Jump to content

Bilder av Malo-sjarker?


Sjarkens venn

Recommended Posts

Intet er umulig - det tar bare litt lengre tid.

 

Et utsagn i beste Maloånd.

 

De tar litt fra den ene forma og hekter det sammen med noe fra ei annen form slik at kunden får akkurat den båten han vil ha.

Det finnes ett utall forskjellige skrog og overbygg til disse båtene.

25' kunne leveres med cabincruiser overbygg.

Felles for alle er kompromissløs kvalitet.

Det er nesten umulig å få ødelagt en Malo.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei, har vært borte en tid nå, og ser at det er flere Malo-fans her. Malo og Selfa er de plastsjarkene jeg liker best. P-kaill: dette prosjektet er meget spennende! :yesnod: Du må gjerne legge inn bilder etter hvert som det blir noe fremgang. :smash:

Lagt til: På det bildet der den nye skrogsiden er kommet på plass; er det skrogsiden fra en annen 28'? Hvordan fester du skrogsiden for å få dette sterkt?

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Norpower har støpt ny skuteside så jeg hadde bare å tilpasse og feste den inn ,brukte selvkomponerte klemmer som jeg laget av gjengestenger og flatstål. Så laget jeg tersjer av gjengestenger for å holde båtsiden på plass. Litt pellementmakeri og oppfinnsomhet så går ting bra.Slipte fuge og begynne å plastre den inn - masse arbeid men interessant.Har hatt god telefonstøtte av Ottar på Malofabrikken og for ikke å glemme en annen god kompis som er tusenkunstner. Har også en svigerbror som har støpt seg en Myra 27 - båtforma kjøpte han og har den ennå liggende.

Det er bare å komme innom og se......

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Hvis man gjør en god jobb, så er dette ikke vandalisme. Jeg kjenner en som hadde en Malo 28' og han forlenget den med 5', så den ble en 33'. Jeg legger ved et bilde....fjordbas2.jpg

 

Hei

Jeg har kjøpt meg en Malo 22 som er nyresturert. 100% rigget for garn fiske

Noen bilder før og etter :smiley:

 

bilde_044.jpg

bilde_046.jpg

21082008012.jpg

06122008013.jpg

21082008018.jpg

21082008009.jpg

Link to post
Share on other sites

Enig at det er kraftige båter de malo båtene.. :yesnod:

Mye brukt i oppdrettsnæringa tidl alt fra 20-35 fotingen..

Andre plastbåter hadde langt fra så tjukke/kraftige skrog og ble "gnagd" istykker av laksemærene!!

 

Malo 38 :eek: , er det ingen som har noe info om den? Det er vel noe til båt, såg bilde av den på nettsia til norpower..

Har aldri sett en "live" enda, er kanskje ikke så mange som er bygd?

 

Artig å fått noe data på den. :yesnod: .

Link to post
Share on other sites

Noen bilder før og etter ....

 

Sikkert praktisk med det påbygg som er gjort!

Skulle jeg velge ville jeg nok likevel valgt orginalversjonen.

Å bygge i høyden på en liten 22 foting går kanskje bra hvis man holder seg inne på fjordene i godt vær, men ikke noe særlig når det "ryker opp"! Tenker da mest på vekt og økt vindfang.:sailing:

Link to post
Share on other sites

Enig at det er kraftige båter de malo båtene.. :yesnod:

Mye brukt i oppdrettsnæringa tidl alt fra 20-35 fotingen..

Andre plastbåter hadde langt fra så tjukke/kraftige skrog og ble "gnagd" istykker av laksemærene!!

 

Malo 38 :eek: , er det ingen som har noe info om den? Det er vel noe til båt, såg bilde av den på nettsia til norpower..

Har aldri sett en "live" enda, er kanskje ikke så mange som er bygd?

 

Artig å fått noe data på den. :yesnod: .

