AlfArie Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Skal bytte ut ventilasjonsslanger til motorroms-lufting, i de slangene som er der har stålspiralen rustet seg gjennom yttersjiktet, oppe ved ventilristene. Yttersjiktet ser ut til å være plastbelagt stoff/tøy. Kunne tenke meg å bruke aluminium ventilasjonsslange, men er usikker på hvordan den er å bøy i 180 gr. ved skroggjennomføringen/ventilristene. Kjenner noen til om det er spiralslanger med spiral i rustfritt materiale, antar jeg det hadde vært best. Quote Link to post
Careka Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Hvis de du har er fra 1984 og har stått så lenge, så er det sikkert billigt å erstatte dem med nye billige slanger. Bare en tanke Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
AlfArie Posted September 2, 2008 Author Share Posted September 2, 2008 Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover. Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de. Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt. Quote Link to post
KaRsK Posted September 2, 2008 Share Posted September 2, 2008 Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover. Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de. Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt. Ruster nok naturlig mer på siden med forovervendt rist da luft (saltvann) blir presset inn der :) Ngående forover og bakovervendt så mener jeg det har mer med utlufting av motorom å gjøre .. Motoren suger det den trenger og de bakovendte ristene sørger for utsugning av varme fra motorrom Hvis noen mener noe annet er jeg veldig intresert i det .. skal gjøre noe med dette selv nå .. mvh KaRsK Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.