du 2 spreke Maloer men de er ikke for salg :nono: http://shipsforum.dk/ Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Se der ja! Flotte båter, men jeg venter fortsatt på bilder av Malo 25'. Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 1.Mai.2008 Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 det er en malo 22 tilsalgs på finn.no http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde , men kanskje det var den du har sett. Det skulle ikke forbause meg om dette er en ombygd Malo-lettbåt - synes det ser slik ut. Dersom du har litt pågansmot begynner det etter hvert å ligge litt slike lettbåter til overs rundt om kring. Det burde ialllefall være mulig å komme over en til en rimelig penge. Her i Foldvik ligger i hvertall en å gror ned i gress og skitt - hmmm - kanskje jeg skulle hive meg på et prosjekt Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Sjarkens venn Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2008 Tror nok det er en ombygd lettbåt ja. Her i nærheten står det en Malo 22, men ikke med det samme overbygget. Det er meget flotte båter ja! Jeg liker springet i skroget på Malobåtene. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Jeg har en 28 fots Malo 1972 som jeg holder på å bygge opp, muligens forlenger jeg den bortimot 3 fot. 28 fot skroget er en forlengelse av 25 fot, de kappet forma på midten og forlenget den 3 fot,bredde på båten er 2,76 meter. Båtforma er desverre blitt destruert til fordel for nye modeller. Men jeg har den komplette tegningspakke for 25 og 28 og hvordan denne modellen er bygget opp. Skal legge inn bilde når jeg er er ferdig med å restaurere, hvilket år det blir vet jeg ikke akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Kult at du restaurerer denne flotte båten. Legg gjerne inn bilder av oppussingsprosessen. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Å forlenge en båt som allerede er forlenget og har bredde som 25 foting, opp til 31 fot må vel nærmest være vandalisme! De gamle Malo'ene var jo forholdsvis smale i utgangspunktet og derfor ble det utviklet en bredere og forbedret utgave av Malo 28 på 90 tallet! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Hvis man gjør en god jobb, så er dette ikke vandalisme. Jeg kjenner en som hadde en Malo 28' og han forlenget den med 5', så den ble en 33'. Jeg legger ved et bilde.... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Det er vel det fascinerende med båtene fra Malo. Det er ikke to som er like. Jeg jobbet med en kar som forlenget 30 foteren sin til 33. Og forlenget styrhustaket slik at han ikke ble våt i hodet når han brukte den utvendige styreposisjonen. Den av de jeg har brukt mest er 22' workboat. 5.9 liter Cummins. 185 hk @ 2100 rpm. 900 mm trebladet Nogva vripropellanlegg gearet ned 3.1:1. En voldsom trekkraft. Har målt den til 1950 kg. Med motoren fast på 1600 rpm varierer man hastigheten fra 0 til 12 knop vha pitch. På fullt pådrag går det 16 knop med slike hekksjøer at en Balticeier blir misunnelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Nettop, ingen er like. Det jeg har lagt merke til er at noen er høyere over vannet en andre, som F.eks den jeg la ut bilde av. Den er ganske lav over vannet, sammelignet med en annen 32' som ligger i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Hei, jeg har bilder av Malo 25, som jeg lurte på å kjøpe Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Til Sjarkens venn! Den Maloen du har lagt inn bilde av er av "ny typen Malo 28" og er betydelig breiere enn den gamle og har faktisk samme bredde som orginal 32 fotingen. Bror min hadde en nyere Malo 28 som han byttet ut med en 32 Selfa. Selv har jeg hatt en 22 Malo sjark. Det jeg mener blir galskap er å forlenge en båt bå ca.2,70 bredde til over 31 fot! Det blir en slede etter mitt skjønn! Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Hei igjen, når det gjelder Malo sjarker så er vel dette noe av de kraftigste bygde båtene som finnest. Jeg hadde en eldre 22 Malo som jeg skulle montere propellinspeksjonsluke, 25 mm tykt var skroget over propellen! Det var montert en u-bjelke under kjølen i rustfritt stål, som gjek helt bak til propellen, Kreftige saker! Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 2.Mai.2008 Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Hei igjen, Den gamle 28 fotern var ikke forlenget da det var båtforma som ble forlenget. HAr snakket med Malo gutta i Kristiansund og en kan godt forlenge hekket inntil 1 meter uten problemer men en må da montere styrefinner på hver side fra propellen og bakover for¨å forhinder pendlig på "låring" av båten. Grunnen til at ønsker å forlenge den er for å få bedre dekksplass, samtidig skjærer jeg bort de gamle rekkene og bygger dem opp i aluminium og vil prøve å utvide bredden max innenfor det som lar seg gjøre. Selvsagt er det ønskelig å heve dekket 10 cm for å få mer fribord. Det er full mulig med det er et h....... arbeid ( er i tenkeboksen).... Får se om jeg får til å legge ut noen bilder etterhvert, en ting er sikker glassfiber er et fantastisk materiale..... kun fantasien stopper. Bulb er allerede under hjerne-bearbeiding.... Intet er umulig - det tar bare litt lengre tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.