Toivo Startet 18.Juni.2008 Del på Facebook Startet 18.Juni.2008 (redigert) Ja, her er altså min skute. Det er en sørlandssjekte som er bygget på en gård på Lunderød utenfor Arendal. den ble bygget i 1955. Motoren som står i den er en Marna H5 fra 1956, som fremdeles går som en klokke. I år har jeg gjort noen forandringer på intreøret, jeg har beiset motorlokket (som er mahogny) og akterbenken med mahognybeis. er ganske fornøyd med resultatet:) Redigert 18.Juni.2008 av mills_kaviar (see edit history) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Astor Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Fin tråd du har startet. Her kan vi få presentert mange fine skrytebilder utover! Koslig snekke som du steller på en fin måte. Hva slags motor sitter i båten? Har gode minner fra gutteårene med en tilsvarende båt. Fikk ikke lov å kjøre alene før jeg klarte å starte Sleipner-motoren. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
csvirus Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Du kom deg inn på dette forumet du også etterhvert ja Bra bilder, men du burde nok endre tittelen, er det ikke 3-ords regel på dette forumet også? Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Hei astor, det er en marna H5 som står i den. den yter ca 5 hk fra 1956 med messingforgasseren. Det er riktig det, man må ha en egen snært for å få start på de;) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
moosewine Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Heisann, dette vekket minner! Jeg fikk en Lunderød sjekte til min konfirmasjon i 1988. Veldig lik din men med fiskekum forann motorkasse. Min var fra 1938 med flunka ny Sleipner 4,5 fra 1951 Jeg hadde vannvittig mye glede av denne båten frem til jeg i begynnelsen i 20-åra ga den videre(siden jeg hadde fått den ville jeg ikke ha penger for den) til en kar som ikke så etter den og året etter sank den, så vidt jeg vet kom den aldri på vannet igjen. Sitér dette innlegget . Link to post
Scand Classic Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Hei Mills_Kaviar Jøss lever den ennå Det var min far som bestilte den ny fra Lunderød for kr 4819 med motor. Senere overtok jeg den og hadde den til ut på åttitallet. Dette var i den båten jeg lærte å bli glad i sjølivet. Husker ennå første gangen jeg fikk kjøre den alene. Flott motor som alltid var startvillig og gikk pent. Sist jeg kom over den lå den på Gjeving. Har den byttet eier? Ta gjerne kontakt for mer info. Blir blank i øyene av å se den igjen. Hilsen Kjell Egil Kristiansen, Kolbjørnsvik kjell_kristiansen@hotmail.com Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Hei, kjempegøy da. den har ikke byttet eier nei:) Eller det er vel jeg som bruker den mest, det er egentlig pappa som er eier. husker du var i kontakt med han. hadde vært gøy om du kunne legge ut noen bilder fra da dere hadde den:) Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Scand Classic Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Fint at du tar vare på den. Har du tenkt å sette inn tofta som var bak motoren? Den vil vel stive av skroget og gi mindre vibrasjoner. Skal prøve å finne bildene hadde de på data men dataen kræsjet så jeg må finne originalene. Ser deg kanskje utpå i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Slenger inn et par bilder til jeg.. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
logget av Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Til helgen er det jubileum på Djupevåg i Hardanger. Jeg vil tro det vil være mange fine trebåter å se der hvis noen vil ta turen dit. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 18.Juni.2008 Del på Facebook Svart 18.Juni.2008 Kjekk tråd, her blir det masse lekre båtbilder! Selv har jeg en 25' tresjark som sansynligvis er bygget rundt Lista. Maskinen som står i er en Sabb 10hk som går som en klokke selvom det er dårlig kompresjon. Kjøpte båten i 2007 som "vrak" og pusset henne betydelig opp. Noen vil sikkert fortsatt se på henne som et vrak men det blir forhåpentligvis i fremtiden en kanon båt. Selv er jeg godt fornøyd allerede. Sånn så hun ut når jeg kjøpte henne : Etter et halvt år med sliping, oljing maling og stell så hun slik ut : Bilde er ikke så bra men det viser den nydelig skrogfasongen! : Sitér dette innlegget Link to post
Toivo Svart 20.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Bare å legge inn bilder av trebåtene deres her! noen som har forslag til hvordan jeg skal lage dørken, det jeg har nå er kryssfinérplater, men de begynner å bli slitt etterhvert. De tar seg ikke så bra ut iforhold til resten av båten synes jeg. Kom med forslag til material og teknikker:) Mvh Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Tulling16' Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Her er en av våre to tresnekker, dette bildet er tatt på Moldefjorden. 24 fot, kravellskrog(glatt) i lerk. Bygd på -70 tallet. Sabb Diesel16-18 fra 72. Bygd på andre siden av fjorden, nærmere bestemmt Tresfjorden. God båt! Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Wasco Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 Må få legge inn noen bilder av "dama" mi også da, selv om jeg har en egen tråd hvor jeg forteler mer av hennes historie. Hils på Sophie Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Happy Skvett Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Denne båten kjøpte jeg for 4 år siden. Den er bygget i Flekkefjord på midten av femtitallet. Men motoren er ganske ny , det er en FM fra 1983. Sitér dette innlegget mvh john øivind Link to post
SF Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Her er båten familien hadde når jeg var ung og lovende. En hardangerbåt på 33 fot, kravellbygd selvsagt. Tar seg kanskje ikke som best ut med fenderene hengende ute men dog, en flott båt var det. Lurer litt på hvor den er den dag i dag? Bildet er fra første del av 1980 tallet en gang. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Jeg har hatt mye rart Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Oiiiiii...den øverste der lignet jo på en miniutgave av Noas ark..... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
2nd Trikker'n Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Noas sjark kanskje:) Sitér dette innlegget Link to post
Leksand12 Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Här kommer en bild på min båt. En Bohusjulle i ek... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Oiiiiii...den øverste der lignet jo på en miniutgave av Noas ark..... Den ble kalt for pølseboden Sitér dette innlegget Link to post
Lindes Rederi Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Får vel legge inn et av nyervervelsen jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Nydelig skøyte, kom med flere bilder. Ingen ting er som en ekte trebåt, bare jeg slipper pussinga / lakkinga. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 Nyyyydelig skøyte Lindesnes Rederi Synes jeg kjenner lukta og hører lyden....dette er nostalgi satt i system Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Lindes Rederi Svart 21.Juli.2008 Del på Facebook Svart 21.Juli.2008 (redigert) Joda skøyta er fin, og den blir bedre. Skal skifte ut litt aluminium og få tilbake treverket. Den blir nok å se på noen festivaler fremover. Redigert 21.Juli.2008 av Lindes Rederi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.