Stevens Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Bjerknez - Hvis du vil ha en test-tur, så burde vel forhandlerne i området kunne være behjelpelige? De selger vel ikke akkurat for mange båter om dagen. Ta turen til Fredrikstad Båtsenter v/Gustavsen Toyota på Mosseveien hvor de har Askeladden/Mercury, deretter noen hundre meter oppover veien til Leere's hvor de har Uttern/Mercury, og deretter til naboen hvor de selger Yamarin/Yamaha. Alle tre har vel båter på vannet som de kunne kjørt deg en runde med. Høres ut som en trivelig dag, og så kan du jo se også hvordan du liker de ulike båtene, selgerne & servicen deres. Du bør vel uansett ikke kjøpe båt uten å prøve den på vannet først. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Jeg har spurt dem om dette, men jeg fikk beskjed om de skulle ringe meg når de fikk inn en opplagsbåt som jeg kunne prøve.... Det ser ærlig talt ut til at de ikke er veeeldig lystne på og la meg prøvekjøre... Men når jeg står i butikken, så er dem over middels interisert i å selge meg båt på stedet. Drømmekjøperen kommer vel rett inn og slenger pengene på bordet.... men det blir nok ikke aktuelt for min del.. hehe. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
chagall Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Jeg har spurt dem om dette, men jeg fikk beskjed om de skulle ringe meg når de fikk inn en opplagsbåt som jeg kunne prøve....Det ser ærlig talt ut til at de ikke er veeeldig lystne på og la meg prøvekjøre... Hei `Bjerknez`, syntes det er utrolig at en forhandler ikke har en båt og motor disponibel for en prøvekjøring, når du er seriøst interessert. Virker som forhandlerne på dine kanter er fornøyd med salget i år. Finn deg en ny forhandler nærmere Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Har sendt en forespørsel til Kjøkøysund marina nå på mail, så får jeg se hva dem svarer. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
oslofjord Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Fantasiløst at det ikke er noen "middelhavsbåter" med. Sessa, Ranieri, Benteau osv osv...det er da mye billig og fristende i denne båtstørrelsen ute i verden. Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Hvis jeg skulle valgt en av disse båtene hadde jeg valgt den som jeg likte best. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Hvis jeg skulle valgt en av disse båtene hadde jeg valgt den som jeg likte best. Problemet er at jeg ikke vet hvem jeg liker best ennå.... hehe. Jeg liker Uttern forde den kan ha størst motor (som jo betyr størst fart) av disse båtene. Jeg synes faktisk Uttern er den peneste båten av disse, sett utenifra. Stereo i båten frister også. Samt at den har best plass av de tre. Men skrog/kvalitetsryktene trekker mye ned desverre. Jeg liker Askeladden forde det kanskje er den mest robuste båten, med mange fiffige løsninger. Den er også mye "stiligere" innvendig enn de to andre båtene. Jeg liker den ikke forde den er tung og dermed må ha større motor for å være like kjapp som de to andre båtene. Det er også dårligere plass i denne enn Uttern. Jeg liker Yamarin forde den leveres med Yamaha og forde hele båten har ett veldig funksjonelt og pent utseende. Jeg liker den ikke forde jeg er usikker på om 100HK'er på denne gir meg den "spenningen" jeg er ute etter. Den har også ganske dårlig plass i forhold til Uttern. Jeg vil vel eeegentlig kanskje ha Uttern pga. Farten siden større motor er mulig. samt at jeg synes denne er "tøffest" av disse 3 båtene sett utenifra. Men så lenge jeg får høre om skiveprolaps i ryggen og skruer som detter ut, blir jeg litt betenktsom... Andreplassen er ganske delt mellom Askeladden/Yamarin.... Som sagt, jeg har ikke blitt klokere. Jeg liker en båt den ene uken, og bytter til en annen uken etter... Sukk.... Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Noflow Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 http://www.bsfredrikstad.no/ askeladden 535 bowrider med mercury f100 til 250k... ikke så gale det vel? Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Tja... er vel ikke så fantastisk det.... F-100 synes jeg blir litt for lite på den båten for min del... Med en 115HK'er så er saken en annen. Har allerede fått tilbud på 275.000,- for 535 Bowrider 2008 med 115 optimax og navigasjon, så denne prisen synes jeg ikke er så veeeldig spesiell... Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Noflow Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 ja, har ikke sjekket noe annet jeg, synes bare det virket billig ;) Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Min liste ville vært 1. Yamarin 2. Askeladden 3. Uttern Jeg tror tilogmed at Uttern ville kommer lenger ned hvis vi hadde hatt flere alternativer... I det siste Båtmagasinet er det test av noen 22 fotere (uten sammenligning forøvrig), og Yamarin stikker av med seieren igjen. Bra kvalitet, praktiske løsninger og godt skrog. Det gjelder de fleste av båtene fra den kanten. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Min liste ville være; AMT Morgan Yamarin Askeladden Uttern Om en båt av denne type/størrelse har toppfart på 35 eller 38 knop mener jeg er totalt uinteressant! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bjerknez Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Joa... vi har forskjellige meninger alle sammen.... Min liste ville vert: 1. Yamarin - Askeladden - Uttern. 2. ingen... Det er mitt problem. AMT - Morgan er ikke ett alternativ for meg. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
