Jump to content

Nå har internettsiden kommet! http://www.tilsjos.no/


tilsjos.no

Hva syns du om tilsjos.no?  

412 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei alle båtfolk og BP-medlemmer! :sailing:

Leter du etter en maritim TV, som ikke tar så mye plass, og i tillegg tåler noen slag?

Klikk deg inn på Til Sjøs - LCD-TV rettet mot maritimt bruk for å lese mer om TV`en for deg i båt.

 

Båthilsen fra tilsjos.no :smiley:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle båtfolk og BP-medlemmer! :sailing:

Leter du etter en maritim TV, som ikke tar så mye plass, og i tillegg tåler noen slag?

Klikk deg inn på Til Sjøs - LCD-TV rettet mot maritimt bruk for å lese mer om TV`en for deg i båt.

 

Båthilsen fra tilsjos.no :smiley:

Her trenges det tydeligvis ekstra boks for ta inn RiksTV, og blir vel derfor lite attraktiv når stadig flere TV kommer med mulighet for Cam modul for RiksTV kort.

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Mangler du nødplugger til å tette små lekkasjer eller hull i båten?

Da er kanskje TruPlug den rette hjelpen...

Klikk deg inn på Til Sjøs - TruPlug: Tetter små lekkasjer og hull for å lese mer om produktet og se film om hvordan TruPlug funker.

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei,

Nå er det snaue to måneder til båtførerbeviset innføres for alle som er født etter 1.1.1980.

tilsjos.no redaksjonen skal lage reportajer om båtførerbeviset til 1. mai kommer, og jeg har tatt kontakt med noen mennesker som har noe med dette å gjøre.

 

Om du vil være med å si din mening om loven som blir innført, hadde det vært fint om du kunne sende en mail til sondre@tilsjos.no.

Da hadde det vært fint om du kunne svart på følgende:

Hva syns du om at bare alle under 30 år må ta båtførerbeviset etter 1. mai 2010?

Hva er dine synspunkter.

Legg ved fullt navn, og gjerne alder!

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei, og god helg! :flag:

 

Til Sjøs har nå vært i kontakt med Merete Rustad i Norboat og snakket om Sjøen for alle i år. Hva kan du vente på messen i år?

Hvordan tror Rustad messen blir i år, forventninger?

I tillegg har redaksjonen vært i kontakt med ulike forhandlere(utstillere på messen) og da har vi spurt:

- Hvordan tror dere responsen blir fra Sjøen for alle?

 

Les om hva Rustad og forhandlerne har å si på Til Sjøs - Optimismen tilbake?

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei båtfolk og BP-medlemmer!

 

Plastiki legger snart ut fra kai i San Francisco, og det skal skje i løpet av denne måneden. Seilbåten Plastiki er en 90 % resirkulerbar båt, og den har vekt stor oppmerksomhet i media.

 

Nå kan du lese mer om reisen på Til Sjøs - Plastiki setter snart seil med 12 000 plastikkflasker i skroget

 

Har du et maritimt tips?

Send det til sondre@tilsjos.no

Takk på forhånd! :-)

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Har du en link til om de skal ha en reiseblog alle det Jessica Watson fra Australia har. Eller blir det ingen blog fra turen?

Forøvrig er du en driftig kar.Stå på.

Hei Pathfinder! :sailing:

Takk for hyggelig tilbakemelding.

De har en form for en reiseblogg, vil jeg tro. Klikk deg inn på deres nettside (blogg) ved å klikke på denne linken: theplastiki.com

Om du vil følge reisen deres, er det bare å kikke innom der. Jeg tror de vil legge ut reiseskildringer underveis, eller etter turen. :smiley:

 

Båthilsen fra tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Hei baatplassen.no!

 

Nå nærmer det seg med båtmesse...Tiden flyr mot sommer, men først er det Sjøen for alle som fyrer opp med god-stemning.

I den anledning kan du ta en prat med Til Sjøs på messa, lørdag 13. mars.

Da er redaksjonen på plass, og om du lurer på noe, eller bare vil ta en prat, så er du hjertelig velkommen til det.

 

Du kan lese mer om dette på Til Sjøs - Møt Norges yngste båtredaksjon på Sjøen for alle.

Da får du også vite mer om hva Til Sjøs tenker om messen!

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei!

Sjøen for alle er i gang i Lillestrøm, og i den anledning ønsker Til Sjøs-redaksjonen at du skriver litt om hva du tenker om messen på Lillestrøm.

- Skal du innover?

- Hva kommer du til å se på av båter?

- Skal du kjøpe eller bare titte?

Om du ikke skal på Sjøen for alle:

- Hvorfor drar du ikke på messen?

