Jump to content

Erfaringer med Maritim


jonn

Recommended Posts

Hei på dere,

Selvsagt følger vi med på omtalen her på Baatplassen!

 

Sure ekspeditører: Jeg har ikke ansatt noen sånne. Send meg et bilde så skal jeg fikse det :lol: Det er faktisk hyggelige gutter og jenter, men med opptil 300 ekspederinger pr dag, og litt kjeft fra dere kunder innimellom når vi ikke strekker til, så kan det vel glippe en gang i mellom selv for de tålmodigste hjelpere. Vi får ta det opp internt, og fortsette å holde fokus på å være hjelpsomme og hyggelige med kundene.

 

Vennlig hilsen

Øyvind@Maritim

 

Har selv jobbet i en servicenæring, og vet fra førstehåndserfaring at det ikke er hyggelig å møte sure, krevende kunder. Nettopp derfor prøver jeg å være en hyggelig kunde selv. Jeg har også god erfaring med at ting gjerne løser seg hvis den krevende kunden blir høflig og hyggelig behandlet.

 

La meg være litt mer konkret om de to aktuelle ekspeditørene: Vi reiste bort til Arendal, vi skulle bla. a. ha ett par båtstoler. Vi spurte pent om å få se på noen av båtstolene fra katalogen og fikk en eksplosjon av ett svar; vi måtte forstå at de ikke kunne ha alle stolene utstilt i butikken pga av plassen de tok. Så spør vi om vi kan få se på dem på lageret, fikk ett enda surere svar (husker ikke ordlyden) ,men ble nå loset inn på lageret. Der irriterte det vist vedkommenede enda mer at måtte løpe litt fram og tilbake for å finne dem, og enda mer irritert over at det ikke var nok for oss å se stolen i en farge og at han måtte fram med flere. Nå må jeg legge til at det var på det årets varmeste dag, butikken var full av kunder og ekspeditøren ung, og kanskje vedkommende hadde handlet anderledes på en annen dag.

 

En annen gang vi skulle handle der samsvarte ikke hylleprisen og prisen i kassa. Misforholdet var så stort at ekspeditøren burde ha skjønt at det var noe galt. Da vi sa at dette måtte være feil fikk vi ett surt svar om at han måtte forholde seg til den prisen som var lagt inn i kassa. De fleste vil vel være enig i at vi kunder kun har hylleprisen å holde oss til når vi velger varer, dette mente tydelig ikke han. Varen var priset til ca 90,- kr i hylla, i kassa var det lagt inn en pris på nesten 400,- Det var ganske åpenbart at den aktuelle varen ikke kunne koste så mye som 400,- På samme handelen var det en vare som var feilplassert i hylla, slik at prisen ble feil, det var det selvfølgelig ikke lett for kassaekspeditøren å vite, men det får en jo til å undres om en kan stole på kassalappen hos dere.

 

Hifo nevner også kunnskapsnivået hos enkelte ekspeditører er for dårlig. Kan være noe enig der. Hadde skrevet en liste ut fra katalogen over skruer jeg skulle ha, med artikkel nummer og det hele. Etter å ha lett litt i hylla uten å finne alle skruedimensjonene konkluderte han med at dere ikke førte de aktuelle dimensjonene. Jeg spurte om han kunne sjekke med katalogen om jeg hadde skrevet feil artikkelnummer og dimensjon. Mens han gjorde dette fant jeg skruene på stativet...

 

Regner med at det er i ferietiden dere har det som travlest, og har egentlig stor forståelse for at dere må ta inn unge, uerfarne skoleelever/studenter i høysesongen. (Mitt møte med "Skruegutten" var utenfor høysesongen).

 

Må også få lov til å legge til vi bare har handlet i denne butikken to ganger, altså to dårlige erfaringer av to mulige.

 

Batilla

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har handlet for ca 50.000,- der i løpet av vinteren, og har vært der 8-10 ganger i denne perioden, og bare en gang har jeg opplevd sure miner fra en selger ifm at jeg spurte om noe som tydeligvis stod i katalogen "Har du ikke lest katalogen?" sa han, da følte jeg at jeg burde være mer forberedt å vite akkurat hva jeg trengte...

Litt skuffet den gangen, men gangen etter fikk jeg tips om en bedre løsning vedr. elektrisk opplegg i båten, og gangene etter det har det bare vært bra og god service.. og kommer nok til å bruke enda mer båt-penger der fremover. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg bestillte noe småtteri den 13. mai, og fikk ordrebekreftelse umiddelbart etter jeg sendte bestillingen.

Jeg fikk ny e-post 19. mai om at varene var sendt, og jeg fikk sporingsnummer.

I dag er det 20. mai, og pakken ligger akkuratt nå på Kristiansand Postterminal.

 

Jeg synes faktisk det er litt lang tid imellom bestillingsdatoen og utsendelsesdato. Om varene ikke var på lager burde jeg fått en mail om det.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Så da gjenstår det bare for maritim å ta inn DISTANSEMATERIALE i sitt sortiment.

Divinycell og balsa til innplasting.

 

Hører du det Øyvind Jørgensen ? :smiley:

 

Suzuki

 

Stiller meg bak denne jeg også :)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Æsj, ser ikke ut til at varene kommer til helga, selv med merket Haster. :sad:

Bedriftpakke dør til dør fikk jeg ikke da det må søkes om kredit.

Håper bare på at alt i bestilling er på lager

 

Maritim, få på plass online betaling for da kan jeg få det på døren med bedriftspakke.

Link to post
Share on other sites

Enig i alt skrytet om Skibs og Båtutstyr i Drammen,kunnskapsrike og hyggelige folk som driver butikken,dessuten meget artig gammel bygning. Et ekstra pluss er det at det er seilmaker i samme hus som driver en filial av North sails. Det er også mulig å legge til ved butikkens brygge hvis man er i Drammensfjorden.

Link to post
Share on other sites

Jeg bestillte noe småtteri den 13. , og fikk ordrebekreftelse umiddelbart etter jeg sendte bestillingen.

Jeg fikk ny e-post 19. mai om at varene var sendt, og jeg fikk sporingsnummer.

I dag er det 20. mai, og pakken ligger akkuratt nå på Kristiansand Postterminal.

Jeg fikk varene i dag, 22. mai. Så det tok 9 dager. Jeg savner osgå fungsjonen som som er nevnt et annet sted i tråden: kan gjerne betale litt ekstra for å få varene raskere!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg bestillte i midten av mai 2007 ca 20-25 artikler fra Maritim til en totalpris på noen tusen. Opplevde at flere av disse artiklene ble restet, og etter mye frem og tilbake med mailer og feilfakturaer, fikk jeg levert den siste atikkelen (teak skapdør) på denne ordren. Da viste kalenderen november 2007....... :sad:

 

Dette holder jo egentlig ikke mål, men jeg kan faktisk ikke henge ut Maritim på dårlig kundebehandling. Jeg fikk oppfølging og hyggelige svar fra selgerne hele veien. Opplevde nok heller at Maritim da var presset på kapasitet og hadde mange "system" feil.

Link to post
Share on other sites

:flag: Har gode erfaringer med Maritim.Har handlet både på nett og i butikken på Slependen.

Foretrekker faktisk det siste.da alle jeg har møtt i butikken er veldig hyggelige og hjelpsomme :smiley:

Når det gjelder priser hos Skips og batutstyr i Drammen,skjønner jeg ikke at noen mener de er billige.

Det meste er dyrere der enn på Maritim.Prøv og kontakte Båt og Fritid!!! Han har gode priser.Ligger 200m

unna

Link to post
Share on other sites

Maritim var før en butikk med alltid lave priser. Det er den ikke idag. Den har vokst seg stor, og trenger mye penger inn for å betale for kostnader i forbindelse med reklame etc. Rart ingen med teft for penger går inn å "kaprer" dette markedet!. Opplevde å kjøpe et dieselfilter til båten min i mars en gang. Da kostet det kr 255,-. Trengte et til, så gikk inn i april og kjøpte et nytt. Da viste de seg at de hadde lagt på 30% på prisen på alle VP forbruksdelene?

Tror jeg betalte kr 311,- for dette filteret siste gang. Dette gjorde meg forbannet. Jeg skal i ettertid forsøke å unngå å handle fra Maritim hvis jeg kan! Jeg opplevde noe positvt da jeg kjøpte teleskopisk plattformkrybbe fra Ilas. Spurte Maritim om pris. Kunne få den fpr kr 14500,- fra dem! Ringte en nettbutikk

"netbaat" . De hadde den priset til kr 13990,-. Det var en meget hyggelig mann som tok telefonen. Han ga meg tilbud på kr 13000,- fritt levert på døren, og innen 2 dager. Sendte han pengene, og vips: 2 dager seinere var kybba montert! Jeg har alltid vært skeptisk til slike nettbutikker, men dette fristet til gjentakelse

Link to post
Share on other sites

:flag: Har gode erfaringer med Maritim.Har handlet både på nett og i butikken på Slependen.

Foretrekker faktisk det siste.da alle jeg har møtt i butikken er veldig hyggelige og hjelpsomme :smiley:

Når det gjelder priser hos Skips og batutstyr i Drammen,skjønner jeg ikke at noen mener de er billige.

Det meste er dyrere der enn på Maritim.Prøv og kontakte Båt og Fritid!!! Han har gode priser.Ligger 200m

unna

 

Dette er da ikke vanskelig. Jeg representerer en stor produsent, dog ikke båtutyr. Når vi gir våre priser til en frittstående forhandler ligger det i kortene at volumet de kommer til å ta ut ike er i nærheten av en Kjede med flere butikker og i tillegg netthandel. Derfor vil "Innprisene" til Skips & Båtutstyr ligge langt høyere enn "Innprisene" til Maritim. Her er det selvfølgelig også flere aspekter som spiller inn. Maritim driver selv med importen av diverse produkter. Hvor effektiv er butikkløsningen. Hvor høy er servicegraden etc. Det er mange momenter som bestemmer et prisnivå, men det viktigste er hvilke priser butikken selv må betale og dette bregnes i 99.9% av omsetningen til butikken/kjeden.

 

Dessuten har vel også Maritim en filosofi om at de skal selge store volum til gunstige priser.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har bare posetive erfringer med Maritim, ikke at jeg er så fryktelig efaren men dog har jeg handlet litt på nett og etter at de åpnet i Stavanger har det blitt en del turer dit. Den ene gangen jeg bestilte på nett forespurte jeg om de kunne skaffe meg en vare som ikke var i sortimentet og to dager etterpå var det i postkassen. Når det gjelder butikken i Stavanger så er det bare posetive folk å treffe der som tilsynelatende har peiling på det de selger. En lett plass å legge igjen penger....

Link to post
Share on other sites

Huff, fikk med feil påfyllingstuss til tanken jeg kjøpte.

Det er jo til en helt annen tank, som ikke engang finnes i sortimentet til Maritim :rolleyes:

Blir en telefon i morgen, men handler den delen jeg trenger ett annet sted.

 

Skuffet

 

Dette er definitivt det værste jeg vet. Å få feil deler via en netthandel!!!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ja, forferdlig irriterende med feil deler.

Da gikk montering av bensintank i vasken, hvis da ikke Bilextra har disse stussene. Tror de selger samme tanken

Blir ikke noe mere handling på Maritim før de har fått orden på nettbutikk, og betalings alternativer.

 

Det som er hyggelig er at Bilextra flytter i nye og større lokaler her i byen, og de skal utvide båtutstyr delen :smiley:

Jeg blir nok en go kunde der

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...