chagall Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Min liste blir vel som å "banne i kjerka", men her er den: AMT RYDS YAMARIN BELLA ASKELADDEN Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 AMT er jo fine båter som har vunnet mange tester i det siste, men grunnen til at jeg ikke velger AMT er forde jeg ganske enkelt får en båt til på førsteplassen.... Er nok forvirret som jeg er. Ryds synes jeg ikke noe om, Bella er sikkert bra, men ser litt kjedelig ut, Yamarin og Askeladden har jeg allerede på listen :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
chagall Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 AMT er jo fine båter som har vunnet mange tester i det siste, men grunnen til at jeg ikke velger AMT er forde jeg ganske enkelt får en båt til på førsteplassen.... Er nok forvirret som jeg er. Ja da skal jeg ikke plage deg og gjøre deg mer forvirret enn du er, men avholde meg fra videre innlegg i denne tråden. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 29.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Du "plager" meg da ikke... Bare skriv innlegg til det ryker av fingrene dine du.... :) Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
Bitteliten Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Bjerknez - jeg vet ikke om du blir noe mer klok av å få mer synspunkter her - du har to tråder gående om stort sett det samme. Tror rett og slett du må velge det du liker selv Mitt råd er å prøvekjøre båtene - det bør da en seriøs forhandler kunne ordne på en eller annen måte. Om det ikke løser seg finnes det sikkert medlemmer her som kan hjelpe Om du velger AMT eller Yamarin tror jeg er litt hipp som happ båtmessig. Men jeg tror fortsatt at Yamarin med Yamaha er det sterkeste kortet - fordi de båtene er populære og holder seg godt i pris. Min erfaring er at det er lurt å kjøpe kurante merker - for lysten til å handle båt er omtrent som sex. De færreste gir seg etter første gangen Og da kan det være greit å kunne kvitte seg med den gamle båten raskt og til en god pris Redigert 29.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Min erfaring er at det er lurt å kjøpe kurante merker - for lysten til å handle båt er omtrent som sex. De færreste gir seg etter første gangen Dette var en interessant tilnærming. Betyr det at de på forumet som stadig skifter båt er blant de mest virile? Hva med de som slutter med båtlivet? Og så er det vel noen som er fornøyd med den gode gamle og er trofast, altså mot båten, hele livet. Du vet, kurante merker og kvalitet holder seg godt. Redigert 29.August.2008 av roesok (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bitteliten Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Du må tolke dette akkurat som du vil. Jeg skriver bare at de færreste nøyer seg med 1 gang. Både når det gjelder sex og båtkjøp Eneste andre jeg kan bekrefte er at begge er dyre i drift Redigert 29.August.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnstein156 Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Har du sett på Hydromarin? "Yamarin" med Yamaha - bare "mye" billigere.... http://hydromarin.no/Båter/Hydromarin6020/...61/Default.aspx Redigert 29.August.2008 av arnstein156 (see edit history) Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Mouche Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Dette var en interessant tilnærming. Betyr det at de på forumet som stadig skifter båt er blant de mest virile? Det er nok heller et "enten eller" og ikke et "både og"? Og Bitteliten bytter jo ikke båt sååååå ofte da! Bjerknez - regner med at du har ordnet med "ukesbillett" på Båter i Sjøen slik at du virkelig kan bli ytterligere opplyst, eller forvirret? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Los Endos Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Du bør sette av god tid på årets båter i sjøen. Helst bør du nok prøve å få til å komme dit i vanlig arbeidstid torsdag eller fredag (minst mennesker). Det er gøy å se på båter. Ellers er jeg litt enig med en annen skribent på en av trådene. Du bør også vurdere Buster sine båter. Utfra bruken du ønsker på båten kan det være at du vil sette pris på Buster sitt noe skarpere skrog. Verdt en titt i alle fall! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 29.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Buster?? Er ikke disse du mener håper jeg? http://busterboats.com/boats.html Når det gjelder Hydromarin, så er det utelukket. Jeg trenger ikke flere båter å velge mellom nå... hehe Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
fiskekroken Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Makan til surr for å velge seg båt. Du må ut å prøvekjøre ikke sitte her å demitere alle råd du får....... Høsten er den beste tiden for prøvekjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.