 

Hadde vært fint om du kunne svart på det her, og det kan hende din kommentar blir lagt inn i en artikkel som blir publisert på tilsjos.no i nærmeste fremtid.

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Fredagen har kommet, og det er 13. mars. Ja, da er det kanskje bare en ting som står i hodet på båtfolket? Sjøen for alle har startet, og det betyr starten på våren. :flag:

På Til Sjøs kan du denne helgen lese om hva Erlend Prytz i NORBOAT tenker om det obligatoriske båtførerbeviset. Til Sjøs skal ha flere deler om dette temaet som diskuteres hele tiden, og i dag skal du få del 1.

Klikk deg inn på Til Sjøs - Del 1: Obligatorisk båtførerbevis for å kunne lese om hva Erlend Prytz i NORBOAT har å si om reglene for det obligatoriske båtførerbeviset.

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei båtfolk!

 

I disse miljøtider satset det på en grønnere hverdag. Hybridbiler har det kommet endel av, og ikke minst har båtprodusenter begynt å tenke litt grønnere enn tidligere, i alle fall hos noen produsenter.

 

Denne uka kan Til Sjøs fortelle om nye elektriske båtmotorer fra Mastervolt. De leverer motorer fra 3 kW til 20 kW.

Klikk deg inn på Til Sjøs - Elektriske båtmotorer fra Mastervolt for å kunne lese mer om produktet. Er dette fremtidens båtmotorer?

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg som Norges yngste båtredaksjon, trenger noen ord fra båtfolket i Norge og utland.

 

- Hva syns dere mangler på tilsjos.no?

- Hvorfor leser dere artikler på tilsjos.no? Om du ikke leser artikler på nettstedet, hva gjør at du ikke leser?

- Hva mangler sjenerelt på båtnettsteder?

- Hva er interessant å lese om?

 

Håper så mange som mulig har lyst til å svare på dette her på forumet :smiley:

 

Båthilsen fra tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Hei igjen Sondre

Jeg synes tilsjos.no er fine sider jeg.

Om du spør fordi du synes responsen er "laber" kan du trøste deg med at aktiviteten her på BP også er nedadgående. Alle kribler etter å komme på fjorden og legge en lang og kald vinter bak oss.

Men tilbake til tips.

Å referere til nyheter kan være vanskelig fordi nettet oversvømmes av profesjonelle aktører sånn som båtliv, Baatmagasinet osv.osv

Det er vanskelig å være først ute.

Siden du er såpass ung, tror jeg både unge og eldre lesere vil finne det interessant å følge med på ungdoms forhold til båt og sjø.

Intervjuer med interessante personer er også godt lesestoff. Finnes det personer i nærmiljø som har en historie å fortelle kan dette være gøy å lese.

Videre kan du jo prøve å få til intervjuer med båtbyggere/produsenter slik at du kan få frem noe som bare du vet.

Du kan jo for eksempel starte med et intervju av gutta bak Italmarine i Drammen. De har jo virkelig satset stort

 

Du kan jo sikkert også rekrutere mange lesere ved å opprette facebook gruppe (Dette har jeg ikke peil på).

 

Men aller viktigst Sondre er å stå på. Ikke gi deg om du ikke får den oppmerksomheten du håper på. Tenk kreativt og ikke prøv å kopiere det andre har gjort før. Lag noe som er "deg"

Lykke til vidre.

Redigert av Pathfinder (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding, Pathfinder!

Ja, jeg har litt om nye ting som kommer, men jeg passer på hva jeg legger ut. Prøver å unngå å legge ut artikler som båtmagasinet, båtliv osv har lagt ut fra før av, når det gjelder nye ting på markedet.

Har forøvrig sendt en mail til Italmarin AS, så får vi se om de svarer.

 

Har forresten opprettet en facebook-gruppe! :smiley:

Håper dere andre også har noe å si, både positivt og negativt for at nettsiden skal bli best mulig for lesere!

 

Båthilsen fra tilsjos.no :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei Sondre, det er gøy hva dere ungdom får til. Og joda, jeg er innom og leser sidene dine. Dette lærer du nok mye om tenker jeg. Blir vel ditt fremtidige yrke dette.

 

Takk for hyggelig tilbakemelding, My Tax!

Ja, håper på å jobbe som journalist/redaktør i et båtblad.:smiley:

 

Håper dere andre også har noe å si, både positivt og negativt for at nettsiden skal bli best mulig for lesere! :sailing:

Vi snakkes!

Du kan også sende en IM eller en mail til sondre@tilsjos.no

 

Har du allerede vært ute på vannet i år, ønsker redaksjonen kontakt med dere. Send en mail til sondre@tilsjos.no

 

Båthilsen fra tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...