Jump to content

Nå har internettsiden kommet! http://www.tilsjos.no/


tilsjos.no

Hva syns du om tilsjos.no?  

412 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hvilken logo skal jeg bruke?

Eller denne?

tilsjos.no.jpg

Denne er 200 px i høyden.

 

Personlig likte jeg denne best.

Men, den er slitsom å se på da den blå skriften virker ute av fokus. Gjør den litt mørkere i fargen og litt skarpere så blir den bra.

Foreslår å fjerne animert tekst, dette virker meget forstyrrende og irriterende i allefall for min del.

 

Disse to tingene gjorde at jeg vurderte å forlate siden i løpet av de 5 første sekundene.

 

 

Virket litt skrikende og slitsomt med store røde overskrifter, men utover det synes jeg du har fått en god side.

Godt tiltak og ønsker deg lykke til videre med siden, har lagt inn et bokmerke og kommer helt sikkert innom flere ganger for å se.

Link to post
Share on other sites

- Båt- og utstyrsnytt

- Sjøreiser

- Prosjekter

- Ungdommens verden

- Bli med om bord i forskjellige båter (jeg tar for meg en båt)

- Nyheter når det gjelder Redningsselskapet, ulykker osv

- Nyttige tips når det gjelder sikkerhet, barn om bord i båt, tenknisk, motor osv.

- Eller liker dere nettsiden slik den er nå

 

Hei!

Har nå vært inne på sidene og lest en del! Jeg syntes sidene har et godt potensiale, men det er plass til mange nye artikler, og det kommer det sikkert etter hvert.

 

Det som jeg syntes er interessant å lese om er: sjøreiser, prosjekter, ungdommer og trebåter.

Etter min mening blir det uinteressant å lese om det samme som jeg ser på NSSR sine sider o.l...

 

Har forøvrig sendt deg et tips pr. mail...

 

Med Vennlig Hilsen

 

Vivvi

Link to post
Share on other sites

Personlig likte jeg denne best.

Men, den er slitsom å se på da den blå skriften virker ute av fokus. Gjør den litt mørkere i fargen og litt skarpere så blir den bra.

Foreslår å fjerne animert tekst, dette virker meget forstyrrende og irriterende i allefall for min del.

 

Jeg holder meg nok til den vanlige, tradisjonelle logoen :-)

Virket litt skrikende og slitsomt med store røde overskrifter, men utover det synes jeg du har fått en god side.

Godt tiltak og ønsker deg lykke til videre med siden, har lagt inn et bokmerke og kommer helt sikkert innom flere ganger for å se.

Hvordan farge på overskrift ville du hatt i så fall? :-)

 

Hei!

Har nå vært inne på sidene og lest en del! Jeg syntes sidene har et godt potensiale, men det er plass til mange nye artikler, og det kommer det sikkert etter hvert.

 

Det som jeg syntes er interessant å lese om er: sjøreiser, prosjekter, ungdommer og trebåter.

Etter min mening blir det uinteressant å lese om det samme som jeg ser på NSSR sine sider o.l...

 

Så fint!

Enig i at det er morsomt i å lese og høre om forskjellige sjøreiser, men da trenger jeg tips fra dere der ute.

Dere som har vært på en spennende sjøreise, og som du vil dele med andre i Norge! Da er du hjertlig velkommen til å fortelle det til meg per mail sondre@tilsjos.no

Porsjekter og ungdommer kan jeg love deg at det kommer mer av i tiden fremover!

 

 

Hei alle sammen! :-)

 

Ny reportasje på Til Sjøs - Forsiden

Du er hjertlig velkommen som leser!

Håper du liker reportasjen om at Redningsselskapet satser på barn og unge til sjøs.

 

Båthilsen tilsjos.no :flag:

 

Har du et maritimt tips send det til sondre@tilsjos.no

Vil du annonsere på tilsjos.no? Send en mail til sondre@tilsjos.no

Har du spørsmål,ris eller ros du vil ut med? Send en mail til sondre@tilsjos.no

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg holder meg nok til den vanlige, tradisjonelle logoen :-)

 

Mente ikke å bytte ut logoen, men det virker som det er en logo som er scannet eller kopiet og forstørret.

Ved å forbedre den med litt mørkere farge og gjøre kantene litt skarpere i et billedredigeringsprogram, vil den bli "roligere" å se på.

 

Elendig eksempel under men vet du hvilken font som er brukt er det enkelt å lage en ny logo som er helt lik den gamle, men bedre utseendemessig.

