Jump to content

Bitteliten vokser

Bitteliten

Recommended Posts

Gratulerer så meget med ny flott skute Bitteliten... Dette er en flott skute :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Som motorbåtmann med iblandet en porsjon seilerblod i årene kan det blir valgets kvaler for deg hvordan dette skal behandles fremover
Her det det Höveling produkter som gjelder. Teakforsegleren gjør teaken spesielt fin, gylden og holdbar.

Er veldig nysgjerrig på navigasjonspakken som ligger i ekstrautstyrslista.

Ja, det er spennende. NW bruker vel mye Raymarine. Egentlig vil vi høre alt av ekstrautstyr. Skal du f.eks ha passarelle (jolleheis)?

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)

Takk for engasjementet.

Raymarine skal vi ha. Stort sett er det Raymarine eller Furuno i NordWestene ser det ut som.

teaken ute blir ubehandlet. liker ikke alt styret og utseendet med golden teak. Mulig vi oljer teaken på akterdekket - men ikke dollbord og badeplatform. naturlig er best synes jeg

vi skal ha pasarelle bak - den løfter 350 kg. I tillegg skal vi ha vendbare krybber for jolla så den står støtt

NW420_vaggor-flush.jpg

her er de helt slette med dekket

NW420_vaggor.jpg

Jolla har øyer inni så vi huker på et skrev her

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Om man ser etter det merker man det. Mange oppfatter nok eiere av store båter som enten bortskjemte drittunger som bruker fars penger eller skattesnytere. Vi er ingen av delene :wink: Men oppfører man seg hyggelig på vannet får man stort sett hyggelig respons. For meg blir det en viktig greie vise at vi tar det ansvaret vi har med stor båt - dvs ta hensyn til andre. Og da gleder det meg at feks den kajakken jeg slakket helt ned for utenfor Grebbestand i helgen sender et smil og en takk.

Men jeg har erfart noen ganger at jeg nok har feil båtmerke til å bli oppfattet som skikkelig "båtmann" - men det går stort sett over når folk merker at man er sånn noenlunde normal i hvertfall :smiley:

Gratulerer!

Einaste minuset er at det går ikkje å trade oppover med denne, toppen er nådd :cool:

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715

Blir det fortsatt "Bitteliten" på hekken ? Kan være at enkelte som har belånt huset til over pipa for å kjøpe en pent brukt 25' snekke synes det navnet blir i overkant blærete på den båten :cool::lol:

Jeg foreslår "Lykkeliten" som en noe mildere variant, eller eventuelt "Bitteliten" på RIB'en og "Passe Liten" på NW'en :lol:

Gratulerer med nydelig båt :cool:

Er det lys mahogny i de nye, eller er det kirsebær, ask e.l. ?

Einaste minuset er at det går ikkje å trade oppover med denne, toppen er nådd :cool:

Nja - NW jobber med et par nye båter - og vi har plass i havna til større båt. Men det betyr ikke at vi har kjøpt denne for å ha noe større. Tvert i mot har vi allerede sagt at når ungene ikke er med mer så er det mindre båt som er aktuell

Båten blir hetende Bitteliten V. historien om navnet finnes her på forumet fra før - det er en del av en historie fra Anne Cat Westly vi leste for ungene da vi kjøpte vår første båt. Bitteliten er lillesøstra til Ole Alexander Fillibombombom som egentlig skulle hete Tannløs - men det gikk jo ikke for hun ville jo få tenner - så da ble hun hetende Bitteliten. Hunden vår heter Puffen - oppkalt etter hunden i samme bok. Vi kan vel si at ungene ble fenget av historien :smiley:

Bilder av båten ligger på NordWest.se

Vi lurer litt på hvordan vi skal få laken som passer til sengene

nw420_ownerscabin.jpg

Interiøret er fortsatt heltre mahogny - bare en annen sortering enn den mer røde de brukte før. NordWest bygger båtene sine som HR og Najad - dvs at de kjøper inn stokker av tre som så for hånd gjøres om til innredning.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...