Marulf Svart 19.Desember.2010 Del på Facebook Svart 19.Desember.2010 ja, kvittering hadde han. han hadde fått det i gave for et år siden, men hadde aldri benyttet det til det det var tenkt til, derfor solgte han det. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 21.Desember.2010 Del på Facebook Svart 21.Desember.2010 Finnes det alarm/sirene som kan kobles til V900? Jeg ser at det også kan være nyttig med alarm på vannivå ombord (før dørkplatene flyter)Finnes en slik trådløs giver som kan kobles opp mot V900? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 1.Januar.2011 Del på Facebook Svart 1.Januar.2011 Prøv her http://www.alarmero.no Han selger den ene kameralarmen, + den sentralen som er avbildet. Han har trådløs sirene som knyttes mot alarmen på samme måte som annet trådløst tilbehør. Jeg har siste type alarmsentral fra ham, med gsm sender og en del utstyr, alt fungerer veldig bra. Men kjøpte en slik kameraalarm, og får heller ikke den til å sende bilder med tele2 sitt kort. Utrolig irriterende. Har prøvd netcom oppsettet, da tele2 bruker netcom sitt nett. alarmen bekrefter alle meldinger den får positivt, men sender ikke bilde. Fa..... så irriterende Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Er dette siste versjon av kameraet mange av oss har? http://www.alarmero.no/overvakningskamera-med-gsm-og-mms-v2-p-318.html Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 (redigert) Ja, det er det svarte jeg har, kjøpt hos dette firmaet. Jeg kjenner godt eieren siden jeg har lært ham opp på en maskin på min arbeidsplass når han var vikar der. Patrik er en hyggelig Svenske som jeg samarbeider med iblandt. Han andre som er noe adm dit kjenner jeg også godt via jobben min. Men om det er det samme som dere har vet jeg ikke. Det følger med 2 hvite fjernkontroller med liten antenne på. Forøvrig betalte jeg 1500 for mitt kamera hos han for ca 1 mnd siden. En hyttenabo jeg snakket med i går har makent, kjøpt fra USA, tror det var gjennom ebay. Da kom det på 1000 lappen, ink moms og frakt og alt. Funker fint hos han. Jeg titta på bilder fra han i går. Redigert 2.Januar.2011 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Marulf Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Nå har mitt V900 A1 kamera vert i bruk i 2,5 uke og fungerer i utgangspunktet veldig bra. Det som ikke er så bra er at jeg 2 ganger ila disse 2,5 ukene ikke har fått kontakt med kamera via GSM. Etter å ha slått av kamera, ventet 20 sek og slått det på igjen fungerer det igjen som før. Noen ide om hva som forårsaker dette? (mulig dette problemet står beskrvet tidligere i tråden, men har ikke fått lest hele tråden som er ganske omfattende) Om jeg ikke kan stole på kamera har det begrenset nytteverdi Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Jeg tipper at du har dårlig dekning - den interne antennen er ikke så veldig bra. Derfor har en del av oss bygd om. Jeg la ut detaljert beskrivelse avbygging med bilder tidligere i denne tråden. Det finnes også en kommando på kameraet for å sjekke dekningen. Ulv1 har beskrevet den ett eller annet sted i tråden her. Min erfaring med kameraet er at det ikke er fantastisk stabilt. I stedet for å farte mellom kamera og hjem i tide og utide har jeg lagd 2 sms maler på mobilen min 1. for å resette kameraet: #AM#1# 2. oppsett kamera der ligger alle kommandoene jeg sender. Du legger alt inn på en rekke - skiller mellom kommandoene med semikolon - feks #22"1"; #115#1#; osv osv. Så vet jeg statusen på kameraet ved at jeg regelmessig får tilsendt bilder - og får jeg ikke bildet må det resettes. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Sendte melding: #AM#7# for å få antennesignal. Fikk da tilbakemelding at signalstyrken var 25 "+CSQ: 25,0" I forhold til andre innlegg tidligere i tråden skal dette være et bra signal, men det kan godt hende at antennen kobler ut av og til og at jeg må bygge om til ekstern antenne slik som du har gjort. Har også forsøkt å legge inn telenorinstillinger på ny, noe som også ble anbefalt tidligere i tråden. Vi får se hvor lenge det virker denne gang. