Roger jo Svart 4.August.2015 Del på Facebook Svart 4.August.2015 Tjuvsund nord for Fiskebäckskil falt i smak! Stille og fredelig, lunt og beskyttet og med rikt fugleliv, Canadagjess her også: Bare hyggelig, drev den ene svanen og jaget Canadagjess enda? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Regina III Svart 6.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2015 Det ble ankerhavn igjen! Dyvik rett sør av Grebbestad.Vi har akret her flere ganger før og liker havna. Da har det blitt uthavn på svai siden Dyrön. Orust ungår vi av prinsipp, det får være måte på! Ellers har de havnene vi tenkte på vært fulle. Dessuten er det jo så skjønt å komme på svai igjen. Vi gjør det igrunnen altfor lite. Skal skjerpe oss! Det regner ikke! Det er "Havets sølv" som besøker oss. Passe størrelse, klar for boks, men vi lot dem i fred. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Orust ungår vi av prinsipp, det får være måte på! vi er mange idag som bojkotter Orust.........politikkene høyde havneavgiften med 100 kr i år http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.3923464-kritiserar-hojda-hamnavgifter http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/orust-chockhojer-hamnavgift Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Regina III Svart 6.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2015 (redigert) Nesten hjemme. Flatt vann. Ikke noe spesielt bedre værvarsel fremover. Vi dro likegodt helt hjem igjen, etter 12 uker, 950 NM og 38 havneanløp. Der ble vi møtt av vår egen sommerbåteskadre, nabo, sønn og barnebarn ønsket oss velkommen hjem igjen. Det varmet. Redigert 6.August.2015 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 (redigert) Dere konkurrerer med NRK Sommerbåten, jo. Takk for en trivelig reisereportasje, gøy å følge dere. Redigert 6.August.2015 av knut1955 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2015 Del på Facebook Svart 6.August.2015 Velkommen hjem, vi fulgte deg på AIS'n over fjorden og hørte deg på VHF'n. Selv ligger vi i trivelige Krukehavn, på vei nedover kysten. Her ligger vi nok denne helgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regina III Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Også i år kom sommervarmen rett etter at vi hadde kommet hjem etter årets sommertur. Men vi fikk 4 flotte, vakre, dovne og livgivende dager langs hjemligTjømegranitt. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Hærlige bilder. Takk for fine innlegg :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Regina III Svart 7.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2015 Sesongavslutning med Trawlertreff i Horten Indre havn. Vi som ankom allerede på torsdag ble belønnet med flott kveldsstemning. Her er alle ankommet. Marinemuseet er nærmeste nabo til Sykehusbrygga. Lørdag var det regnvær så da var det naturlig å besøke Preutz fotomuseeum og Marinemuseet. Utsikt hjem til båtene fra kaffeplassen. Nå har vi også fått egen musiker Erik, som bidrar til øket trivsel i teltet. Kanalen er nærmeste nabo mot syd og den innbyr absolutt til å bli fotfulgt. Vi ser fram til ny sesongstart med vårmøte på samme sted. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Takk for turen :) Det har vært hyggelig å følge reisen deres gjennom stemningsfylte bilder og skildringer. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Svensk Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Som vanligt fina stämningsbilder. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Takk for sesongens oppfølging av tråden og inspirasjon til ønsket om og få seg en trawler en gang :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Moro å lese og ikke minst se på bilder! Så jammen et kjent tryne også! Gleder oss til treffet i mai! Og jammen tror jeg vi er første påmeldte båt! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 4.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2015 Høstvær som nå er høstvær vi liker! Selv småturer i hjemmefarvann blir opplevelseturer! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2015 Nok en gang! Tusen takk for flotte bilder! Moro å følge og en kjempefin inspirasjonskilde til turer! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 (redigert) 2016: Ny sommer med Regina III på tur! Det blir ikke langfart i år. Vi får flere og annerledes opplevelser, som gjør at vi må operere mer nær hjemmehavn. Men hva gjør det? På tur, på tur, og da er det så mange steder en har det bra. Det er mye i nærfarvannet også som er for dårlig utforsket. I år, som "last year", som "every year" startet sesongen med trawlerklubbtreff i Horten. Vi møtes, og vi har det bra! Etterhvert blir vi gamle kjente. Vakker som alltid! og med flotte solnedganger i Indre havn. Redigert 24.Mai.2016 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 24.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2016 Etter nødvendig tur på slippen med oppfrisk av bunnstoff, zink og diverse er vi endlig på vift. Solid start med vind og regn. Fant stille og rolig plass i Strømstad indre havn. Men imorgen, imorgen, da kommer sol og sommer ??? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 26.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Turen går videre til Grebbestad. Her er det godt med plass! Bare oss! Ingen å se og alt er stengt. D.v.s et sted har de littegrann åpent, men ikke mer enn nødvendig! Og på kvelden ble det helt vindstille. Herlig, nå kommer feriestemningen! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Fantastiske bilder. Jeg gleder meg til jeg kan legge båtferien til litt andre perioder enn skoleferien! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Havlengt Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 - Flotte bilder og stasleg båt! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Ja, det er en fin tid å være på ferie med båt. Selv er vi nå kommet til Fiskebäckskil, se vårt webcam. Men jeg ser dere ikke på Marine Traffic, siste observasjon var for over 20 timer siden på Gule Humpen. Har dere slått av AIS'n? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lano2 Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Har du kommet til pinnebåt-land ? Synes jeg ser pinner stikke opp på webcamera... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Her er det alle typer båter, med og uten mast. Midt på bildet fra webkameraet er den en som styrer fælt med å få strammet opp masten med mastekranen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Laholm Svart 26.Mai.2016 Del på Facebook Svart 26.Mai.2016 Og nå er webkameraet offline.... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mai.2016 Del på Facebook Svart 27.Mai.2016 Hei!Flotte bilder! Snart ferie på Nina og meg også. Tror det blir svenskekysten, men er ikke helt sikker enda. Med de bildene der er det jo veldig fristende å ta turen til søta bror!Kos dere og pøs på med bilder! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.