Jump to content

Deadliest Catch på Discovery


p-kaill

Recommended Posts

Det er bare å ta av skipperlua for disse beintøffa kara. Jeg kan la være å dra på sjøen når det er mørkt eller litt guffent (dessuten er båten på land om vinteren ), men disse her må ut uansett vær de er jo på jobb. Filmen den perfekte stormen som liksom skulle vise at det var både guffent og farlig på sjøen er jo bare barnematen i forhold til dette her. Hvordan er Barentshavet sammenlignet med havet utenfor Dutch harbour ?

 

 

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Den i går kveld har nå jeg sett mange ganger tidligere...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har du sett programmet på andre kanaler?
Jeg så på RiksTV/Discovery...

 

Programmet er bra det men selv om jeg ikke ser på Discovery særlig mye får jeg i alle fall med meg mange repriser...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er Barentshavet sammenlignet med havet utenfor Dutch harbour ?

 

Det kan blåse friskt.

Og det går endel ganske kraftige strømmer rundt øyene.

Har vært med på at vi med 5000 tons båt ikke har kommet gjennom Unimak Pass på grunn av dette. Vi ble bare stående og stampe.

Har jobba endel ut fra Dutch Harbor, og har vært med noen av disse båtene ut. Spesielle folk.

 

I King Salmon er det en bråte folk fra Karmøy som driver med dette fisket. På kanal 9 på VHF snakkes det bare norsk.

Link to post
Share on other sites

Skal man dømme ut fra etternavnene, er det ganske mye norsk blod i årene blant fiskerene over there.

 

Blant annet er familien til Sig Hansen på Northwestern fra Åkrehamn på Karmøy, i følge en artikkel i Karmøybladet for noen uker siden.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Følger og med på denne serien. Godt filmet og miljøet ombord blir godt skildret.... på godt og vondt....!

 

men samtidig forteller den og om en bakside:

I siste mandagens nr. av Fiskeribladet-Fiskaren ble fiskeren utpekt til det farligste yrket som finnes.

Husker ikke tallene, men det er ufattelig mange som har omkommet.

 

Tror ikke alle er like årvåkne etter 30 timer på dekk som når de er utvilt..

 

Men som sagt, det er en spennede serie å følge med på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...