Jump to content

Nå har internettsiden kommet! http://www.tilsjos.no/


tilsjos.no

Hva syns du om tilsjos.no?  

412 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Hei,

Jeg tar opp dette emnet igjen. Nå har Til Sjøs lagt ned produksjonen av bladene, men nå er nettsiden startet for fult. Vi vil jobbe med å få denne nettsiden til en topp side hvor båtnytt og artikler blir lagt ut. Vi håper at leserne liker det vi skriver, og derfor håper jeg at du vil svare på denne meningsmålingen!

 

Vi vil gjøre tilsjos.no til en nettside som båtfolket er fornøyd med! Vi vil gjøre denne siden topp for akkurat deg.

Si din mening her! :-)

Vi trenger din mening for at nettsiden skal ble forbedret, og enda bedre enn det den er.

 

Mvh nettredaksjonen.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg ser at en del folk svarer at de ikke vil lese artiklene på nettsiden.

Da bare lurer jeg på hva som er feil? Hvordan artikler burde det blir mer av, og hva burde det bli mindre av? :-)

Håper på svar slik at jeg kan skrive bedre artikler.

 

Håper også andre har tips til nettsiden.

Det eneste tilsjos.no redaksjonen ønsker er at dette skal bli en bra og innholdsrik nettside for alle som liker det maritime.

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Så dere gir ikke ut flere blader, det var jo trist . tør jeg spørre om det ikke gikk rundt , dere hadde vel begynt å få noen betalende abonnenter nå

 

Ja, det var litt trist å gi slutt på det pga at det var en veldig morsom hobby, og siden man vil drive med slikt når man blir eldre så lærer man mye.

Det gikk rundt, men vi hadde rett og slett mangel på tid.

Vi hadde noen betalende abonnenter, men vi fant ut at vi hadde for dårlig tid til å produsere magasinet vårt.

 

Nå er det kun jeg (Sondre) som driver nettsiden til "Til Sjøs", og der kommer det artikler hver uke. :-)

Så hvis du vil vite litt om oss eller evnt noe annet, kan du se på nettsiden tilsjos.no

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Beklager, men jeg syntes ikke dette var spesielt spennende. Som 2nd Trikker'n var inne på; du burde finne en nisje og holde deg til det. Slik det er nå så blir det veldig mye av det samme som står på andre sider, og da ser jeg ingen grunn til å gå inn på denne siden spesielt. Jeg trodde dere skrev om båter og båtliv for ungdom? Azimut og Fariline kan nok ikke akkurat kalles det, selv om mange ungdom sikkert kan sikle på dem.

 

Jeg syntes bladet var et morsomt og spennende tiltak, men nettsidene blir nok bare litt uinteressante for meg slik de er nå. Tenk gjennom en profil, et konsept og en idé som skal gjøre at jeg velger å gå på akkurat din side i stedet for alle andres.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg skjønner EiSvIn. Jeg trenger folks meninger for å produsere en nettside for båtfolket som er bra, og da må jeg bare få og tåle kritikk. Alle må få litt motgang for få oppgang! ;-)

Takk for at du hjelper meg med å få nye tanker og ideer!

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes dette var en flott og oversiktlig side... enkel og grei oppbygging.... har lagt den til favorittene, så gjenstår det å se hvor ofte jeg husker å besøke den..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fint tiltak og bra innsats, gutar!

 

Et par velmente tips: Banneret på toppen er for stort; bla på en mini-pc(med noe mindre oppløsning) får du kun opp sidens toppbanner. Da surfer jeg for min del raskt videre. Folk sin oppmerksomhet når en møter en side på nettet er på ca 2 sekund. Kommer en inn og ikke får annet enn et banner og mister inntrykket av hva siden inneholder, surfer en fort videre. Jeg ville også av den grunn lagt sidemenyen opp under banneret (men det er en smakssak)

 

Stå på!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hei Sondre.

Først og fremst er det synd at bladet ble tatt av trykken, men når så er et faktum så tror jeg internett kan være tingen.

