Jump to content

Erfaringer med Maritim


jonn

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...

Bestilte kjøleskap 42 liter, og fikk på forhånd oppgitt frakt til kr 430. I dag var pakken klar til å sendes med Bring (Nord-Cargo oppgitt på bestillingssiden). Hvis jeg ikke hadde en bedriftsadresse for levering, måtte jeg ut med kr 325 i gebyr for oppringing (leveres kun fra bil). Samme tillegg for å bringe pakken til hjemmeadressen M.a.o. kr 750 i frakt! Avbestilt. Maritim, hvorfor bruker dere ikke Posten som Seatronic gjør? Det blir halve fraktkostnaden.

Link to post
Share on other sites

Har i lengre tid forsøkt å kjøpe mørkt blått bunnstoff samt noen carlingbrytere på Maritim i Tønsberg, men i stedet for at hyllene fylles opp med bunnstoff i sesongen, så blir de bare tommere og tommere, og i dag var det nesten tomt for alle farger, så jeg kastet inn håndkleet og dro til Sandefjord, hvor fargehandleren hadde hyllene proppfulle av bunnstoff, hadde til og med Jotun Optima drevstoff, som betjening på Maritim aldri hadde hørt om ?

 

Betjening har forøvrig blitt bedre i år enn foregående år, men det er milevis igjen før jeg vil kalle det kundevennlig.

 

Hyllen over carlingbrytere var også rimelig slunken, og det har vært tomt for standard av/på brytere i noen uker nå, er det ingen som bestiller nytt når det er tomt, ettersom alt jeg forespør står lagerført i Maritims nettbutikk ?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Har hørt rykter om at Maritim Tønsberg/Sem sliter økonomisk. Har vært der ett par ganger.

Når det gjelder fagkunskap og service, rekker de ikke Wærner's båtbu i sandefjord til knærne.

 

Wærner har også en nettbutikk. begrenset utvalg i forhold til utvalget i butikken.

http://www.warnersbaatbu.no/

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har hørt rykter om at Maritim Tønsberg/Sem sliter økonomisk. Har vært der ett par ganger.

 

Vet heller ikke om det stemmer, har hørt noe lignende, men avskrev det ettersom butikken vel er eid av kjeden, og det ville være merkelig om kun en av butikkene hadde økonomiske problemer ?

På den andre siden kan jeg godt tro at resultatet er dårlig, ettersom betjening ikke aner hva de driver med (faktisk noe bedre i år og i fjor enn tidligere), og man aldri har noe på lager, noe som hadde vært greit dersom man hadde fått det inn på lager i løpet av noen dager, men det går uker og måneder før man fyller opp hyllene med noe så elementært som bunnstoff, selv om man selvfølgelig har mer enn nok av sitt eget merke, men av en eller annen grunn ikke Jotuns.

Ser også at det er en del kunder innom, så noe må de vel selge?

 

Var forøvrig innom igjen i dag, og endte nok en gang med å kjøre til Sandefjord (handlet på fargehandleren igjen, da Wærner ikke fører Jotun, og jeg skulle ha noe lakkgreier fra Jotun), hvor jeg nå gjør mesteparten av mine innkjøp, som er til dels betydelige, men fikk konfirmert betjening litt på Maritim først, problemet var at i stedet for å svare på hvorfor man ikke bestiller inn nytt når en kunde har vært innom fire ganger de siste ukene og spurt etter samme varen, så ble jeg henvist til innkjøpssjefen i en heller ufin tone, og vedkommende "sjef" var selvfølgelig ikke til stede ? Håpløst!

Link to post
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med Maritim, både i Tønsberg og Arendal. Som båteier mer eller mindre i snart 40 år er det vel bare på Seatronic jeg har opplevd å bli dårlig behandlet. Der fikk jeg derimot klart og tydelig beskjed om at jeg måtte skjønne at det ikke var deres problem at min VHF og kartplotter ikke snakket sammen da et av produktene ikke var kjøpt der :smash: Dette tok det 5 min. for Maritim Tønsberg å fixe :yesnod:

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Maritim har vel neste hegemoni enkelte plasser. Eg kjenne eg er litt lei. Men det er ting eg oppleve som dårlig service. Eg spør om dei har noko rubing som kan ta rustflekkar på gelcoat. Svaret eg får er"da har du et problem". eller lita vilje eller evne til å finne olje til motoren min. Dei har system på bilxtra som finn dette på minnuttet. Skjerpings maritim Bergen

Ja til heilårsbruk av båt

 

1.7 dti.zip

Link to post
Share on other sites

Har litt blandede erfaringer med Maritim i Bergen.. (damsgård)

Første gangen jeg var der fikk jeg hjelp av en meget hyggelig kar som virket genuint interressert i å gjøre meg som kunde fornøyd.

