Jump to content

Grand Banks "Astor" på tur


Astor

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

bilde

"Lakket" dørk og salongbord med XtreemCoat. Spennede produkt som jeg skal beskrive nærmere i nr- 2-15 av Båtens Verden.

bilde

Ikke hver dag man bruker tannsparkel når man lakker.

bilde

Jevner alt ut med rulle. Tykt lag som nå skal tørke med god hjelp av god luftfuktighet.

 

 


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt å stoppe på to strøk da det er i hvertfall 12-13 lag under med tre-stjerners lakk. Har mattet ned og påført et strøk med rulle. Nå helte jeg XtreemCoat ut av spannet i posjoner og dro det ut med tannsparkel. Inn mot hjørner og kanter brukte jeg skumrulle. Den fløt godt ut og la seg som et tykt lag utover. Så får tiden vise hvor bra dette er. Kunne godt tatt en omgang til i følge importøren. Han tilrår en liter pr. kvadrat, men da er det fra bart trevirke. Og da skal det primes først.

Denne "lakken" skal ikke sprekke. Men den puster og er ikke lik den gamle Goelan-lakken.

 

bilde

 

Nå skal den få tørke seg til. 19 grader ombord og 45% luftfuktighet.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ikke 12-13 lag men det blir to lag over det gamle. Poenget er å teste ut XtreemCoat. Et vanlig lakkag er på ca 100 my. Et vanlig lag med XtreemCoat er på det femdobbelte, mimst. Lenger holdbarhet og skal tåle mer slitasje. Mer kommer i Båtens Verden 2-15.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

bilde


 


Astor heises på land hos Amundsens slipp på Nærsnes. De har en 16 tonns truck og gode folk som gjør jobben.


Det var i år nesten to år siden sist båten var oppe, 


 


bilde


 


Vi stoffer aksler og propeller. Ikke mye groe her etter så lenge i sjøen. Ingen slitne armer etter å blankpusse propellene lenger.


 


 


bilde


 


 


Det er gode arbeidsforhold i Nærsnes. I år skal vi ha på to forskjelleige bunnstoff.


 


bilde


 


I år hadde vi bestemt oss for å teste ut 2clean for grundig å rengjøre gelcoaten. Deretter fikk hun TCnano 3D nanoplish rundt skroget.


 


bilde


 


Vi tester ut disse to for å se hvem som holder ut i to år fremover. Jotun sb akter og bb foran. Hempel motsatt.  En spennede duell. Vi skulle egentlig også hatt med et nytt bunnstoff fra SeaJet men de hadde ikke sort når vi trengte det.


 


bilde


 


For andre år på rad har vi benyttet Owatrol 1 og 2 og Biltema A og B. Samme produkt? Vi jobber med saken.


De oppfører seg likt....


 


bilde


 


Nå flyter hun vakkert igjen, klar for nye turer og testing av nye og gamle produkter for båtfolket.


 


Konklusjonen på det vi tester kommer i bladet Båtens Verden utover.


Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

De resultatene får du etter all forhåndsreklamen både for produktene og ikke minst for bladet ditt se til å komme med her også!!!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det kommer selvsagt her, Lars. Men først i bladet.

Tanken var ikke å lage reklame for bladet. Men som alle andre fortelle om hva en driver med og hvilke produkter vi bruker.

 

Bold skrift hjelper å få fram hva en ønsker, Lars. Fortsatt god ferie.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Tanken var ikke å lage reklame for bladet. Men som alle andre fortelle om hva en driver med og hvilke produkter vi bruker.

 

Men dersom jeg forteller om et produkt jeg er fornøyd med, tjener jeg ikke penger på det slik du gjør dersom omtale av bladet du skriver i nevnes ørten ganger her. Sorry. Reklame er pr. df. ikke ok her.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars har et godt poeng. Det er ikke uproblematisk for meg at flere gode venner, Astor inkludert, er av de veldig gode bidragsyterne her, men samtidig har kommersielle interesser i feltet båtliv. Jeg leser bidragene på Båtplassen med stor interesse, men ser at det også kan tendere mot å påvirke mine avgjørelser i forhold til innkjøp. En vanskelig balansegang, glad for at det ikke er meg som er moderator og skal skille klinten fra hveten her. 

Laholm

Link to post
Share on other sites

Ikke ofte jeg ytrer mine tanker her inne lenger, men dette mener jeg fortjener oppmerksomhet.