Når det gjelder innholdet på siden i fremtiden så tror jeg de beste artiklene skrives av dem som brenner for noe, og derfor tror jeg det kan bli vanskelig for deg å skrive gode bestillingsverk om ting du kanskje ikke er så interessert i.

 

Noe som kanskje kunne virke er å få andre (kjente personer) til å skrive noe for deg slik at du blir hjulpet litt på vei.

 

Det er jo ganske mange spørsmål her på båtplassen som du kan hente ideer fra, og for å nevne noen så har vi jo båtsertifikatet, hekkbølger, fartsgrenser på sjøen etc. etc.

 

En tråd som går bra om dagen er jo ”trebåttråden” så hvorfor ikke skrive noe om Norsk fartøyvern forening, de forskjellige fartøyvernsentrene etc.

 

Jeg tror også at noen gode linker vil få opp interessen for siden din.

 

Det blir uansett spennende å følge med i tiden fremover og jeg ønsker deg lykke til med prosjektet.

Link to post
Share on other sites

Hei Sondre.

 

Trist at bladet ikke finnes lenger. Det var noe håndfast en kunne ta frem ombord når en selv hadde lyst til litt kos.

 

En nettside om båt - som det finnes flust av på mange språk - har lett for å drukne i mangfoldet. Og bruker du linker til andre så ser jeg ingen grunn til at en skal besøke din side. Du leder oss jo selv over til andre og da er det sannsynligvis der vi vil fortsette å lese. Du må komme opp med eget stoff om båt som fenger og det er ikke enkelt dersom du allerede har liten tid til disposisjon. Og vi som ferdes ombord har ikke alltid tilgang til www og derved faller vi ut som bruker.

 

Ta heller fatt i bladet og sats på færre utgaver vist tiden ikke strekker til.

 

Uansett lykke til med prosjektet ditt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Synes nettsiden er fin, enkel og grei. Det er innholdet i artikler etc som betyr mest synes jeg. Lest nettopp et par av dem, bl.a. om Hilmar2. Informativ og grei artikkel. Båttesten av HAV 27 var sikkert artig å være med på.

Ønsker dere lykke til videre - stå på!

 

Har lagt siden under favoritter og skal kikke innom.''

Link to post
Share on other sites

Det som ført og fremst imponerer meg med denne siden er det faktum at den drives av en ung entusiast.

Det er en del meninger her i tråden om hvilken "nisje" du skal satse på.

Jeg synes at du skal sattse på å lage repportasjer lignede den du har om Hilmar2. Men lag gjærne repportajene litt mer personlige, og med enda flere bilder.

 

Fokuser gjærne på å lage repportasjer om unge båteiere og båtentusiaster.

Det er jo flere av dem her på båtplassen.

Og hvis du følger med så dukker det stadig opp noen ungdommer her på forumet som er i gang med ett eller annet prosjekt.

Prøv å få kontakt med dem. Lag portrett intervjuer med dem og så følger du dem opp med nye repportasjer etter en tid

 

Spe på med litt humor, spørreundersøkelser, og ikke minst lag en gjestebok.

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Jeg skal gjøre alt for å få en fin og oversiktlig nettside, samt at det er innholdstike artikler :-)

Derfor trenger jeg meninger, og hva folk liker å lese.

Send meg gjerne tips om en sjøreise du har vært på, båtentusiaster, prosjekter og lignende. Send en IM eller e-post til meg.

Det hjelper meg og mine lesere slik at nettsiden får bra og innholsrike, samt morsomme artikler. :smiley:

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Fra og med den uka som kommer blir det slik at jeg legger ut 1-2 artikler/reportasjer per uke :-)

Men jeg trenger fortsatt tips fra dere!

Hvis du har vært eller kjenner noen som har vært på en fin sjøreise, en fin havn, spesielle båter, båtentusiaster så send meg en IM eller epost.

Husk at da hjelper du meg og leserne med gode artikler hver uke.

 

Det er bare å tipse hvis du sitter med noe interessant! :-)

Takker på forhånd for de som tipser. :flag:

 

Mvh nettredaksjonen tilsjos.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...