Jump to content

Erfaringer med Maritim


jonn

Recommended Posts

Har kun erfaring med Maritim Arendal. Der har jeg handlet en god del opp igjennom årene. Senest for en måned siden da jeg kjøpte kartbrikke og noe annet småtteri via nettet. Upåklagelig service, var i hende noen få dager etter bestilling. God service og kundebehandling er min erfaring med butikken på Stoa i Arendal.

Link to post
Share on other sites

Har kun erfaring med mailkorrespondanse med Maritim.

 

(Vedrørende dimensjonering av hydraulisk styring til snekka mi)

 

Det svaret jeg fikk (fra Geir Hellstrøm) var så imponerende og gjennomtenkt at jeg kommer til å legge igjen mange (for meg) penger hos Maritim denne vinteren, i forbindelse med ferdigstillelsen av innvendig totalrenovering av min Joda 7500.

 

Så selv uten å ha handlet med de har jeg hatt en god erfaring med de!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Har lagt igjen utallige tusener(håper ikke Rederinnen leser dette) hos Maritim på slependen. De er ikke billigst på alt, men det skulle da bare mangle, de er rimeligst på det meste. Det som er meget possitivt, og det skal dere ha Øyvind, er at de fast ansatte hos dere er meget teknisk kompetente og hyggelige, jeg prøver ofte å få tak i en kar på rundt 60 med skjegg, han er skikkelig båtmann med lang erfaring og tar seg god tid, super kundebehandling !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Maritim er dyrt å handle hos.

Kommer litt an på hva man sammenligner med, og hva man handler. Det er vel neppe STOR forskjell på båtutstyr hos forskjellige norske forhandlere(?).

Men her er det "stor forskjell":

Sony radio: Pris hos Maritim og Pris hos Komplett. 30% prisforskjell!

Og her (jf. kommentaren i en annen tråd):

Septik pumpe: Pris hos Maritim og pris hos shipstore.com. Omregnet til norsk ikke over 2.500 kroner inkl frakt og mva. Nesten 100% prisforskjell. Kanskje urettferdig å sammenligne med en utenlandsk leverandør. Men likevel.

Uansett, det lønner seg å sjekke litt rundt omkring.

Link to post
Share on other sites

Kanskje urettferdig å sammenligne med en utenlandsk leverandør. Men likevel.

Uansett, det lønner seg å sjekke litt rundt omkring.

Klart urettferdig. Ingen norske leverandører klarer å matche prisene på US internettbutikker. Så mister du den norske garantien selvfølgelig, og må sende utstyret til forhandler i USA hvis noe skjer. Og bruksanvisning på nordisk språk. Viktig for mange det. Hva den enkelte er best tjent med får bli et regnestykke for hver enkelt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Denne risikoen er enkel å estimere, da kostnaden tilsvarer prisen på å forsikre forsendelsen i posten når du sender utstyret.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sjøl handler jeg det aller meste på Maritim. Best på pris av de norske, og en produktkunskap blandt betjeningen som ingen andre kan matche.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg handeler også mye på Maritim, men ble skuffet tidligere i sommer.

Skulle ha en påhengsbrakett som stod i katalogen. Var i butikken i Stavanger De hadde den ikke

men hyggelige som alltid ringte de til Arendal hvor det lå 7 stykker. De skulle sende denne og jeg kunne hente den i butikken etter 1-3 dager. RIngte etter tre dager for å spørre om den var kommet. Neida, ikke enda. Prøv igjen i morgen... Ringte også neste dag (skulle på ferie, og dette hastet). Nei ikke i dag heller, men vi kan ringe deg når den kommer.

Nå er det gått ca 8 uker og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Kjøpte tilsvarende brakett hos konkurent like før ferien...

Link to post
Share on other sites

Handler en del på Maritim i Arendal. produktene er jeg meget fornøyd med. Men å føle seg ivaretatt som kunde er det verre med. De som står i den innerste disken er ofte tverre å direkte frekke til tider. I høysesongen er dette greit men når det skjer på vinteren når en er alene i butikken er det for galt.

 

Et eksempel på dette er når jeg skulle ha reserve propp til gummibåten, vi ringte ned først den var på lager.

Vi gikk ned for å hente denne baggatellen til 18 kr. Den finnes ikke. Jo jeg har ringt. da er det f.. ikke her du har ringt.

Da vedkommende endelig gikk for å undersøke var den på lager...

 

Enkelte år er innvesteringene til båten store, fra nå undersøker jeg andre først. Kundeforholdet mitt med Matitim er ødelagt for 18 kr :nonod:

Link to post
Share on other sites

:fishing:Maritim i stavanger har eindel igjen før dei narmar seg toppen. var innom fleire gonger i vår og dei hadde aldrig alt eg sko ha. den eine gongen sko eg ha 5 ting men dei hadde ikkje inne någen av tinga. I sommar låg me på lindøy ( utenfor stavanger) der ein kamerat fekk problemer med batteria, eg sa at Maritim ligger 10 min herfra med jollen og at dei hadde batterier. Dei hadde bare 2 stk 110 amp m sko skaffa 1 til i ettermiddag. Då kameraten min kom inn om ettermiddagen hadde dei ikkje skaffa batteriet, han måtte venta til neste dag. Det viste seg da at dei fekk batteria frå Forus ca 10 min med bil fra Maritim,dette er for dårleg sjølv om betjeninga er greie karar. Dei mangla også fleire andre ting som me sko ha, eg har unskylda dei med at dette var i oppstarten av ny avdeling men nå har dei hatt så lang tid på seg at dei bør skjerpa seg litt. :sad::sad:

Redigert av vågholm (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg har blandede erfaringer med Maritim, bl.a. denne negative ”opplevelsen”.

Bestemte meg for å bytte ut to stk gamle Moonlight takluker. Bestilte og fikk to stk. Bomar dekksluker med innerramme. Pris kr 5.920 (ekskl. frakt). Var dessverre litt for stor for hullet og fikk etter avtale sendt de i retur. Fikk så bekreftelse i e-post på tilbakebetaling av korrekt beløp, men kr 5.248 kom inn på kontoen!

 

Bestilte 2 stk. Moonlight takluker i stedet. Låsen i lukestillerne for dårlig. Reklamerte og fikk 4 nye lukestillere i oppkrav! Fikk tilbud om uleveringsordre uten å betale oppkravet, men sa det var ok å betale og dette ble gjort. Returnerte lukestillerne sammen med et barometer som var ødelagt ved mottakelsen. Fikk nytt barometer med faktura som ble betalt. Fikk så etter et par dager enda et barometer med faktura, og dette ble også betalt. (Det er slik Maritim takler reklamasjon: Ny vare sendes med faktura og tilbakebetaling ved retur. Er for så vidt ok).

 

Etterlyste mitt mellomværende som var kr 3.080 (også dette bekreftet OK fra Maritim). Fikk imidlertid bare kr 50!

 

Etterlyste resten, og fikk svar pr. e-post om at de ikke hadde mottatt noen varer i retur fra meg, og beklaget at de ikke kunne sende oppgjør før varene var mottatt! (Fatter ikke at dette går an. De har jo likevel sendt mesteparten, (men jeg vil gjerne ha alt)).

 

Spurte hvilke varer de ikke hadde mottatt. Regnet med å få svar neste dag, men nei. Hadde heldigvis kvitteringer på to av pakkene jeg hadde returnert. Begge kvittert ut i Arendal og det kunne ikke være av noen andre enn Maritim(?). Sendte utskrift av pakkesporingen som ”bevis” på at de må ha mottatt pakkene. Ba om en forklaring. To dager gått, ikke hørt noe.