 

test.png

 

Hvordan farge på overskrift ville du hatt i så fall? :-)

 

Sort eller en farge som passer til hovedfargene (fargetema) du har valgt å bruke på siden.

Hvis du for eksempel ser på nyhetsmailen til seilas.no, ser du omentrent samme oppsett som du har på siden, dog med sort farge på overskriftene.

Siden blir mer lettlest, men annen farge enn sort kan også brukes.

Link to post
Share on other sites

Elendig eksempel under men vet du hvilken font som er brukt er det enkelt å lage en ny logo som er helt lik den gamle, men bedre utseendemessig.

test.png

Desverre så vet jeg ikke fonten på logoen.

 

 

Sort eller en farge som passer til hovedfargene (fargetema) du har valgt å bruke på siden.

Hvis du for eksempel ser på nyhetsmailen til seilas.no, ser du omentrent samme oppsett som du har på siden, dog med sort farge på overskriftene.

Siden blir mer lettlest, men annen farge enn sort kan også brukes.

Jeg har prøvd å legge inn annen farge i overskriftene i Default Master, men fikk det ikke til.

Vet ikke hva jeg kan gjøre da, desverre.

Har du noen forslag til hva jeg har gjort feil?

Link to post
Share on other sites

Ser du i kildekoden til siden din i kodelinje 39 vil du se fargekoden #FF0000, denne kan du f.eks prøve å bytte til #0066CC som er en annen blåfarge du har brukt på siden din eller #000000 som er sort.

 

Det som er lettest er å legge alle slike innstillinger i en .css fil, du vil da få mye mindre jobb med å vedlikeholde siden i fremtiden.

Veldig mange gode guider på nettet som omfatter dette.

Link to post
Share on other sites

Ser du i kildekoden til siden din i kodelinje 39 vil du se fargekoden #FF0000, denne kan du f.eks prøve å bytte til #0066CC som er en annen blåfarge du har brukt på siden din eller #000000 som er sort.

Hei Teza.

Jeg fant ut hvordan man endret farger på overskrift og slikt :smiley:

 

Endret Info på nettsiden Til Sjøs - Tur til Sjøen for Alle 2010

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg selv er kjempe fornøyd med det resultat jeg har fått, men man har alltid noe å rette opp i :smiley:

Jeg må takke alle som tipser og hjelper meg i å forbedre nettsiden min. Fortsett med det (Keep going) :flag:

 

Båthilsen fra tilsjos.no

 

Har du et maritimt tips? Nøl ikke med å ta kontakt sondre@tilsjos.no

Jeg er takknemlig for alle tips! :-)

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei båtfolket!

 

Endelig fredag, og endelig helg for mange av oss.

Sett deg rolig ned i sofaen hjemme og smi,l for jeg har en gladmelding å fortelle.

Klikk deg inn på Til Sjøs - Full City i Sverige for å lese gladmeldingen :flag:

 

Har du en kommentar til nettstedet mitt, enten ris/ros, ikke nøl med å ta kontakt til sondre@tilsjos.no

Eller kanskje du har et tips? Ta kontakt :-)

 

Jeg takker for kommentarer og tips!

 

Båthilsen fra tilsjos.no

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle båtvenner! :-)

Helgens artikkel dreier seg om en ungdom på 15 år som drømmer om en stor luksusbåt, og vil du se hva han eier, og drømmer om?

Klikk deg inn på Til Sjøs - Drømmer om moderne yachter for å vite mer.

 

Båthilsen fra tilsjos.no

 

Ønsker tips fra deg som leser! :flag:

Det sendes til sondre@tilsjos.no.

Har du noe du vil snakke med meg om, er du også hjertlig velkommen til å ta kontakt.

Link to post
Share on other sites

Ny reportasje har funnet veien til tilsjos.no :-)

 

Denne uka kan du få lese om motormuseet i Sund, ved Lofoten.

Du skal få være med meg dit, og for å kunne være med meg dit, må du klikke på Til Sjøs - Bi med til motormuseet i Sund

 

Håper du liker reportasjen :flag:

 

Båthilsen tilsjos.no

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Har ikke fått noen penger tilbake som jeg kan se men jeg har fått blad i posten og i det står det at det kommer ut 4 blader neste år , har dere ombestemt dere ?

 

Det er desverre ikke meg eller det bladet jeg har drevet, det må være Båtens Verden fra Fredrikstad. Litt eldre gutter enn meg.

Se batensverden.com for mer info om de.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...