Jump to content

Deadliest Catch på Discovery

p-kaill

Recommended Posts

De fleste jobbene på krabbe båtene der går til familiemedlemmer og venner. Den beste måten å skaffe seg jobb der på et å først begynne å jobbe på et av mottaksskipene også ha flaks og være på rett sted til rett tid.

Være med som turist kan du nok bare glemme.. Disse har lite til overs for ferskinger. Se bare på hvordan noen av skårungene (greenhorn) blir behandlet.

Sesongene varer så lang tid det tar å fiske opp kvoten. Tror det er ca opptil 2 måneder?

Kongekrabbe sesongen begynner i oktober, og snøkrabbe sesongen begynner i januar.

Hvor fant du denne? Kunne tenkt meg den selv. Hvis det er på et "skummelt" sted, er det fint om du gir meg et hint over alternativt samband. :lol:

Tror discovery selger sesongene på DVD på nett..

Ellers har du jo nettsteder med navn som kan forveksles med noe det var mye av i karibien for mange år siden.. :rolleyes:

Godt spørsmål du kom med, eg kunne vært med en tur som turist hvis det er mulighet. :smiley:

Det er fullt mulig å være med som turist. Båten Aleutian Ballad, som var med i de første sesongene, er nå ombygd med observasjonsdekk for inntil 150 passasjerer og går daglige turer der passasjerene kan obeservere fiskerne i arbeid på dekk. I noe mer beskyttet farvann enn det vi ser på tv, vil jeg tro........

Regner med dette har såpass interesse at jeg kan linke til siden deres uten at det blir definert som reklame.

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

...vært med en tur som turist hvis det er mulighet.
Vel, en kompis var på besøk i Northwestern i sommer og der var ikke akkurat gjesterom ombord. Fotografen måtte sove i batterirommet under styrehusdørken...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • 4 uker senere...

Så på farlig fangst i går kl 22-kl 23 og (kl 23- kl 00 hvordan de laget filmen),

må si eg er forskrekket over hvor mye arbeid film team har gjort for å lage filmen.

Morsom å se på kapteinen til "wizard" han er en liten og gretten kaptein,hehe, men han var tøft mot broen sin og en av team under konflikt. :rolleyes:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Programmet er bra det, men er båtene det?

Må være mulighet for å forberede arbeidsforholdene en heil del, å stå på åpe dekk i fiskeri i norge er det lite igjen av (utenom sjarkfiske).

Bare sjå på utviklinga innenfor snurpera, linebåter, trålere osv her i løpet av dei siste 30 åra.

En ferskfisktråler som feks vannafisk båtene skal det vel ikkje den heilt store jobben å bygge om, himmelvid forskjel på arbeidsforholdene.

ja båtene og metoden er latterlig gammeldags. det heile blir nesten bare for dumt. reise på havet i gammalt søppel blir sikkert god tv men hadde det vært oppegående folk involvert i det der hadde alle mann stått meir eller mindre tørt under tak... det er nå mine 2 cent

ja båtene og metoden er latterlig gammeldags.

Tenkte det samme når jeg så programmet sist. Her ikke peil på moderne fiskerimetoder men sitter vell igjen med inntrykket av at sikkerhet ikke er satt i høysetet akkurat. Det må da gå an å designe båten slik at mannskapet er mindre risiko utsatt.

Men da hadde det vell ikke blitt TV underholdning, navnet på programmet sier vell alt - Deadliest Catch

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Var det ikke dette fisket Røkke startet karrieren med da? Mener å ha lest at han hadde flere båter på King Crab fiske i sin tid, som tjente gode penger....

Ellers er vel en stor andel av disse fiskerene av norsk avstamming, om det teller...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 år senere...

Kanonbra program, er litt tøffere en vanlige folk dette ja :flag:

Har en kollega av meg som var med Sig på den tiden far til Sig var kaptein. og han kan fortelle at de var ikkje bare bare altid, i den tiden var alt mye tyngre også, mindre hjelpemidler osv :blush:

O Erland

med båtførerbevis

Det er nå litt morsomt å sammenligne disse båtene her med all den banning og brøling som pågår hele tiden med de norske båtene som Dag Lindebjerg har besøkt. Snakk om diametrale motsetninger :eek:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Synes serien er vel overdramatisert etter min mening. . :nonod:

Til ¨være en amerikanskprodusert "dokumentarserie", er det faktisk lite overdramatisert etter min mening, men overdramatisert... JA. enig, men i forhold til andre amerikanske "dokumentarer", er det faktisk nesten troverdig.

Normalen i amerikanske produksjoner er jo at alt som gjøres hvor det er en teoretisk mulighet for at noe kan komme til å galt en eller annen gang i fremtiden, er det overhengende stor fare for eget og andres liv hver gang.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...