Astor Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Jeg ser at det er lys på "kommunebrygga" og vil tro at det er strøm i kontaktene også. Det ligger båter der i dag, med bla Colin Archer helt ytterst. Borgen har også strøm og det er vinterpriser meldes det. Kanskje litt mer aktivitet her på Sætre hvor Losen og Milano holder åpent. Fra neste ule også Sætre gård med gode retter hver dag. Bendik er til og fra men telefonnummeret er satt opp på døra og han er sjelden langt unna. Håper det var noe oppklarende? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Bendik (Sætre Marina) stenger for sesongen på søndag førstkommende i følge av hva han selv skriver på fjesboken. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Oppklarende nok for meg serru... Vi prøver nok å ta en tur i ettermiddag, kjekt med et sted man kan handle inn litt og. Så blir det vel borgen i morgen tenker jeg. Link to post
Astor Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Flid har vært ute å luftet propeller i dag. Sætre i vakkert høstvær. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Høsten er en vakker tid å ferdes på sjøen. Lyset er helt spesielt. Balsam for sjelen. På vei fra Sætre til vinterhavn på Tofte. Utenfor Storsand på vei sydover i god medstrøm. Hurumhavna, helt syd på Hurum. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Tidenes påske for oss så langt. Flatt hav, litt tåke første dagen, god mat, familie og venner rundt oss. Båten som nå går i sitt 42. år har fungert perfekt. Nå ligger vi i gjestehavna i Horten og er snart klar for formiddagstur. Vi prøvde Dockspot i Kostersundet for første gang som ga mersmak. Lite båter utpå. Trolig på grunn av tidlig påske. Vi hadde ikke vært på Koster i påsken siden jeg ble hentet av redningsskøyta da jeg fikk hjerteinfarkt i påsken for to år siden. En barriere er brutt for fruen og meg. God påske kjære bp-venner! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Scand 360 dc Svart 24.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Flotte bilder, godt å være på vannet når det er slike forhold. Link to post
Astor Svart 17.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Tar opp denne gamle tråden som vi startet i 2008. Neste torsdag flytter vi ombord og satser på tre lange uker på sjøen, noe vi aldri har fått til tidligere. Oljeskift og filterbytte er unnagjort. Motorrommet er vadket og tømt for vannskvetter etter vaskingen. Nye plugger der de gamle har sagt takk for seg. I morgen blir det polering og litt stell. Astor var sist på land i juni i fjor. Vi tester to bunnstoff over på sesonger. Neste fredag går vi sørover og har Bohus Malmøen på svenskekysten som mål første helgen i mai hvor 15 Grand Banks møtes til treff. Resten av ferien går vi etter vær og vind og koslige havner/uthavner. Litt reportasje for bladet blir det også. Vi gleder oss. Kanskje vi møtes? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Normarco Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Kjør på Astor, vi gleder oss til å følge Dere Link to post
Astor Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 I dag kom været som var varslet. Vi trengte en opprenskning. Det var uvanlig lummert her i Grebbestad. Det skal bli en nydelig kveld varsler værtjenesten. Inne har vi det godt. Fruen truer med vaffelsteking. :) Vi er to GBer på vei mot Malmøen og det skandinaviske treffet. Her i Grebbestad har vi fått låne to private plasser på god avstand fra tjoheiet på bryggene. Astor fotografert fra kompisbåten ut fra Tordenskioldsbukta. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Uglesett Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Vi prøvde Dockspot i Kostersundet for første gang som ga mersmak. Vi hadde ikke vært på Koster i påsken siden jeg ble hentet av redningsskøyta da jeg fikk hjerteinfarkt i påsken for to år siden. Hvorfor gir Dockspot mersmak og hvilke fordeler gir det for medlemmene i forhold til de som ikke er medlemmer? Hjerteinfarkt i båt er ingen spøk...kan fruen manøvrere båten..vet hun posisjonen....hvordan alarmerer man og til hvem...mange spørsmål og det gjelder å ha tungen rett i munn.... Ja apropo munn...husker du måtte avbryte i Strømstad pga en verkende tann. Båtlivet byr på mange utfordringer, Astor. Link to post