 

Jeg begynner å lure. Kan vi stole på Maritim? I den forstand at vi ”trygt” kan returnere varer uten å krangle for oppgjør. Dette er for jæv….Jeg lurer på hvorfor de ikke svarer.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skulle ha en påhengsbrakett som stod i katalogen. Var i butikken i Stavanger De hadde den ikke

men hyggelige som alltid ringte de til Arendal hvor det lå 7 stykker. De skulle sende denne og jeg kunne hente den i butikken etter 1-3 dager. RIngte etter tre dager for å spørre om den var kommet. Neida, ikke enda. Prøv igjen i morgen... Ringte også neste dag (skulle på ferie, og dette hastet). Nei ikke i dag heller, men vi kan ringe deg når den kommer.

Nå er det gått ca 8 uker og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Kjøpte tilsvarende brakett hos konkurent like før ferien...

Jeg hadde desverre samme opplevelse tidligere i sommer hos samme butikk. Går innom for å få en nippel til en surflow pumpe. Betjeningen veldig hjelpsomme. De må bestille delen fra Sleipner. Hvis jeg var villig å betale porto på 20 kroner skulle den komme dagen etter. Kommer tilbake 2 dager senere, Ingen kjenner til dette, personen som hadde bestilt delen var ikke på jobb. Han skulle ringe når han kom på jobb. Hørte ikke noe fra dem denne dagen. Går innom dagen etter. Personen er ikke på jobb nå heller. Men nå gir de beskjed om han garantert skal ringe meg. Han ringer tilbake samme dag og beklager at han ikke hadde ringt dagen før.

 

Delen var forsinket og skulle komme før helgen. Går innom fredag ettermiddag, og ingen del har kommet. Personen som har bestilt den er ikke på jobb. Personen på jobb var veldig løsningsorientert og er villig til å ta delen fra en av de andre pumpene. Desverre er de utsolgt for denne typen typer. Han åpner de andre pumpene av samme leverandør for å se om en av de niplene passer, noe de ikke gjorde.

 

Uken etter ringer personen og beklager og informerer om at delen er kommet. Slipper selvfølgelig å betale porto.

 

Trass i denne hendelsen er jeg veldig fornøyd med butikken, de har det jeg trenger til greie priser.

Link to post
Share on other sites

Har stortsett bra erfaringer fra Maritim. Handlet en del her i Bergen men har også handlet i en av Oslo butikkene. (Slependen?) Grei kundeservice. Fikk byttet ting tilbake, grei veiledning, har det meste. Ikke alltid billigst.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Bestilte mandag middag via internett (fra båten) noen billige gummi dørstoppere. Noen timer senere like før stengetid kom jeg på at jeg trengte en ny bryter til dassen, men det gikk ikke an å endre på ordren. Slengte meg derfor på telefonen og fikk svar fra en hyggelig kar nesten før jeg hadde slått telefonnummeret.

 

Jeg la frem problemet, og det var greit, han skulle gå inn på ordren min og endre det neste morgen da de gikk gjennom bestillingene. Har nå sjekket ordren, men ser ingen endring der. Er fremdeles ute med båten, men kommer hjem imorgen, og da blir det å følge med i postkassen om de har fått med seg endringen. Servicevennlige var de i hvert fall.

 

Lars H.

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Maritim på Slependen får en 6'er av meg for god service pr post. De manglet en vare på min ordre, men sendte alt det andre. I tillegg trakk de fra summen for delen som manglet og la med skriv om at denne ville bli ettersendt portofritt med faktura.

 

Det er veldig bra service!

 

Men i butikken sliter de nok med ekspeditører mot antall kunder, for det var ofte lang ventetid på å få bistand til produktene, og det er synd. Greit nok at det er mye trafikk der på denne tiden av året, men det vil jeg tro det er vært år og dermed bør de også sikre at de har nok ekspeditører...

 

Men hva vet vel jeg, kanskje 2 var syke den dagen jeg ble stående i 20 minutter å vente på hjelp... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...