Jeg vet litt om 38 fotern. Det er hittil bygd 1 stk, byggnr 1485. Jeg har alle elskjema liggende da jeg stod for mesteparten av elinstallasjon på båten. Det er en flott skute! Det ble en dyr båt denne ene, da alt måtte "finnes opp" etterhvert... På det meste var vi 5 trikkere ombord kan jeg huske. Eieren ble iallefall fornøyd og vi stod alle på kaien og vinket ham avsted etter overlevering. Det var en blandet følelse da noen av oss stod igjen med permiteringsvarsel i hånda. Det var akkurat blitt dårlige tider... Nå er det full drift igjen og vel så det, men altså foreløpig ikke ny 38 foter pågang.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har kjøpt meg en Malo 22 som er nyresturert. 100% rigget for garn fiske

Noen bilder før og etter :smiley:

 

 

21082008012.jpg

 

21082008018.jpg

 

Denne ombyggingen hadde nok aldri blitt godkjent. ALT for mye "lukkede" vegger og for små og for få spygatter. Tenk om du får en skikkelig bråttskjø ombord da mann...

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Kunne godt ha tenkt meg den båten i Drøbak ja! Det er vel et overkommelig prosjekt skulle jeg tro. Problemet for meg er at den står i Drøbak da...

Jeg vurderer for tiden en åpen Malo/Norpower lettbåt på 22 fot som en kollega av meg vil selge for 10 000,- Albin dieselmotor som ikke er helt i form. Drømmebåt for meg! Skulle hatt inn en 22hk Sabb så hadde den vært perfekt!

-Min båt er så liten og havet så stort.

Link to post
Share on other sites

Nei , ikke enda. Skal se på den i helga. Så får vi se! Blir spennende detta. Har meget god erfaring med samme type fra en jobb. Vi hadde en 20 foter med 30 hk Sabb. Jeg skulle egentlig overta den når jobben var ferdig men jeg synes den ble for dyr. Mener å huske de fikk inn et bud på 40000,- og da gav jeg meg..

-Min båt er så liten og havet så stort.

Link to post
Share on other sites

Noen bilder før og etter ....

 

Sikkert praktisk med det påbygg som er gjort!

Skulle jeg velge ville jeg nok likevel valgt orginalversjonen.

Å bygge i høyden på en liten 22 foting går kanskje bra hvis man holder seg inne på fjordene i godt vær, men ikke noe særlig når det "ryker opp"! Tenker da mest på vekt og økt vindfang.:sailing:

 

 

Den er stødig. Tåler godt en kuling med 32 stk. småfisk garn på hekken.

Har hatt sjø helt oppi rekke kanten :nono: Ute i kuling, på låringen.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Malo 22,flotte bilder.

Gi oss flere......

 

Takk ska du ha. Noen flere bilder

 

motoren nanni 43hk 2000.timer 96.mod

21082008003.jpg

 

før alu.dekket kom på plass.

21082008005.jpg

 

gitter på styrbord side for å hindre garn skal gå i propellen

21082008014.jpg

 

greieapperate og garn bingen

bilde_048.jpg

 

garnbingen / hekken

cimg5130.jpg

 

kontainer ca.500kg kap.

cimg5135.jpg

Link to post
Share on other sites

TAkker for at du dellte flere bilder med oss,,

vi sjarkomaner blir aldri lei av å se på bilder og finurlige løsninger på sjark.

Tenkte å gi rederinne et bilde av sjarken i julegave,men er kommet frem til at da blir det samme julestemning som det året da jeg ga henne en garasjejekk.

Link to post
Share on other sites

Meget bra dekksløsning på den Maloen din. :yesnod: Åsså greieapparat da! Et slikt skulle jeg også hatt. :smash: Ellers så likte jeg den kurven du har rundt propellen, meget smart. Kunne vært noe for meg det, da jeg har hatt bruket i propellen 4 ganger denne sommeren. 2 ganger ble jeg slept inn, mens de andre 2 fikset jeg saken vede hjelp av gummibåten som hang på skutesida. :cool:

Link to post
Share on other sites

Meget bra dekksløsning på den Maloen din. :yesnod: Åsså greieapparat da! Et slikt skulle jeg også hatt. :smash: Ellers så likte jeg den kurven du har rundt propellen, meget smart. Kunne vært noe for meg det, da jeg har hatt bruket i propellen 4 ganger denne sommeren. 2 ganger ble jeg slept inn, mens de andre 2 fikset jeg saken vede hjelp av gummibåten som hang på skutesida. :cool:

 

Ja det er fint med greieapperat og de er svært effektive. Hvilken motor har du i din Malo ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...