Jump to content

batteriet lades ikke...

dosern

Recommended Posts

Svart (redigert)

ja satte det på lading igjen nå ikveld. får håpe det er ladet imorgen..

ja er det garanti på biltema batteri?

mener å huske at det ble sagt 1år når jeg kjøpte det.. har tatt vare på kvitteringen, det gjør jeg kun om et er garanti på noe... så det er ett godt tegn:)

ja batteriet er vedlikeholdsfritt og lukket ja.

er også en slik indikator på batteriet... denne indikerer at batteriet er in good condition...

Redigert av dosern (see edit history)
Svart (redigert)

på polene er det god kontakt,men det kan jo selvfølgelig være dårlig kontakt på hovedstrømbryteren min.. kan det forårsake stort spenningstap?

det jeg la merke til på laderen når jeg satte den på igjen var at den starta på 6 ampere og stod der i ett par min for så å falle helt ned til 1 og 2 ampere.. dette indikerer vel at batteriet er fullt...?

Redigert av dosern (see edit history)

Jge har to av de samme batteriene som deg (Biltema 100Ah) og de har sått hele vinteren uten noen form for lading og fungerer helt som de skal. Du burde på en eller annen måte få sjekket at det ikke er noe iveien med laderen din, for det kan jo hende...?

Ellers så ville jeg tatt det med tilbake til Biltema for reklamasjon, for det der virker snodig. HAr du flere eller bare ett batteri? :smiley:

Hei. Vet du om batteriet var fulladet før du lagret det i fjor? Hvis det var utladet kan det være skadet både av frost og sulfatering. Batterier skal alltid lades før de settes vekk. Jeg har 2 Biltema batterier i båten, og de målte 12,71 og 12,69 V etter vinteropplag. Et fulladet batteri skal måle vel 12,7V hvis du måler uten belastning noen timer etter lading. Sjekk at spenningen er ca. 14.4V under lading.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...