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Er det noen som har oversikt over de ulike #AM# kommandoenen? ser ut som om de er ganske interessante for litt mer avansert bruk Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 En liten oppdatering her. Etter at jeg lastet inn telfoninnstillingene på ny som beskrevet tidligere i denne tråden, fungerer kameraet nå perfekt. Ikke et feilslag siden dette ble utført. Nå når båten ligger i "opplag" er vel dette noe av det nyttigste utstyret jeg har ombord Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 du bruker Telenor sitt kort ? Vi har prøvd med Tele2, men det fungerte ikke. Man får kontakt med alarmen og den sier den sender bilde, men vi får bare network busy. Så nå skal vi teste Telenor også :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Marulf Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Ja, bruker telenor's ring kontant- abbonement. Har knyttet dette opp mot mitt fri-familie abbonement. Da er det gratis med SMS og MMS. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jupp. Da blir det sikkert i orden her også når vi får satt inn det kortet :) skal prøve det om noen dager. Jeg fikk alarmen for 1500 siden jeg kjenner han som selger de, men surt når man må kødde så mye for at det skal funke. Men ser en løsning på dette nå :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
dacapo Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Noen som har funnet eksterne sensorer som funker med dette kameraet ? Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Nå har mitt V900 A1 kamera vert i bruk i 2,5 uke og fungerer i utgangspunktet veldig bra. Det som ikke er så bra er at jeg 2 ganger ila disse 2,5 ukene ikke har fått kontakt med kamera via GSM. Etter å ha slått av kamera, ventet 20 sek og slått det på igjen fungerer det igjen som før. Noen ide om hva som forårsaker dette? (mulig dette problemet står beskrvet tidligere i tråden, men har ikke fått lest hele tråden som er ganske omfattende) Om jeg ikke kan stole på kamera har det begrenset nytteverdi Jeg kjøpte kamera på Dealextreme, mulig det er en kopi, men har omtrent samme "feilene" som dere nevner over. Prøvde når jeg kjøpte det å aktivisere bevegelsesdetektoren, men det virket dårlig hvis det var mye bevegelse. Kameraet hang seg opp, og jeg måtte frakople batteriet før jeg fikk det til å virke igjen. Jeg bruker Chess kontant. Fulgte også tipset om å legge en papirbit bak SIM kortet for at det skulle være sikker på god kontakt. Jeg satte det opp på hytta i et vindu slik at jeg kan se isforholdene i bukta/brygga utenfor og sender fast en SMS for å ta et bilde hver dag til fast tid (Dette er automatisert på min WM6.5 mobil) Av og til får jeg ikke bilde, men "Get photo fail". Hvis jeg bare ringer opp kameraet, og gjerne sender beskjed om status (#07#) så kommer den normalt tilbake med bilde på neste forsøk. Kameraet har nå vært i kontinuerlig funksjon siden 13 Januar 2011 (nesten 3 måneder) og har ikke vært nødvendig å resette. Hytta er uten strøm, men med solcelle så temperaturen har vært ned mot -15° på det kaldeste. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Mai.2011 Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 (redigert) Er dette en nyere utgave av kameraet? http://www.abteknikk.no/product_info.php?products_id=285&osCsid=9hjmdb8t0iae6um0ndorchenj4 Det har også kommet en 3G versjon med minnekort: http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=18&products_id=346 Dene bruker visstnok et usim kort. Noen som vet hva det er? Redigert 14.Mai.