Om Astors tester og forsøk påvirker i den grad det er et problem, så vil jeg veldig gjerne høre om det.

Det at Astor skryter av et produkt og tjener penger på det så blir det vel to lykkelige sjeler i stedet for en da? Du vet jo hva som virket for han, -og ikke! Vi må skille mellom direkte reklame, og opplevelser fra magasin/ forsøk som omtaler produktet i virkelige tester.

 

Så lenge "reklamen" er informativ, uten å være fra salgsledd/leverandør ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være en del av baatplassen.

Tusen takk til Astor, alle andre bidragsytere samt eierne/drifterne av baatplassen.

 

Om det kan ytres et forslag her. Kan vel i så måte slike innlegg som kan virke påvirkende, men med fare for å skape positiv gevinst for andre merkes med "Reklame?" eller lignende?

Om vi hele tiden skal stenge ute de som gjør båtlivet til sitt levebrød mener jeg at utviklingen går i feil retning. Det er vel nettopp disse ildsjelene som bidrar til de mest informative innleggene???

 

Mvh Baatlaus som ikke er båtlaus alikevel.

Link to post
Share on other sites

Hvis man leser Båtmagasinet, så finner en utførlige og gode tester på alle disse produktene. Og flere til. Både SeaJet, Hempel, Jotun Nonstop, Meguiar's, div. Nanoprodukter og en haug andre. Disse får du kjøpt hos Maritim, Seatronic, Bestmarin og mange andre båtutstyrbutikker.

Link to post
Share on other sites

Endelig!

 

Nedtellingen er startet.

 

Torsdag legger vi igjen trosser og tau igjen på brygga og tusler sydover. Drøye 14 dager dit vær og vind vil ta oss. Det vil si vi liker ikke mye vind lenger. Hverken fruen eller meg selv. Første stopp blir Grand Banks-treffet i Åsgårdstrand til helgen. Vi har vært heldige å fått besøk av vårt danske medlem som også er styreformann for GB-værftet i Singapore. En times foredrag blir helt sikkert for en lydhør forsamling.

Søndag går vi videre. Trolig over på svenskesiden.

Litt deilig ferie, litt reportasje og tester for BV. Og vi håper på en tur til vakre Halden og Allsang på Grensen.

Og ikke minst bilder av vakre og kanskje spesielle farkoster under veis.

Vi hilser så ofte det er mulig, båtvenner.

Ser dere oss ved brygga, spør etter et gratisblad og ta en båtprat.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Bunkret opp og klar til avreise fra Sætre. Venter på at fruen skal dukke opp etter jobb.

Her har det kommet noen skikkelige byger. Sol og regn som det har vært de siste dagene. Skal bli godt å komme oss litt lenger ut i fjorden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da fikk vi oss en knallstart på vår lenge etterlengtede ferietur. Her i Åsgårdstrand har vi truffet flere sjelefrender i Grand Banks-miljøet og andre BP-folk. Varmt og godt.

 

bilde

 

 

bilde

 

Trangt? Skipper på Lykke fra Drøbak lirker seg elegant på anvist plass. I alt ti Grand Banks ankom treffhavna fredag. Grillaften fredag og reker lørdag samt et interesant foredrag av styreleder for Grand Banks-verftet i Singapore gjorde treffet til en innertier. Årsmøte i klubben ble unnagjort lørdag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da fikk vi oss en knallstart på vår lenge etterlengtede ferietur. Her i Åsgårdstrand har vi truffet flere sjelefrender i Grand Banks-miljøet og andre BP-folk. Varmt og godt.

 

bilde

 

 

bilde

 

Trangt? Skipper på Lykke fra Drøbak lirker seg elegant på anvist plass. I alt ti Grand Banks ankom treffhavna fredag. Grillaften fredag og reker lørdag samt et interesant foredrag av styreleder for Grand Banks-verftet i Singapore gjorde treffet til en innertier. Årsmøte i klubben ble unnagjort lørdag.

Her var det mange fine  Donaldbåter

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Bruåpning i Tønsberg i dag.

 

 

bilde

 

Mange stoppet opp på Bryggen i Tønsberg når en av verdens flotteste klassiske båter ankom havna. Fem flotte GB på rekke og rad. Ikke ofte vi ser et slikt syn på disse kanter.

 

bilde

 

Langs ventebrygga.

 

 

bilde

 

Nå blir vi i vakre Tønsberg noen dager før vi drar videre. Vær og vind bestemmer mye. Vi har ferie.....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...