Jump to content

Nå har internettsiden kommet! http://www.tilsjos.no/


tilsjos.no

Hva syns du om tilsjos.no?  

412 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Denne uka på tilsjos.no

 

Noe spesielt og annerledes

Sitat: "Det har vært på markedet i lang tid, i alle fall i Amerika. Det er en sammenslåing av bil og båt."

 

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no :smiley:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er bladet lagt ned? det var triste greier, Ikke at det var dyrt i det hele tatt, men hvordan gjør dere det med de som betalte abbonoment på forskudd?

 

PS! Banneret helt neders på siden står det Copyright 2008.. bør sikkert gjøres om til 2009 :yesnod:

 

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Enda et seriøst innlegg, helt utrolig spinnaker :puke:

Kremt... Les innlegget mitt en gang til.

Og at du skriver det andre pga at jeg satte deg på plass mht ditt hundehold, så forteller det mer om deg enn om meg. Så seriøsiteten her, den står iallefall ikke du for.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Hei båtelskere! :-)

 

Jeg har fått litt tips, og det er kjempe bra! Veldig fint at dere kommer med forslag, og det liker jeg.

Men hadde vært fint om det hadde kommet enda flere forslag. Det er bare å skrive hva akkurat du syns mangler ved en båtrelatert nettside i dag.

Hva syns du det burde være mer av på en båtrelatert nettside, og hva syns du det burde bli mindre av? :smiley:

Har fått litt svar på dette, og det er mange forskjellige svar om meninger.

Men jeg vil også ha DIN mening! :-D

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

 

Ps: Syns du ukens artikkel "Noe spesielt og annerledes" (tilsjos.no) er interessante? Vil du ha mer av slik artikler, eller mindre av de?

Jeg spør akkurat DEG, og håper du vil svare :-)

Link to post
Share on other sites

Det er jo ganske mange spørsmål her på båtplassen som du kan hente ideer fra, og for å nevne noen så har vi jo båtsertifikatet, hekkbølger, fartsgrenser på sjøen etc. etc.

 

Hei!

 

For å komme med et forslag for å genere trafikk til siden din:

- det er mange temaer her på båtplassen som går igjen og igjen, og mange meninger om disse er til stor grad basert på synsing, folks erfaringer og noen ganger også fakta. Slik det nå er på et forum. For den jevne leser er det riktignok ikke alltids like litt å skille mellom de forskjellige typene av informasjon (synsing, sannhet basert på erfaring men uten begrunnelse, og fakta). Første temaer jeg kommer på i farten: rullemast vs. tradisjonell mast, hvilken propell til hvilken motor & bruk, nødvendighet av drifstofftilsetning, må man bytte olje før opplag, hvordan lage et enkelt og bra ladeopplegg (ingar's)

- Det genereres gjerne sidevis med innlegg her, og selv om all informasjonen er her, kan den bli litt uoversiktlig

- I tillegg så finnes det faktaopplysninger om hva f.eks. en rullemast (har en selv bare så det er sagt*) gjør med stabiliteten til en seilbåt eller hva sliten olje kan gjøre med en motor hvis den står lenge (eller nettopp ikke)

 

Så jeg ville tatt utgangspunkt i gjengangere/temaer her på båtplassen, tatt til deg all infoen du finner her på forumet, og så gå ut og lete etter dokumentasjon om temaet + inspill fra eksperter. Hvis du får til et "2-siders" sammendrag av populære temaer, dette er godt og nøytralt skrevet uten for bombastiske meninger (meniger kan man ytre her på forumet), og de eksterne faktaopplysningene du henter utenfra stemmer (!) så tror jeg dette ville blitt veldig populært. Viktig er også at du får frem i atriklene dine hva som er hensiktsmessig til hvilket bruk -> altså, det finnes ikke ett fasitsvar.

 

Akkurat det med faktaopplysninger og innspill basert på vitenskapelige/systematiske undersøkelser er det i noen grad mangel av her på forumet. I den sammenheng kan du tilby leseren en merverdi, og resultatet blir at leseren besøker siden din. Forhåpentligvis :-)

 

Bruk ganske enkelt forumet her som et markedsundersøkelsesverktøy for å se hva folk vil vite mer om!

 

..og så må du vel også finne på en bra nisje/strategi for å lage interessante nyhetsartikler.

 

Lykke til!

 

* I denne sammengen så blir som regel rullestormasten dømt til døden av mange, uten at de tenker på at rulle genuaen de har på forstaget har vesentlig mer flate og derav vekt enn storseilet. Genuaen har derfor nøyaktig like negativ innvirking på stabilitet som et rullestorseil. Slike ting hadde vært flott å få dokumentert og satt litt i perspektiv. Vennligst ikke svar på dette rulleseilinspillet i denne tråden, det kan vi ta et annet sted!

Link to post
Share on other sites

Hei glad.

Takk for utfyllende og fint tips.

Nå gjenstår bare selve jobben av de tipsene! he-he :smiley:

 

Helgens reportasje: vannjetmotor eller utenbordsmotor til jolle?

Her skriver jeg om fordeler og ulemper, pris og slikt!

Håper den vekker interesse! :-)

 

Mvh tilsjos.no

 

Ps. Ønsker fortsatt tips!

Link to post
Share on other sites

Hei! :-)

Tilbake til en ny uke, og nå har en sjøreise funnet veien til min nettside.

Vil du lese reportasjen om to karer fra Drammen som drar i en liten jolle til Horten?

Da må du lese reportasjen på min nettside i dag, tilsjos.no.

 

Sitat fra reportasjen: "Geir Andre Pettersen og en god kamerat var alt de trengte for å kjøre en liten båt med 5 hk på hekken fra Drammen til Horten. "

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

 

Ps: Skriv her hva du syns om reportasjen, eller send en mail

Tips også hvis du har noe interessant! :-)

Takk for tips og synspunkter.

Link to post
Share on other sites

I dagens mangfoldige mediabilde er det viktig å finne sin "nisje" i markedet, og så rendyrke den.

Jeg ville sattse på denne siden av sjølivet. Nemlig vise at sjølivets gleder ikke er avhengig av feite lommebøker, eller velfylte bankkonti.

Markedet er fult av publikasjoner som forteller om dyre båter og kostbare seilas. Men uten å kjenne dette markedet alt for godt, mener jeg at akurat denne vinkligne du legger opp til, er en åpen nisje i markedet.

 

Prøv også å få kontakt med noen av de unge entusiastene som er aktiveher på BP.

De er ofte et oppkomme av gode ideer og ungdommelig pågangsmot.

 

Lykke til videre

Link to post
Share on other sites

Hei Wasco.

Ganske enig i deg der, og satse på sjølivet og at det ikke behøver å koste så mye for en tur på fjorden.

Men det er så mange båtfolk, og det er mange forskjellige nisjer å satse på.

Egentlig tror jeg at jeg kommer til å skrive om mye forskjellig innen båtverdenen.

Ungdommer og sjø, sjøreiser, båttester osv :-)

 

 

Mvh tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Hei lesere! :-)

Nå er en ny artikkel lagt ut på tilsjos.no, og enda et prosjekt har funnet veien.

Det er ganske utrolig at en nitten år gammel gutt kjøper en førti fots skøyte og pusser den opp.

Vil du finne ut mer, les på tilsjos.no :-)

 

PS: Har du tips til hva jeg kan skrive om, så send meg en mail sondre@tilsjos.no

Jeg takker for alle tips! :flag:

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Hei!

Nå kan du få være med om bord i en amerikansk produsert båt, nemlig American Tug 34! :-)

Klikk deg inn på tilsjos.no for å lese hele artikkelen.

 

Håper dere kan gi meg en tilbakemelding på hva som var bra og hva som var dårlig med artikkelen. Gi også gjerne en tilbakemelding på hvordan nettsiden er bygd opp og lignende.

 

Håper dere tipser meg om dere har noe interessant å komme med innen det maritime! :-)

Vi snakkes.

 

Med vennlig hilsen

tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Hei :-)

Nå har tilsjos.no fått en egen fanside på nettsamfunnet facebook. Bli tilhenger i dag! :-)

 

Ny reportasje har kommet til tilsjos.no, og du kan se hva slags båtnytt som har kommet nå i det siste.

Vil du ha en oppdatering på det, så klikk deg inn på tilsjos.no :wink:

 

Syns du det mangler noe på nettsiden?

Er det noe du vil ha mer/mindre av?

Jeg vil gjerne vite hva du syns så skriv her :-)

 

Mvh tilsjos.no

 

Har du et maritimt tips på lager? Send det til sondre@tilsjos.no med en gang.

Jeg takker for alle tips!

Håper det er du som kontakter meg i dag!

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på en ting, og det er sikkert endel uenighet i det.

Men hvordan artikler liker dere på båtrelaterte nettsider?

 

- Båt- og utstyrsnytt

- Sjøreiser

- Prosjekter

- Ungdommens verden

- Bli med om bord i forskjellige båter (jeg tar for meg en båt)

- Nyheter når det gjelder Redningsselskapet, ulykker osv

- Nyttige tips når det gjelder sikkerhet, barn om bord i båt, tenknisk, motor osv.

- Eller liker dere nettsiden slik den er nå

 

Håper mange vil svare på dette :flag:

Båthilsen fra tilsjos.no

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...