Astor Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Ja båtlivet byr på mange utfordringer. Har skaffet meg mye erfaring her. He Dockspot koster lite i tillegg til vanlig havneleie og byr på ledig anvist plass når du ankommer. Når det gjelder sikkerhet ombordstigning er fruen godt drillet. Det er viktig i alle båter etter vår mening. Rød knapp og posisjon drilles. Vi snakker hele tiden hvor vi ferdes og hvilken steder vi passerer. Vi sitter akkurat nå og hører på VHFen at det foregår tre aksjoner i vårt lytteområde. Pratet akkurat nå om hvor våre to drivanker ligger og hvordan de betjenes. Krysser fingre for tre gode uker i båten. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Hvor langt er dere kommet nå, fremdeles i Grebbestad? Det er heller dårlig MT-dekning for AIS i det området. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mar Brecha Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 (redigert) Når det gjelder Dockspot blir de som er medlemmer prioritert før de som møter opp personlig å ønsker en plass? Hvor mye skal Dockspot ha for å reservere plasser for sine medlemmer? God ferie Redigert 26.Juni.2016 av Mar Brecha (see edit history) Link to post
Astor Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Mener det er rundt 10% i tillegg. LarsH; vi går trolig fra Grebbestad i morgen og trolig tIl Dannemark. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 God sommer Astor. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 Takk for hyggelig hilsen, folkens. Her i Grebbestad blåser det 7m/s. Vi går til Fjellbacka i dag. Vi er litt for tunge til å ligge på de røde bøyene i slikt vær. Vi er to GBer i følge nedover. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2016 (redigert) Her i Fjellbacka er det nesten fullt i gjestehavna. Ikke bare nordmenn og svensker men også finner, tyskere, en fra Sveits og selvsagt dansker. Fredlig kailangs. Havnevesen tok i kveld opp bestillinger på rundstykker til i morgen "bitti". Båten fungerer perfekt. Vi blir 11treffbåter til helgens treff på Mamøen. De lengste farende kommer fra Vestlandet. Nå er det Carola og Lotta på Liseberg. Litt kveldskos på en vindfull dag. Redigert 27.Juni.2016 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 (redigert) 12 Grand Banks samlet på Bohus Malmøn denne helgen. Redigert 3.Juli.2016 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kenneth 81 Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Ett flott skue! Gleder meg til jeg blir "stor" og kan kjøpe meg en trawler selv. Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Astor Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Siste ferieuke for fruen. Tønsberg i dag. Stappfull gjestehavn. I morgen starter Slottsfestivalen og mange ungdommer begynner å samle seg i havna. Det ble en lun kveld etter at regnet ga seg. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 23.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 En epoke i livet er over, Astor blir nå solgt. Vi ønsker oss en mindre båt som vi kan fortsette båtlivet med. Jeg selger av helsemessige grunner. Det er fortidligfødte å trappe ned det gode båtliv innen alder av 66 år. Båten er solgt til vår eldste sønn som ønsker å rehabilitere alt innvendig. Utvendig er alt på stell. Vi jakter nå på en passende båt rundt 30 fot pluss minus. En lukket båt. En Viknes 880 er et alternativ. Siste tur med Astor er til Båter i Sjøen hvor båten blir Båtens Verdens base under utstillingen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chilli Solbris Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Synes det hørtes ut som en meget god løsning! Da er Astor i familien! Lykke til med leting etter ny båt! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Arvid_A Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Veldig bra løsning når dette nå tvinger seg frem! Da har du en viss "kontroll" med skuta videre! Link to post
Key Freak Svart 23.August.2016 Link til dette innlegget Svart 23.August.2016 Litt trist, men samtidig veldig bra at båten blir i familien, og fortsatt tatt godt vare på! Forstår godt ønsket om en mer lettstelt og mindre båt. Jeg får ta en tur innom på Båter i sjøen. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn