Jump to content

Ventilasjonsslange til motorrom, aluminium eller stålspiral


AlfArie

Recommended Posts

Skal bytte ut ventilasjonsslanger til motorroms-lufting, i de slangene som er der har stålspiralen rustet seg gjennom yttersjiktet, oppe ved ventilristene. Yttersjiktet ser ut til å være plastbelagt stoff/tøy.

 

Kunne tenke meg å bruke aluminium ventilasjonsslange, men er usikker på hvordan den er å bøy i 180 gr. ved skroggjennomføringen/ventilristene.

Kjenner noen til om det er spiralslanger med spiral i rustfritt materiale, antar jeg det hadde vært best.

Link to post
Share on other sites

Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover.

Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de.

Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt.

Link to post
Share on other sites

Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover.

Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de.

Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt.

 

 

Ruster nok naturlig mer på siden med forovervendt rist da luft (saltvann) blir presset inn der :)

 

 

Ngående forover og bakovervendt så mener jeg det har mer med utlufting av motorom å gjøre ..

 

Motoren suger det den trenger og de bakovendte ristene sørger for utsugning av varme fra motorrom

 

Hvis noen mener noe annet er jeg veldig intresert i det .. skal gjøre noe med dette selv nå ..

 

mvh KaRsK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...