Mouche Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Å dømme av kommentarene fra aviser og annet hold her nede på Sørlandet så er det ingen interessenter som har meldt seg, enn så lenge. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Ikke så rart all den tid båtmarkedet har bråstoppet. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det er vel kanskje greit for investorer å sitte på rekka en stund til, så faller nok "billettprisen" til "boet" ennå mere.... og det blir rimeligere å kjøpe.... Det er jo i nedgangstider man kan gjøre de gode kjøpene.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Per T Kålin Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det er noe jeg ikke skjønner her. Har ikke båtbransjen hatt en enorm oppsving de siste årene. Hvordan går det an å gå konkurs nå? Per Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 dæven steike . jeg sendte ett bud i går på tekstmelding . i dag sitter jeg som eneeier av scand boats. ehh. dette er vel ett resultat av sjefer som tar ut en smule mye av sitt firma. lever som grever mens tallene blir rødere og rødere. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
topa Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det er noe jeg ikke skjønner her. Har ikke båtbransjen hatt en enorm oppsving de siste årene. Hvordan går det an å gå konkurs nå? Per Det har vært mange uttalelser her på BP ang. Scand Baltic som sier at man får mye båt for pengene. Hans Due i Båtmagasinet har uttalt at de har solgt båtene for billig og var ikke overrasket over konkursen. Selv om Scand Boat har solgt mange båter så tyder mye på at marginene har vært små. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 hifo! trenger du folk???? Per Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg er gjerne med å tar over om det er rimelig nok. Så kan vi prøve å få fatt i gamle Linge-skrog og få en liten Scand-serie (småbåter fra 12 til 25 fot) som er basert på disse med genial innredning på Ibiza-nivå. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Skipper Worse Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Gjelder dette også for vitale deler som motor Yanmar/ Volvo, utstyr Ilas mv? Tror nok Volvo-Yanmar- Egbo- Ebersp. o.l må stå for sine garantier, men selve båten er nok uten garanti nå hvis ikke ny eier frivillig gjør noe annet. Når jeg kjøpte vår båt i 2006 leverte Scand Boat en mappe med dokumenter / garantikort / bruksanvisning for absolutt alt utstyr som var montert. Disse produsentene har jo garanti. Jeg har hatt noen små saker med Yanmar og Ilas. Kontakten med disse gikk ikke via Scand Boat så dette er ikke noe problem Når det gjelder utstyr som propellanlegg m.m så er jo dette standard utstyr. Det var båten jeg hadde i tankene i det noget sømmelig formulerte innlegget lenger oppe. I forhold il motor- og utstyrsleverandører kan reklamasjonsretten fortsatt gjøres gjeldende, i samme omfang som den kunne ha vært gjort gjeldende overfor Scand. Men nå ordner jo hifo dette, kommer det en tegningsinnbydelse til Baatplassens medlemmer snart slik at det kommer god kapital på banen?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hifo Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 alle som vil bidra sender bare kontanter til min adresse i gjerstad. blåfargede sedler teller ikke og vil ikke ha serienummerene i rekkefølge. beløp under 500000 kr forkastes. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hansi Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Jeg er klar til å gjøre et lite innskudd. Bare å sende en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Minner meg om en episode på jobben da jeg hadde en avtale med en fyr. Han møtte med hodebunnen full av blåfarge og fjes og hender skrubbet peonrøde Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det er noe jeg ikke skjønner her. Har ikke båtbransjen hatt en enorm oppsving de siste årene. Hvordan går det an å gå konkurs nå?"Det skal en god rygg til for å bære gode tider"... At bransjen går (gikk ) så det griner er på ingen måte ensbetydende med at firmaøkonomien er sunn... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
mosteen Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Tallene ser jo ikke så gale ut, men gjelden økte enormt fra 06 til 07. Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
SF Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Det er ikke utestående moms det, da? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
sharko Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Når det gjelder utstyr som propellanlegg m.m så er jo dette standard utstyr. Dersom man kjøper en 2007 modell og den har litt lekkasjer i cabinvinduene, hva da med "standard utstyr"? Leverandør? Redigert 25.Juli.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 Tja. Det kommer vel an på om det er en fabrikasjonsfeil fra vindusleverandøren eller om feilen skyldes ett eller annet ved monteringen. Resultatet gir seg selv .. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sharko Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) Kan vel vær litt å kvært som kan kome i samme kategori? Da vil en som kjøper brukt scand nyere enn 5 å bære mye risk selv, eller gå maratonrunder med forskjellige leverandører som skylder på hverandre? Redigert 25.Juli.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 NRK: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6143710 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 Det er vel ikke usansynlig at de har solgt for billig. Men Baardsen har vel hatt et ønske om å produsere båter enn og tjene penger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 (redigert) må le litt av NRK og journalistene. En bedrift går konkurs fordi den er illikvid og innsolvent - dvs at den ikke har penger i kassa og gjelden er større enn de likvide eiendelene. Så det er nok ganske enkelt å konkludere med at båtene er solgt for billig når man har gått konkurs. En bedrift som tjener bra med penger går ikke konkurs. Kanskje ikke så overraskende resultat når man ser grunnlaget for dommen mot tidligere eier. Der ble ferdige båter fakturert som halvfabrikata - og dermed ble moms - og skattegrunnlaget lavere enn reelt. Da var nok kalkylene på båtene bedre Redigert 28.Juli.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Vant i retten - tapte på konkurs: http://nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6154971 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 (redigert) Vant i retten - tapte på konkurs: Var ikke det berg79 som skulle få oppgjør etter dom i tingretten dagen etter konkursen https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry587989 Redigert 28.Juli.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Akult Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 må le litt av NRK og journalistene. En bedrift går konkurs fordi den er illikvid og innsolvent - dvs at den ikke har penger i kassa og gjelden er større enn de likvide eiendelene. Grunnen til en konkurs er gjerne sammensatt. Man kan gjerne knegge bedrevitende til journalisten, men grunnen til at en bedrift er illikvid og innsolvent kan også skyldes at man priser produktene sine for lavt - eller for høyt. Scand har solgt alt det de greier å produsere de senere år. Og det har til tider vært betydelig bestillingstid. Da kan vi kanskje være enige om at Scand-produktene ikke har vært priset for høyt ... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Vant i retten - tapte på konkurs: Hvordan kan man si det allerede nå, mener at bostyret sa at de ikke ville ha oversikt før mot slutten av august. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.