Fjellbonden Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Gratulerer med ny båt!!! Jeg vil anbefale å beholde teaken ute grå. Håper du blir fornøyd med drevløsningen og "bussmotorene". Er veldig nysgjerrig på navigasjonspakken som ligger i ekstrautstyrslista. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Melder meg herved på i klubben "Kjempemisunnelig". Jeg liker personlig ikke verandabåter, men NordWest har alltid fått meg til å tvile litt :-) Den er rålekker. Grattis! joda310 dritliten :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sydvesten Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Gratulerer så meget med ny flott skute Bitteliten... Dette er en flott skute Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Blue_Dragon Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Som motorbåtmann med iblandet en porsjon seilerblod i årene kan det blir valgets kvaler for deg hvordan dette skal behandles fremoverHer det det Höveling produkter som gjelder. Teakforsegleren gjør teaken spesielt fin, gylden og holdbar. Er veldig nysgjerrig på navigasjonspakken som ligger i ekstrautstyrslista. Ja, det er spennende. NW bruker vel mye Raymarine. Egentlig vil vi høre alt av ekstrautstyr. Skal du f.eks ha passarelle (jolleheis)? Redigert 15.Mai.2008 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Trodde NW nesten bare brukte Simrad, men det er vel kanskje noen år siden? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Takk for engasjementet. Raymarine skal vi ha. Stort sett er det Raymarine eller Furuno i NordWestene ser det ut som. teaken ute blir ubehandlet. liker ikke alt styret og utseendet med golden teak. Mulig vi oljer teaken på akterdekket - men ikke dollbord og badeplatform. naturlig er best synes jeg vi skal ha pasarelle bak - den løfter 350 kg. I tillegg skal vi ha vendbare krybber for jolla så den står støtt her er de helt slette med dekket Jolla har øyer inni så vi huker på et skrev her Redigert 15.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VHF Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Jeg får bare gratulere,Kjempefin båt. Sitér dette innlegget Unnskyld meg er det noen som kan flytte de to yougurtbegerne så jeg får dokke??? Link to post
Allan E Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 Gratulerer med et en ny båt så fin at den fortjener betegnelsen smykke. Nytt navn "Smykkeliten" Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Ja, her må en bare stille seg i gratulantenes rekker - så denne for en tid siden på kastloss.no - beklager hvis den er nevnt tidligere. Den gir et bra inntrykk av skipet. Må jo innrømme at bla toalettrommet er noe, bittelite, romsligere enn på Nidelven vår. Test av NW 420 Redigert 15.Mai.2008 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Den testen er god lesing. MBM har også en fin test av båten. Det siste året har NordWest endret fargen på treet inni - nå er det en litt lysere sortering på mahognyen inni i stedet for den litt mørkerøde klassiske Orust fargen 2006 modell 2008 modell Redigert 15.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 15.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2008 (redigert) Jeg var inne på NW sine sider, og kan ikke si at jeg ikk ble mindre imponert av den grunn. Siden heter forøvrig Nordwest.se for de som er interressert. Redigert 15.Mai.2008 av capteinen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Det beste var at kona likte veldig godt bildene... Gjorde seg veldig godt med det nye treverket. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 "Men pass deg for "havnepolitiet" - båten skygger for utsikten, mangler mast, og overstiger "normalstørrelse". Så da har jeg skjønt at ukvemsord både må forventes og er på sin plass" Er det slik i praksis? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 (redigert) Om man ser etter det merker man det. Mange oppfatter nok eiere av store båter som enten bortskjemte drittunger som bruker fars penger eller skattesnytere. Vi er ingen av delene Men oppfører man seg hyggelig på vannet får man stort sett hyggelig respons. For meg blir det en viktig greie vise at vi tar det ansvaret vi har med stor båt - dvs ta hensyn til andre. Og da gleder det meg at feks den kajakken jeg slakket helt ned for utenfor Grebbestand i helgen sender et smil og en takk. Men jeg har erfart noen ganger at jeg nok har feil båtmerke til å bli oppfattet som skikkelig "båtmann" - men det går stort sett over når folk merker at man er sånn noenlunde normal i hvertfall Redigert 16.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Gratulerer! Einaste minuset er at det går ikkje å trade oppover med denne, toppen er nådd Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Honduras Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Blir det fortsatt "Bitteliten" på hekken ? Kan være at enkelte som har belånt huset til over pipa for å kjøpe en pent brukt 25' snekke synes det navnet blir i overkant blærete på den båten Jeg foreslår "Lykkeliten" som en noe mildere variant, eller eventuelt "Bitteliten" på RIB'en og "Passe Liten" på NW'en Gratulerer med nydelig båt Er det lys mahogny i de nye, eller er det kirsebær, ask e.l. ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Det er masse fine bilder i 2008 NW420 skärmsläckare (Screen saver). Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Forresten så er det jo også mulig å kjøpe seg en fin Windy 37. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 legg gjerne ut flere bilder av båten innvendig men kabiner og motorer , vurderer å kjøpe ett par stykker selv serru. ellers er det jo en vannvittig fin båt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 (redigert) Einaste minuset er at det går ikkje å trade oppover med denne, toppen er nådd Nja - NW jobber med et par nye båter - og vi har plass i havna til større båt. Men det betyr ikke at vi har kjøpt denne for å ha noe større. Tvert i mot har vi allerede sagt at når ungene ikke er med mer så er det mindre båt som er aktuell Båten blir hetende Bitteliten V. historien om navnet finnes her på forumet fra før - det er en del av en historie fra Anne Cat Westly vi leste for ungene da vi kjøpte vår første båt. Bitteliten er lillesøstra til Ole Alexander Fillibombombom som egentlig skulle hete Tannløs - men det gikk jo ikke for hun ville jo få tenner - så da ble hun hetende Bitteliten. Hunden vår heter Puffen - oppkalt etter hunden i samme bok. Vi kan vel si at ungene ble fenget av historien Bilder av båten ligger på NordWest.se Vi lurer litt på hvordan vi skal få laken som passer til sengene Interiøret er fortsatt heltre mahogny - bare en annen sortering enn den mer røde de brukte før. NordWest bygger båtene sine som HR og Najad - dvs at de kjøper inn stokker av tre som så for hånd gjøres om til innredning. Redigert 16.Mai.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Interiøret er fortsatt heltre mahogny - bare en annen sortering enn den mer røde de brukte før. NordWest bygger båtene sine som HR og Najad - dvs at de kjøper inn stokker av tre som så for hånd gjøres om til innredning. har för meg att Benny jobbade på Najad tidl........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 har för meg att Benny jobbade på Najad tidl........ Å nei - ta ikke den du Han jobbet på HR tidligere - til han kjøpte rettighetene til NordWest 900. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Bitteliten er lillesøstra til Ole Alexander Fillibombombom som egentlig skulle hete Tannløs - men det gikk jo ikke for hun ville jo få tenner - så da ble hun hetende Bitteliten. Kanskje like greit, ... "Tannløs V" klinger jo ikke like godt på en NW420 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Å nei - ta ikke den du Han jobbet på HR tidligere - til han kjøpte rettighetene til NordWest 900. tyckte vel att det var litt samlebånd over NW Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 16.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Ja, NW har såpass store volumer at de faktisk må flytte båtene rundt på forskjellige stasjoner. Nye Najad har vel mer fabrikkstuk enn gamle Najad. Jeg liker ikke nye Najad så jeg er ikke så oppdatert på det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.