Jump to content

Scand Boats konkurs


yevensen

Recommended Posts

Det er vel kanskje greit for investorer å sitte på rekka en stund til, så faller nok "billettprisen" til "boet" ennå mere.... og det blir rimeligere å kjøpe.... Det er jo i nedgangstider man kan gjøre de gode kjøpene....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

dæven steike . jeg sendte ett bud i går på tekstmelding . i dag sitter jeg som eneeier av scand boats. :flag:

ehh. dette er vel ett resultat av sjefer som tar ut en smule mye av sitt firma. lever som grever mens tallene blir rødere og rødere.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Det er noe jeg ikke skjønner her. Har ikke båtbransjen hatt en enorm oppsving de siste årene. Hvordan går det an å gå konkurs nå?

 

Per

 

Det har vært mange uttalelser her på BP ang. Scand Baltic som sier at man får mye båt for pengene.

 

Hans Due i Båtmagasinet har uttalt at de har solgt båtene for billig og var ikke overrasket over konkursen.

 

Selv om Scand Boat har solgt mange båter så tyder mye på at marginene har vært små.

Link to post
Share on other sites

Gjelder dette også for vitale deler som motor Yanmar/ Volvo, utstyr Ilas mv?
Tror nok Volvo-Yanmar- Egbo- Ebersp. o.l må stå for sine garantier, men selve båten er nok uten garanti nå hvis ikke ny eier frivillig gjør noe annet.
Når jeg kjøpte vår båt i 2006 leverte Scand Boat en mappe med dokumenter / garantikort / bruksanvisning for absolutt alt utstyr som var montert. Disse produsentene har jo garanti. Jeg har hatt noen små saker med Yanmar og Ilas. Kontakten med disse gikk ikke via Scand Boat så dette er ikke noe problem Når det gjelder utstyr som propellanlegg m.m så er jo dette standard utstyr.

 

Det var båten jeg hadde i tankene i det noget sømmelig formulerte innlegget lenger oppe. I forhold il motor- og utstyrsleverandører kan reklamasjonsretten fortsatt gjøres gjeldende, i samme omfang som den kunne ha vært gjort gjeldende overfor Scand.

 

Men nå ordner jo hifo dette, kommer det en tegningsinnbydelse til Baatplassens medlemmer snart slik at det kommer god kapital på banen?? :smiley:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er noe jeg ikke skjønner her. Har ikke båtbransjen hatt en enorm oppsving de siste årene. Hvordan går det an å gå konkurs nå?
"Det skal en god rygg til for å bære gode tider"... At bransjen går (gikk :blush: ) så det griner er på ingen måte ensbetydende med at firmaøkonomien er sunn...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Tallene ser jo ikke så gale ut, men gjelden økte enormt fra 06 til 07.

 

scand.jpg

- Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill.

- Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein.

Link to post
Share on other sites

må le litt av NRK og journalistene. En bedrift går konkurs fordi den er illikvid og innsolvent - dvs at den ikke har penger i kassa og gjelden er større enn de likvide eiendelene. Så det er nok ganske enkelt å konkludere med at båtene er solgt for billig når man har gått konkurs. En bedrift som tjener bra med penger går ikke konkurs.

Kanskje ikke så overraskende resultat når man ser grunnlaget for dommen mot tidligere eier. Der ble ferdige båter fakturert som halvfabrikata - og dermed ble moms - og skattegrunnlaget lavere enn reelt. Da var nok kalkylene på båtene bedre :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

må le litt av NRK og journalistene. En bedrift går konkurs fordi den er illikvid og innsolvent - dvs at den ikke har penger i kassa og gjelden er større enn de likvide eiendelene.

Grunnen til en konkurs er gjerne sammensatt. Man kan gjerne knegge bedrevitende til journalisten, men grunnen til at en bedrift er illikvid og innsolvent kan også skyldes at man priser produktene sine for lavt - eller for høyt.

 

Scand har solgt alt det de greier å produsere de senere år. Og det har til tider vært betydelig bestillingstid. Da kan vi kanskje være enige om at Scand-produktene ikke har vært priset for høyt ...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...