Astor Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Trives ikke skjell og ruer på din båt, Astor? Jo, i høyeste grad§ Det er godt å se at hun er ren og pen nedentil. Det blir så mye koseligere da. Ikke sant? Fint at dere følger opp karer. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Noen flere bilder fra turen mot Evjesund. Evjesund slipp ligger rett babord når man har kommet inn i Evjesund. Husk å holde midt i leden inn til Evjesund eller mer om babord. På styrbord side like innenfor ligger et skvalpeskjær. Det er avmerket på kartet. Ut fra Evjesund. Her på vei ut Mossesundet. Kippenes på Jeløya. Her er det dypt langt inn mot fjellet. I gamle dager hadde arbeiderne på Viking gummivarefabrikk i Askim feriested her ute. Helt i bakgrunnen Gøvasundet og Hurum-landet. Profilen av Roald Amundsen er godt kjent i distriktet der den troner på vestsiden av Gøva. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
At-le Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Profilen av Roald Amundsen er godt kjent i distriktet der den troner på vestsiden av Gøva. Hei. Er det Gjøva riktig navn? ikke gøva? At-le Link to post
Astor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Tror du har helt rett, At-le. Takk for rettelsen. Blant båtvenner blir jeg kalt Astor etter de forrige båtene vi har hatt. Forvirringen er stor når noen roper Astor på radioen og jeg svarer Grandy. Det hender også jeg sier Astor i stedet for Grandy osv. Forvirringen blir total. Vi må jo bare le av det. Ingen stor ting men likevel. I morgen døper vi om Grandy til Astor og slik blir det. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sir Limmerick Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hva slags sermoni blir det? Har forstått at dette er ganske viktig å gjøre på rett måte. Link to post
Astor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Har hørt dette nevt før. Men husker ikke alt. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roald Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei Astor Nytt navn? Mvh Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 En navnedåp kan jo finne sted i Holmsbu sammen med gode båtvenner? Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 (redigert) Det blir i hvert fall 99% sikker en Båtplassen Båt i Holmsbu neste helg om du behøver en kameramann. (Nå har jeg hatt 2 helger i stigen med malerkosten og begynner å føle meg som en maler i stedet for sjømann) Uansett synes jeg nok det var en fornuftig ting å endre navn. Når man har hatt optil mange båter med samme navn blir så innarbeidet at et skifte kan bli vanskelig. Kan jo spørre eieren av gammlebåten din og jeg (på jobb) så får du litt "historisk sus" over det hele også... Redigert: Jeg trodde dere skulle ut 27-28 september, men om været blir bra kan det godt være vi menger oss med Trawlerene 3-5 oktober også. Det blir nok ikke veldig fullt i havnen så sent på sesongen. Redigert 21.September.2008 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Vi er i Holmsbu helgen 3. - 5.- oktober på Trawlertreff. Vi bor kun 5. min. kjøring fra Holmsbu, men vi er der knapt en gang i året. Desverre. Dårlige parkeringsmuligheter gjør at vi sjelden drar dit. Det blir østsiden som får vårt besøk. Vi gleder oss til treffet. Hyggelig at dere tar tuen, Vanntro! Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei. Er det mange påmeldte til treffet i Holmsbu 3 - 5. okt? Har dere reservert plasser i havnen? Det er ikke usansynlig at vi også dukker opp selv om vi ikke har trawler, og da er det greit å vite om det er plass til oss eller om dere fyller hele havnen alene. Her et bilde fra Holmsbu nå i kveld med Svelvik i horisonten. Du bor vel et sted skult av det rødlige berget Astor? Lars H. webcam fra båten her Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Vi blir vel kun en fem-seks båter vil jeg tro. Har spurt Roald om at han reserverer plass til oss. Alle trawlerintresserte er velkomne. Og selvfølgelig alle andre båtfolk. Denne helgen var det så godt som fullt i Horten gjestehavn. Mange seilere fra Tofte hadde sesongavsluttning på Fishland. En fin helg er nå lagt bak oss. Det er riktig det Lars. Jeg bor ca. 5 minutters bilkjøring nord for Holmsbu. Jeg ser det samme motivet som du har fotografert, fra mitt stuevindu. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roald Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei Astor Reservasjonen er sendt . Mvh Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Vurderer å bytte ut navneplaten som er skrudd fast på akterspeilet mot en ny tilsvarende. Finnes slik å få kjøpt? Navnplaten er trolig laget i teak. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Alt kan kjøpes! .., hvis man betaler godt nok Vet ikke om disse masseproduseres, men en treskjærer kan sikkert hjelpe deg. Var en som var meget dyktig som bor like ved havna hos oss, men han har devserre sluttet helt med dette. Link to post
Sylvester Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 De gamle skruene må borres ut. Erfaring tilsier at GRANDY sitter langt ned i trevirket. Er jeg heldig så får jeg ut skruene med en tang. Hodene er borte. Mente å ha sett at slike plater masseproduseres et eller annet sted. Går løs på navnplaten i kveld så får vi se hvordan det går. (Dette er jo typisk vinterarbeide, så det haster ikke....) mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sylvester Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Du kan prøve vassnes-gravering.no, de lager navneskilt til båt Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Eller du kan beholde navneplata og selge båten til meg "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Om jeg så skal stå å pusse til langt ut på nyåret, så skal nok plata og båten fortsette i vår eie. Det er lov å dømme. Kingsea: Lykke til med det neste slepet! mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 He he takk for det "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tine IV Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Dem navneplatene der har jeg sett i flere båt sjapper , kansje dem har dem hos Tra-Mar .no . Husker ikke nu , men sett dem flere steder . Finner jeg det igjen , så melder jeg i fra . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
horg Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Tra-mar har denne www.tra-mar.no/ Link to post
Astor Svart 23.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Kjempebra! Og rett inne ved Sllemstad, et steinkast fra der vi bor. Igjen mange takk! Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 23.September.2008 Link til dette innlegget Svart 23.September.2008 Men, Astor, ikke kast sten på dem. Da er det ikke sikkert de vil selle Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn