AlfArie Startet 2.September.2008 Del på Facebook Startet 2.September.2008 Skal bytte ut ventilasjonsslanger til motorroms-lufting, i de slangene som er der har stålspiralen rustet seg gjennom yttersjiktet, oppe ved ventilristene. Yttersjiktet ser ut til å være plastbelagt stoff/tøy. Kunne tenke meg å bruke aluminium ventilasjonsslange, men er usikker på hvordan den er å bøy i 180 gr. ved skroggjennomføringen/ventilristene. Kjenner noen til om det er spiralslanger med spiral i rustfritt materiale, antar jeg det hadde vært best. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Hvis de du har er fra 1984 og har stått så lenge, så er det sikkert billigt å erstatte dem med nye billige slanger. Bare en tanke Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
AlfArie Svart 2.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2008 Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover. Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de. Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Aner ikke hvor gamle de er. Legger heller til litt på prisen for å slippe rust. En annen ting, ventilristen på bb side er vendt fremover, sb side er bakover. Dette ble diskutert i en tidligere tråd og det ble vel konkludert med at motor/ene sugde den luften de trengte, uavhengig av hvilken vei ristene står. Har sett etter på andre Balticer, de står på sammme måte på de. Ser forøvrig stor forskjell på bb og sb slanger, mye mere rust på bb slanger der risten er forovervendt. Ruster nok naturlig mer på siden med forovervendt rist da luft (saltvann) blir presset inn der :) Ngående forover og bakovervendt så mener jeg det har mer med utlufting av motorom å gjøre .. Motoren suger det den trenger og de bakovendte ristene sørger for utsugning av varme fra motorrom Hvis noen mener noe annet er jeg veldig intresert i det .. skal gjøre noe med dette selv nå .. mvh KaRsK Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.