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kuc48c Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Dene bruker visstnok et usim kort. Noen som vet hva det er? Tipper det er µSIM, altså µ = mikro. Mindre type SIM kort som kom for et par år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2011 Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 (redigert) Jeg bestilte meg siste generasjon kamera fra Tuta som produsenten har døpt seg nå. Butikken heter ab teknikk. Mange oppgraderinger på dette kameraet http://www.abteknikk.no/product_info.php?cPath=18&products_id=285 Batteri som enkelt kan skiftes Skikkelig sim skuff Bedre bevegelses sensor med større rekkevidde Mye bedre kamera Bedre dekning synes jeg. Får dekning uten ekstern antenne. Ulempe: Har ikke fot under så det er vanskeligere å montere, må festes på vegg eller i tak. Butikken sier at dette også har mer stabil firm ware. Håper det. Jeg har blitt god å resette det gamle kameraet. De siste dagene har det tatt alle bilder opp ned, men det løste seg med rett kommando det også Redigert 21.Mai.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blyrompa Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Hei Ulv! Er du operativ på dette enda? Har du noen linker og tips hvor du handler til en grei pris? Ser de har den på www.norsat.no og www.abteknikk.no. Er du kjent med hvor langt en sensor rekker trådløst? Har ikke funnet noe på det... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 24.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 nei, det har jeg lagt på hylla.. beklager. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Jeg har ett nytt og ett gammelt. Det nye er betydelig mer stabilt i drift. Sitér dette innlegget Link to post
thu Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Nå må jeg spørre om hjelp. Har kjøpt med V900 B2 kamera (det nye) og har planer om å få det til å svive med netcom kontantkort på grunn av dekning. Har kjørt mange oppsett på netcom samt ringt til brukerstøtte uten å få nevneverdig hjelp. Det opereres med flere IP adresser (193.209.134.133 / 10.254.254.10 / 212.169.66.4) samt to porter (9201 og 8080). Har vært gjennom alle postene i tråden her (puuuhh) og prøvd alle versjonene - til ingen nytte. Kameraet aksepterer stort sett parametrene, men vil ikke sende MMS. I dag kjøpte jeg et Telenor kort - fungerte med en gang..... Men som sagt elendig dekning med Telenor. Noen som kan hjelpe med Netcom tips??? Sitér dette innlegget Link to post
KingFisher Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Nå må jeg spørre om hjelp. Har kjøpt med V900 B2 kamera (det nye) og har planer om å få det til å svive med netcom kontantkort på grunn av dekning. Har kjørt mange oppsett på netcom samt ringt til brukerstøtte uten å få nevneverdig hjelp. Det opereres med flere IP adresser (193.209.134.133 / 10.254.254.10 / 212.169.66.4) samt to porter (9201 og 8080). Har vært gjennom alle postene i tråden her (puuuhh) og prøvd alle versjonene - til ingen nytte. Kameraet aksepterer stort sett parametrene, men vil ikke sende MMS. I dag kjøpte jeg et Telenor kort - fungerte med en gang..... Men som sagt elendig dekning med Telenor. Noen som kan hjelpe med Netcom tips??? Har du lagt inn korrekt MMS-server og APN for NetCom? Tilgangspunktnavn/APN: netcom IP-adresse/Gateway: 212.169.66.4 Port: 8080 MMS-server: http://mm/ Brukernavn/Passord: La disse feltene være tomme Sitér dette innlegget Link to post
thu Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Takk for tilbakemelding. Jeg har prøvd oppsettet du viser til - til inge nytte. Har nå prøved kortet i enda en telefon, og hatt to lange runder med netcom support. Virker fremdeles ikke. Håper at en som har netcom, og som har et fungerende kamera, kan gjengi sine parametre. Sitér dette innlegget Link to post
Lineolata Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Mange har skrevet at man kan koble opp eksterne sensorer, men ingen har gjort det? Vil mane med en ekstern termometer kunne sende temperaturinfo over SMS? Eller kan man programmere alarm ved f.eks. 2 grad celcius? Så ingenting om dette i en A1 bruksanvisning, Har noen kodene for å programmere en temperaturalarm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.