Da handlet jeg litt forskjellig fordi jeg ville sammenligne noen produkter ifht båten før jeg bestemte meg,

og avtalte at jeg kunne komme tilbake med det jeg ikke trengte, og bytte det i mer av det jeg ville ha (halegatter og pullere osv.)

 

Neste gang traff jeg på en fyr som i utgangspunktet virket sur,

og når jeg skulle levere inn noe av det jeg hadde kjøpt sist fikk jeg vite at den ene tingen ikke var fra de.

De hadde den i sortimentet, men innpakningen (en sånn liten pose med papp i enden) var ikke fra de.

Han ville ta imot varen til tross for at han mente jeg hadde handlet den en annen plass, men jeg er ingen løgner, så det holdt ikke for min del.

Han fortsatte å si at denne hadde jeg ikke kjøpt hos de osv.

Jeg hadde handlet 2 steder og hadde kvitteringen fra begge, så var 100% sikker i min sak,

da jeg fikk inntrykk av at han mente jeg prøvde å lure ham fant jeg fram begge kvitteringene..

Jeg foreslo at det kanskje var noen tidligere som hadde tatt imot den varen og lagt den i hyllen, også kjøpte jeg den..

da godtok han det.. hvis han likevel ville ta den inn, forstår jeg ikke hvorfor han skulle krangle, og påstå at jeg ikke snakket sant..

 

Så var jeg innom igjen og snakket med en ung kar (utplassering eller sommervikar?)

Jeg spurte etter et produktmerke og han viste veien, han letet i hyllen idet jeg fant det og pekte på det,

da stilte han seg foran meg og "lot" som om det var han som fant det. han plukket et tilfeldig produkt av merket og gav det til meg..!

Da vi fant ut at de ikke hadde akkurat det jeg letet etter og spurte ham om hva vi gjør da, så svarte han "det vet jeg ikke"

Jeg måtte selv be ham om å sjekke om når det evt. kom inn igjen eller om de kunne ta det inn for meg,

da henviste han meg til samme fyren som jeg snakket med sist, og jeg fikk igjen en rar opplevelse med ham,

han skjønte ikke hvorfor jeg ville ha akkurat dette produktet og ville heller selge meg noe de vanligvis hadde (samme merke) .

Jeg fortalte at jeg ikke visste men var blitt anbefalt dette av en fagmann jeg stolte på,

han ga seg ikke og ville overbevise meg om at han hadde rett.. og hadde måten å snakke på vært normal ville det jo vært greit forsåvidt.

Men dette ble litt kranglete, og jeg sa jeg måtte stole på "min mann" ...han gikk videre inn på nettet og skulle lese om begge produktene osv..

..Jeg fortalte at jeg skulle snakke med "min mann" og komme tilbake i så fall..

 

Så reiste jeg til BestMarin i Åsane og fikk god service der...

 

Jeg vil heller ha noen som ikke har like mye peiling men som ønsker å hjelpe kunden på kundens premisser.

..tilby seg å finne info og la kunden velge.. slik jeg oppfattet han første på Maritim, som jeg desverre ikke har sett igjen der.

Ikke overtale kunden til å bruke andre produkter når man ber om et spesifikt!

"Vi har et lignende produkt om du ønsker det?" ..ville være et greit spørsmål.

Jeg liker ikke å gå før en samtale er over, men en selger som dette ser jo ikke at kunden er ferdig i sitt ærend, og heller fortsetter selv om jeg prøvde å avslutte.

 

I tillegg fikk jeg kjøpe syrefast "haifinne" med (sansynligvis) rustfrie skruer, i alle fall ikke syrefaste, om rustfrie er bra nok, hvorfor er ikke hele skiten i rutfritt?

De burde heller levere uten skruer, enn noe i et mindre edelt metall..

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Hmm...

Tar det vanligvis lang tid før de effektuerer ordre?

Har en bestilling som er lagt inn for fire dager siden som enda ikke har fått noe 'status'. Alle varer er på lager.

Første gang jeg handler der, så er ukjent. Dog er man vant med at nettbutikker sender varer meget raskt.

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt ferdig med Maritim i Tønsberg - for en gjeng!

 

For de i nærheten av Tønsberg... vurder å stikke innom Bestmarin (Din Båt AS) på Barkåker (på andre siden av veien ved Grøstad) - startet opp for kun kort tid siden. Jeg kommer til å handle der videre - kjempeservice, gode priser og bra kunnskap (mener at han som driver jobbet hos Herholt i Tbg før). Har kjøpt det meste for vedlikehold der. Kjøpte i tillegg ny autopilot meget prisgunstig.

 

http://www.bestmarin.no/Forhandlerkart.aspx?controlId=ctl00_InstSrch&controlId=ctl00_InstSrch,ctl00_InstSrch,ctl00_InstSrch,ctl00_InstSrch&kundeid=26831

Redigert av dante (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...