Boywonder Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 ! Har hele sesong på pcen som jeg netopp har sett.. Hvor fant du denne? Kunne tenkt meg den selv. Hvis det er på et "skummelt" sted, er det fint om du gir meg et hint over alternativt samband. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
ThorU Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 De fleste jobbene på krabbe båtene der går til familiemedlemmer og venner. Den beste måten å skaffe seg jobb der på et å først begynne å jobbe på et av mottaksskipene også ha flaks og være på rett sted til rett tid. Være med som turist kan du nok bare glemme.. Disse har lite til overs for ferskinger. Se bare på hvordan noen av skårungene (greenhorn) blir behandlet. Sesongene varer så lang tid det tar å fiske opp kvoten. Tror det er ca opptil 2 måneder? Kongekrabbe sesongen begynner i oktober, og snøkrabbe sesongen begynner i januar. Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Hvor fant du denne? Kunne tenkt meg den selv. Hvis det er på et "skummelt" sted, er det fint om du gir meg et hint over alternativt samband. Tror discovery selger sesongene på DVD på nett.. Ellers har du jo nettsteder med navn som kan forveksles med noe det var mye av i karibien for mange år siden.. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Har også sett noen episoder; synes og det var skambra! Båtliv og fiske; kan det bli bedre?! Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 Godt spørsmål du kom med, eg kunne vært med en tur som turist hvis det er mulighet. Det er fullt mulig å være med som turist. Båten Aleutian Ballad, som var med i de første sesongene, er nå ombygd med observasjonsdekk for inntil 150 passasjerer og går daglige turer der passasjerene kan obeservere fiskerne i arbeid på dekk. I noe mer beskyttet farvann enn det vi ser på tv, vil jeg tro........ Regner med dette har såpass interesse at jeg kan linke til siden deres uten at det blir definert som reklame. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
SveinHa Svart 19.November.2008 Link til dette innlegget Svart 19.November.2008 ...vært med en tur som turist hvis det er mulighet.Vel, en kompis var på besøk i Northwestern i sommer og der var ikke akkurat gjesterom ombord. Fotografen måtte sove i batterirommet under styrehusdørken... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Boywonder Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Ellers har du jo nettsteder med navn som kan forveksles med noe det var mye av i karibien for mange år siden.. Noe sånt jeg tenkte på. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Suggen (i sundet) Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Huffda :nono: Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 hva da? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
p-kaill Svart 20.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Etter harde vintre på havet som fisker er det fint å lene seg tilbake i sofaen å nyte Deadliest CAtch, fint å ikke være med. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Så på farlig fangst i går kl 22-kl 23 og (kl 23- kl 00 hvordan de laget filmen), må si eg er forskrekket over hvor mye arbeid film team har gjort for å lage filmen. Morsom å se på kapteinen til "wizard" han er en liten og gretten kaptein,hehe, men han var tøft mot broen sin og en av team under konflikt. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ultra1 Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Programmet er bra det, men er båtene det? Må være mulighet for å forberede arbeidsforholdene en heil del, å stå på åpe dekk i fiskeri i norge er det lite igjen av (utenom sjarkfiske). Bare sjå på utviklinga innenfor snurpera, linebåter, trålere osv her i løpet av dei siste 30 åra. En ferskfisktråler som feks vannafisk båtene skal det vel ikkje den heilt store jobben å bygge om, himmelvid forskjel på arbeidsforholdene. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 ja båtene og metoden er latterlig gammeldags. det heile blir nesten bare for dumt. reise på havet i gammalt søppel blir sikkert god tv men hadde det vært oppegående folk involvert i det der hadde alle mann stått meir eller mindre tørt under tak... det er nå mine 2 cent Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2008 Er det noen norske båter med på dette fisket? Det virker som om fisket gir grei avkastning, så jeg er litt forundret over at det ikke ligger en sunnmøring der borte... Krabbefiske i norge, foregår det med andre metoder? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SF Svart 18.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2008 ja båtene og metoden er latterlig gammeldags. Tenkte det samme når jeg så programmet sist. Her ikke peil på moderne fiskerimetoder men sitter vell igjen med inntrykket av at sikkerhet ikke er satt i høysetet akkurat. Det må da gå an å designe båten slik at mannskapet er mindre risiko utsatt. Men da hadde det vell ikke blitt TV underholdning, navnet på programmet sier vell alt - Deadliest Catch Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
index Svart 18.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2008 Var det ikke dette fisket Røkke startet karrieren med da? Mener å ha lest at han hadde flere båter på King Crab fiske i sin tid, som tjente gode penger.... Ellers er vel en stor andel av disse fiskerene av norsk avstamming, om det teller... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gammabusa Svart 18.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2008 info om Sig Hansen: http://www.karmoybladet.no/nyhet.cfm?nyhetid=646 Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 19.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2008 ja eg forstod sånn at de har en annen arbeidsmoral og kultur , forskjell på arbeidsmiljø og sikkerhet pluss i tillegg mye tungvid og gammeldags utstyr enn det vi norske fiskeren har i 2000 årene. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Ser på dagbladet.no på nettet, at Kaptein Phil på ms cornelia marine, han fikk slag og ligger på sykehuset. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Trond mjøs Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Det var vel bare et spørsmål om tid. Han lever jo ikke akkurat sunt og selv etter han sist fikk helseproblemer har han fortsatt i samme tempo. Trist uansett selvfølgelig Trond Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Kanonbra program, er litt tøffere en vanlige folk dette ja Har en kollega av meg som var med Sig på den tiden far til Sig var kaptein. og han kan fortelle at de var ikkje bare bare altid, i den tiden var alt mye tyngre også, mindre hjelpemidler osv Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
SveinHa Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Det er nå litt morsomt å sammenligne disse båtene her med all den banning og brøling som pågår hele tiden med de norske båtene som Dag Lindebjerg har besøkt. Snakk om diametrale motsetninger Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Gunga Din Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Synes serien er vel overdramatisert etter min mening. Men de vil jo ha høye seertall såda blir det vel sånn. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 6.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2010 Synes serien er vel overdramatisert etter min mening. . Til ¨være en amerikanskprodusert "dokumentarserie", er det faktisk lite overdramatisert etter min mening, men overdramatisert... JA. enig, men i forhold til andre amerikanske "dokumentarer", er det faktisk nesten troverdig. Normalen i amerikanske produksjoner er jo at alt som gjøres hvor det er en teoretisk mulighet for at noe kan komme til å galt en eller annen gang i fremtiden, er det overhengende stor fare for eget og andres liv hver gang. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.